• 10-11-2024, 15:36:15
    #1
    Merhaba,

    Bir arkadaşımın evleri mevcut. Ev babasının üstüne, evde kiracı oturuyor.

    Kiracı, ev sahibini yani babasını arayarak fiyatta anlaşıyorlar ama fiyat piyasaya göre aşırı düşük ve kiracı da anlaştıkları fiyattan kira bedelini gönderiyor ev sahibine.

    Arkadaşımın babası da bu konularda biraz saf, düşünmeden danışmadan kabul etmiş kiracının verdiği rakamı. Arkadaşım kiracıyı aradığında da biz babanla anlaştık diyormuş sürekli, sonrasında arkadaşım kiracıya biz evi satacağız dedi bu sefer de satıyorsanız yapacak bişey yok ya yeni ev sahibiyle anlaşırız yada çıkarız demiş.

    Sorum şu: arkadaşım 3 kardeşler. Evi kendi üstlerine alsalar kiracıyı çıkartma şansları olur mu ?
  • 10-11-2024, 16:01:55
    #2
    Anlastiysa anlasmistir bu sürekli düşük oldu az daha kaktiralim hissi niye bitmiyor insanların birkaç senedir ilginç yani beni adam hayır işliyor kendi içinde ucuz vererek oğluna ne yada bastan diyeydi bak verme kararlastiralim önceden diye. Anlaşma üstüne anlaşma olmaz. Kendi icinde satarakta cikartamazlar.
  • 10-11-2024, 16:07:36
    #3
    ESSA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anlastiysa anlasmistir bu sürekli düşük oldu az daha kaktiralim hissi niye bitmiyor insanların birkaç senedir ilginç yani beni adam hayır işliyor kendi içinde ucuz vererek oğluna ne yada bastan diyeydi bak verme kararlastiralim önceden diye. Anlaşma üstüne anlaşma olmaz. Kendi icinde satarakta cikartamazlar.
    Hocam sizi anlıyorum, kimse kimseye bir şey kaktırmıyor. Arkadaşımın babası emekli ve emekli maaşı çok düşük. Çevredeki piyasa en az 25 binlerden başlarken anlaştıkları fiyat 13 bin. Mevcut kiracı fuzulev gibi yerlerde 2 adet ev 1 adet araba kampanyalarına yazılmışlar ve aylık ödemeleri 100 bin üzerinde. Bu şekilde olunca da ev sahibini enayi yerine koymak olmuyor mu sizce ?
  • 10-11-2024, 16:12:59
    #4
    Şartlara göre değişir. Bende şuan o fiyatlara oturuyorum. Sıfırdan verse 20k civarı eder belki. Ama benim tarafımdan da bakınca ben geçen sene bile 6 ayda bir 2 kere zam yaptı ses etmedim. 3 sene önce civarında 1550 den girmiştim ki o zaman ortalama kiranın yaklaşık %15 20 üzerinde bir kira idi. Biz napalim şimdi ortalık fırsatçı diye her sene insanlar min %100 zam mı görsün? Ki bana geçen sene yaklaşık %170 felan totalde yapıldı buda hak değil. 1 senedir enflasyon vs de o kadar hissettirmiyor bence ama herşey yine artıyor aynı hızda. Sebebi de bana göre enflasyon vs değil halkın aç gozlulugu. Ben buna kızıyorum yoksa tabi ki Hakk değilse biseyler revize edilmeli. Ha bu arada 2 3 tane şundan bundan alabiliyorsa bu yatırım yaptığı için 100k 200k taksidi o sebeple keyfi yani zorunluluk değil.
  • 10-11-2024, 16:13:20
    #5
    Ev satılınca da Dava açmak gerekiyor Babadan çocuklara satış Hibe veya Muvazaalı ( Danışıklı iş ) diye itiraz edebilir işler daha saçma bir hal alır.

    Tapu babanın üzerine ise yapacak bir şey yok hele ki kira ödemesi 2-3 ay gibi bir süre geçmişse.

    Ama genelde her dava özeldir Uzman bir avukatla görüşmek iyi olur.

    Not:
    Kiralardan fiyatlardan şikayet edenler bir gecede fiyatların katlandığı zaman "Ne oluyor yahu" Diyeceklerdi şimdi kimsenin şikayet etmeye hakkı yok
  • 10-11-2024, 16:13:53
    #6
    Piyasanın 25ten başlaması bakılacak ilk husus değil. Eski kira ne kadar kaçken 13 oldu?

    İki ev bir araba kampanyasına yazılmaları ve ödemelerin 100 bin üzeri olması size niye dert oluyor?
  • 10-11-2024, 16:16:03
    #7
    exUBert adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Piyasanın 25ten başlaması bakılacak ilk husus değil. Eski kira ne kadar kaçken 13 oldu?

    İki ev bir araba kampanyasına yazılmaları ve ödemelerin 100 bin üzeri olması size niye dert oluyor?

    Evet ilk husus Ev sahibinin de aynı fiyattan Peynir ekmek alması
    Mal sahibi değilsin ya ödersin yada çıkarsın Şikayet edeceğin kişi Hükümet veya belediye
  • 10-11-2024, 16:21:43
    #8
    exUBert adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Piyasanın 25ten başlaması bakılacak ilk husus değil. Eski kira ne kadar kaçken 13 oldu?

    İki ev bir araba kampanyasına yazılmaları ve ödemelerin 100 bin üzeri olması size niye dert oluyor?
    Kimsenin parası kimseye dert olmaz tabi ki hocam fakat kendilerinin aylık yaptığı ödemeler bunların kirasının 1 yıllık bedeli. Ayrıca kendilerinden öyle çok uçuk bir rakam istenmiyor, piyasa 25 bin olmasına rağmen ev sahiplerinin istediği miktar 15 bin, anlaştıkları miktar 13 bin. Arkadaşıma dert olan konu şu 2 bin için enayi yerine konulmak.
  • 10-11-2024, 16:30:57
    #9
    lazzi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kimsenin parası kimseye dert olmaz tabi ki hocam fakat kendilerinin aylık yaptığı ödemeler bunların kirasının 1 yıllık bedeli. Ayrıca kendilerinden öyle çok uçuk bir rakam istenmiyor, piyasa 25 bin olmasına rağmen ev sahiplerinin istediği miktar 15 bin, anlaştıkları miktar 13 bin. Arkadaşıma dert olan konu şu 2 bin için enayi yerine konulmak.
    Arkadaşınız 2 bin için noter tapu vs uğraşmasın bence. Neticede oturan kiracı eski kiraya göre %60 gibi artış olduysa kafasına takmasın. Bir sonraki yıl, bu yılki artışı da unutmadan ona göre kira artışı yapar artık.