• 07-03-2025, 09:08:54
    #10
    jeaner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Belirli dönemler piyasa (dolar,altın vs) hiç oynamıyor eğer onu görerek yapılırsa uzmanı olan kişilerce birkaç aylığına mantıklı olabilirse senelerce tutup faizle geçinmeye çalışanlar enteresan hocam
    )) faize para koyup uzun yıllarca onun aylık faizi ile yaşamak cahil insan icin aslinda mantiklidir parasini ticarete sokup av olacagina bari ustune koydursun faizde salaklar olmalı ki akıllılar rahat etsin.
  • 07-03-2025, 09:11:47
    #11
    MegDijital adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 senede hiçbir ev %100 yapmadı yakınınız güzel rüyalar görmüş. Faiz yüksekken değerlendirilir ama kısa süre senelerce faizde kalamazsın kalırsan zarar edersin.
    2017'de aldığım daire (215bin) %2.225,58 prim yapmış (Yan dairem 5 milyona satıldı), %100'den fazla artışlar oldu, en azından bizim şehrimizde...
  • 07-03-2025, 09:30:01
    #12
    Faize para yatırıp ben kazandım diyenin aklına şaşarım. Faiz bir yatırım aracı değildir. Faizi belirleyen enflasyondur. Dolayısıyla da yüksek faiz olması için yüksek enflasyon olması lazım. O da her şekilde aldığınız faizin paranızın alım gücünü düşüreceğini gösterir. Kısa vadede boşta durmasın diyenlere lafım yok ama 6 ay ve üzerinde faize girmek akıl işi değil.
    Yüksek faizde ev fiyatları artmaz ama faizin en ufak düşmesinde sizin aldığınız faiz ev fiyatlarının artışının yakınından bile geçemez. Paranız pul olur kalırsınız ortada. Eğer finansal bilginiz yoksa basit ama kesin çözüm taşınmaz almaktır. Onu da yapamıyorsanız altına yönelin. Finansal bilginiz varsa ve uzun vadede birikim yapacaksanız borsada birikim yapın. Faiz günü kurtarır
  • 07-03-2025, 09:31:59
    #13
    Hocam 2 yıldır faizde 1 ev parası elde ettim, sen herhalde geç kaldın o yüzden biraz incinmiş gibisin üslubun gereksiz şiddetli. Sanane millet parasını nasıl değerlendirirse değerlendirir.


    Akıllı olan her insan dönemsel olarak hangi yatırım karlı ise ona parasını yatırır. Son 2 yılda ev veya araba fiyatları hep aynı kaldı sadece dolar bazlı ufak yükselmeler oldu. Hiç mi galericiler araba satamıyor diye ağlıyorlar haberlerini duymadınız hiç mi ev fiyatları düşüyor haberlerini görmediniz yüksek faiz ortamında bunlar düşer yada sabit kalır. Birde bir arkadaşımın parası faizde eridi felan demişsin o kısma baya güldüm.

    2 yıl önce 4 milyona ev alsaydım kira geliri olarak ortalama 20 binden 500 bin tl kazanmış olacaktım. Peki faizde ne kadar kazandım ? Yılda 2 milyon tl kazandım ve şuan 4 milyon seviyelerinde faiz kazancım oluştu. Alacağım ev şuan hala 4.5 milyon bantlarında duruyor ve kimse almamış hala.

    2 yılda 4 milyon faiz geliri elde etmek varken niye ev alayım bu dönemin fırsatı böyle 1 yıl sonra faizler tamamen düşer bende düşmeden gider elde ettiğim faiz geliriyle o 4 milyonluk evi alırım.

    Şimdi anladın mı ? 2 yıl önce 4 milyona ev alsaydım cebimde 500 bin tl olacaktı.. Faize attım 4 milyon kazandım ve o ev şuan bedavaya geldi. Dönemin fırsatı neyse bunu kullanacaksın sonra birilerini suçlayıp durursun sadece. Bazı insanlar anlasın diye ilkokul seviyesinde anlattım kusura bakmayın.

    Edit yorumları okudukça insanlar neden bu haldeler anlamak zor değil. Hayatındaki maksimum başarısı taksitle telefon almak olanlar yatırım tavsiyesi veriyor komedi harbiden.
  • 07-03-2025, 09:35:31
    #14
    jeaner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2,3m olan evi 4.5m alıcısı var. Rüya anlatmıyoruz fikir alıyoruz.
    1 yılda 2.3m'den 4.5m ettiyse heralde ev alındı ertesi gün kapısına metro durağı koyuldu. yada topraktan vs alındı son 1 yılda hiçbir ev 2 kat yapmadı çünkü yapacak imkanıda yoktu.

    lancewood adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2017'de aldığım daire (215bin) %2.225,58 prim yapmış (Yan dairem 5 milyona satıldı), %100'den fazla artışlar oldu, en azından bizim şehrimizde...
    2017 neresi 2025 neresi? 2018de bizde kentsel dönüşümde ev yaptırdık 130bin tl idi şimdi aynı evin maliyeti 3.7m aynı şeyden bahsetmiyoruz. Adam konuyu açtığında geçen sene alınan evin 2x yaptığını söyledi.
  • 07-03-2025, 09:39:33
    #15
    MegDijital adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 yılda 2.3m'den 4.5m ettiyse heralde ev alındı ertesi gün kapısına metro durağı koyuldu. yada topraktan vs alındı son 1 yılda hiçbir ev 2 kat yapmadı çünkü yapacak imkanıda yoktu.



    2017 neresi 2025 neresi? 2018de bizde kentsel dönüşümde ev yaptırdık 130bin tl idi şimdi aynı evin maliyeti 3.7m aynı şeyden bahsetmiyoruz. Adam konuyu açtığında geçen sene alınan evin 2x yaptığını söyledi.
    Ben sizin mesajınıza istinaden yazdım, 1 senede hiç bir ev %100 yapmadı yazmışsınız, bizim burada yaptı ama geçen seneden bu seneye yapmadı derseniz o ayrı konu, araştırma yapmak lazım.
  • 07-03-2025, 09:40:56
    #16
    MegDijital adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 yılda 2.3m'den 4.5m ettiyse heralde ev alındı ertesi gün kapısına metro durağı koyuldu. yada topraktan vs alındı son 1 yılda hiçbir ev 2 kat yapmadı çünkü yapacak imkanıda yoktu.



    2017 neresi 2025 neresi? 2018de bizde kentsel dönüşümde ev yaptırdık 130bin tl idi şimdi aynı evin maliyeti 3.7m aynı şeyden bahsetmiyoruz. Adam konuyu açtığında geçen sene alınan evin 2x yaptığını söyledi.
    Hocam birşey bilmiyor zaten sallıyor. 2 yıl önceki ev fiyatları ile şuanki fiyatlar arasında zaten hiç bir fark yok aksine fiyat düşürdüler. Artış yapanlarda %10 seviyelerinde yaptılar yapanlarda zaten hiç bir şey satamadılar. Böyle cahilce yorumları görünce zaten bir an sinir geliyor ama yapacak bir şey yok herkes kaderini yaşar.
  • 07-03-2025, 09:43:52
    #17
    lancewood adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben sizin mesajınıza istinaden yazdım, 1 senede hiç bir ev %100 yapmadı yazmışsınız, bizim burada yaptı ama geçen seneden bu seneye yapmadı derseniz o ayrı konu, araştırma yapmak lazım.
    Olabilir konu içeriğine bakıp konuşsaydınız zaten böyle yazmazdınız, konuyu açan kişi yakınım ev aldı 1 senede 2ye katladı dedi yani adam geçen yıldan bugüne dedi bende ona göre cevap verdim sizde milattan önce örneği verdiniz olabilir.
  • 07-03-2025, 09:47:40
    #18
    MegDijital adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Olabilir konu içeriğine bakıp konuşsaydınız zaten böyle yazmazdınız, konuyu açan kişi yakınım ev aldı 1 senede 2ye katladı dedi yani adam geçen yıldan bugüne dedi bende ona göre cevap verdim sizde milattan önce örneği verdiniz olabilir.
    Milattan önce örneği peki