Faize para yatırıp ben kazandım diyenin aklına şaşarım. Faiz bir yatırım aracı değildir. Faizi belirleyen enflasyondur. Dolayısıyla da yüksek faiz olması için yüksek enflasyon olması lazım. O da her şekilde aldığınız faizin paranızın alım gücünü düşüreceğini gösterir. Kısa vadede boşta durmasın diyenlere lafım yok ama 6 ay ve üzerinde faize girmek akıl işi değil.
Yüksek faizde ev fiyatları artmaz ama faizin en ufak düşmesinde sizin aldığınız faiz ev fiyatlarının artışının yakınından bile geçemez. Paranız pul olur kalırsınız ortada. Eğer finansal bilginiz yoksa basit ama kesin çözüm taşınmaz almaktır. Onu da yapamıyorsanız altına yönelin. Finansal bilginiz varsa ve uzun vadede birikim yapacaksanız borsada birikim yapın. Faiz günü kurtarır