• 07-03-2025, 09:53:54
    #19
    lancewood adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Milattan önce örneği peki
    evet milattan önce örneği vermişsiniz. Faizler son 2 yılda arttı ve bu dönem içindeki faiz konuşulur. Konuyu açan arkadaşta zaten bunu belirtmiş faizde olanlar ne hissediyor demiş şimdi öğrenmiş oldu.
  • 07-03-2025, 10:27:38
    #20
    ClassWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet milattan önce örneği vermişsiniz. Faizler son 2 yılda arttı ve bu dönem içindeki faiz konuşulur. Konuyu açan arkadaşta zaten bunu belirtmiş faizde olanlar ne hissediyor demiş şimdi öğrenmiş oldu.
    Biz ne anlatıyoruz, siz ne anlatıyorsunuz?
  • 07-03-2025, 10:31:45
    #21
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Faizde yüklü tutuyoruz ama evler de var. Ondan ziyade son 3 yildir 4 ayri arsa aldik ki evden daha caziptir ama faizde beklettigimiz de var. O iş oyle olmuyor. 4 e aldigim ev 1 senede 5.5 olmuyor. Ama faiz 5.5 oluyor. Evler her sene artmaz. Faizlerle orantilidir. Faizler tuksek iken eve yatirim yapilmaz. Yuksek faize yatirilir. Faizler dusunce faiz bozulup fiyati artacak emtialar alinir. Bu arada bizim paramizi esim yonetir. Doktoralı muhasebe finansman mezunu.
    Bence yanılıyorsunuz. Faiz de kazanç yoktur paranın değerini biraz korursun arsa tarla Faiz den daha yüksek kazandırır. Tabi bu alışın da önemli alırken en tepeden alırsan kazanç düşük görünür lakin piyasa dusukken emlak alırsan her türlü faizden yüksek getirisi olir
  • 07-03-2025, 10:42:12
    #22
    ClassWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam 2 yıldır faizde 1 ev parası elde ettim, sen herhalde geç kaldın o yüzden biraz incinmiş gibisin üslubun gereksiz şiddetli. Sanane millet parasını nasıl değerlendirirse değerlendirir.


    Akıllı olan her insan dönemsel olarak hangi yatırım karlı ise ona parasını yatırır. Son 2 yılda ev veya araba fiyatları hep aynı kaldı sadece dolar bazlı ufak yükselmeler oldu. Hiç mi galericiler araba satamıyor diye ağlıyorlar haberlerini duymadınız hiç mi ev fiyatları düşüyor haberlerini görmediniz yüksek faiz ortamında bunlar düşer yada sabit kalır. Birde bir arkadaşımın parası faizde eridi felan demişsin o kısma baya güldüm.

    2 yıl önce 4 milyona ev alsaydım kira geliri olarak ortalama 20 binden 500 bin tl kazanmış olacaktım. Peki faizde ne kadar kazandım ? Yılda 2 milyon tl kazandım ve şuan 4 milyon seviyelerinde faiz kazancım oluştu. Alacağım ev şuan hala 4.5 milyon bantlarında duruyor ve kimse almamış hala.

    2 yılda 4 milyon faiz geliri elde etmek varken niye ev alayım bu dönemin fırsatı böyle 1 yıl sonra faizler tamamen düşer bende düşmeden gider elde ettiğim faiz geliriyle o 4 milyonluk evi alırım.

    Şimdi anladın mı ? 2 yıl önce 4 milyona ev alsaydım cebimde 500 bin tl olacaktı.. Faize attım 4 milyon kazandım ve o ev şuan bedavaya geldi. Dönemin fırsatı neyse bunu kullanacaksın sonra birilerini suçlayıp durursun sadece. Bazı insanlar anlasın diye ilkokul seviyesinde anlattım kusura bakmayın.

    Edit yorumları okudukça insanlar neden bu haldeler anlamak zor değil. Hayatındaki maksimum başarısı taksitle telefon almak olanlar yatırım tavsiyesi veriyor komedi harbiden.
    2 yıl önce 4m efaize attınız 2 sene sonra 4 m faiz kazancı elde ettiniz ve ev 2 senede 4.5m oldu? (Bu imkansız senede gayrimenkul Türkiye’nin hiçbiyerinde %5-6artmadı) Ne desek boş faizde devam edin bencede banane nasıl değerlendireceğinden şükür halim vaktim yerinde olmayan düşünsün. Ben sizin gibi düşünenlerin sebebini merak ettim az çok anladım.Sizin gibi düşünenler olmasa bizde olmazmışız.
  • 07-03-2025, 10:44:08
    #23
    jeaner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2 yıl önce 4m ev aldım 2 sene sonra 4 m faiz kazancı elde ettiniz ve ev 2 senede 4.5m oldu? Ne desek boş faizde devam edin bencede banane nasıl değerlendireceğinden şükür halim vaktim yerinde olmayan düşündün
    Dostum senin adına üzgünüm. Baksana o kadar yazdım daha yazdığımı anlamamışsın. Neyse bol şans yarışmacılara.
  • 07-03-2025, 10:45:53
    #24
    lancewood adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Biz ne anlatıyoruz, siz ne anlatıyorsunuz?
    Sen kendi başına bir şeyler anlatıyorsun da konuyla alakası yok. 20 yıl öncesini konuşma diyorum
  • 07-03-2025, 10:46:12
    #25
    ClassWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dostum senin adına üzgünüm. Baksana o kadar yazdım daha yazdığımı anlamamışsın. Neyse bol şans yarışmacılara.
    Galiba siz anlamadınız bir daha okuyabilirsiniz
  • 07-03-2025, 10:53:10
    #26
    jeaner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Galiba siz anlamadınız bir daha okuyabilirsiniz
    Alacağım evin fiyatı neredeyse hala aynı diyorum ve bu 2 yıllık süreçte alacağım evin parasını faiz sayesinde bedavaya getirdim olay o yani. Umarım anlamana yardımcı olmuşumdur. Her şeyi geçtim son 1 yılda sadece 1 milyon TL fazla değil, 1 milyon tl yi faize atmış olsaydın bankana göre aylık 30-50 bin tl arası faiz alacaktın. Yani basit mantık ile 1 milyon tl ye ev almış gibi kira gelirin olacaktı son 2 sene boyunca.

    Ayrıca önümüzdeki 1 yılıda sayarsak 3 yıl boyunca 1 milyon tl ye ev kirası geliri gibi gelir alacaktın hemde millet evlerini 20 bine kiraya verirken sen bankadan aylık 40-50 bin tl alacaktın. Faiz treni kaçtı mı dersen parası az olanlar için artık kaçtı sayılabilir cünkü stopaj felanda arttı ama son 1-2 yıldı faizde olanlar 1 yıl daha parasının üzerine para katacak. Faizden para kazanılmaz diyenlar sağda solda paralı askerlik yapan sözde ekonomistleri izliyordur ve hayatında hiç faiz nedir diyip bankaya para atıp denememiştir bile. O yüzden dar açıdan baktıkları içinde fakir kalıyorlar hep.
  • 07-03-2025, 10:58:41
    #27
    ClassWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alacağım evin fiyatı neredeyse hala aynı diyorum ve bu 2 yıllık süreçte alacağım evin parasını faiz sayesinde bedavaya getirdim olay o yani. Umarım anlamana yardımcı olmuşumdur. Her şeyi geçtim son 1 yılda sadece 1 milyon TL fazla değil, 1 milyon tl yi faize atmış olsaydın bankana göre aylık 30-50 bin tl arası faiz alacaktın. Yani basit mantık ile 1 milyon tl ye ev almış gibi kira gelirin olacaktı son 2 sene boyunca.

    Ayrıca önümüzdeki 1 yılıda sayarsak 3 yıl boyunca 1 milyon tl ye ev kirası geliri gibi gelir alacaktın hemde millet evlerini 20 bine kiraya verirken sen bankadan aylık 40-50 bin tl alacaktın. Faiz treni kaçtı mı dersen parası az olanlar için artık kaçtı sayılabilir cünkü stopaj felanda arttı ama son 1-2 yıldı faizde olanlar 1 yıl daha parasının üzerine para katacak. Faizden para kazanılmaz diyenlar sağda solda paralı askerlik yapan sözde ekonomistleri izliyordur ve hayatında hiç faiz nedir diyip bankaya para atıp denememiştir bile. O yüzden dar açıdan baktıkları içinde fakir kalıyorlar hep.
    hocam size son kez şunu dicem. Senede evin değeri %5,5 artmış diyorsunuz. Bende size bunun imkansız olduğunu söylüyorum. Konu bu açın sarı siteyi bulunduğunuz konumdaki evin emlak endeksine bakın nekadar artmış. İyi forumlar.