Dün Gökçeada'da merkeze giderken çevirmeye takıldık ve ehliyetsiz araba sürdüğüm için ceza yedim, daha doğrusu benim babam engelli ve araba engelli aracı hastaneye iğne vurulmaya götürüyordum, çevirmeyi görünce ilerde yer değiştirdik ama jandarma ters yönde çevirme yapmasına rağmen bizi görüp ileride çevirdi.
Hem bana 13 bin TL ceza yazdı hem de babama 13 bin TL ceza yazdı, durumu açıklamamıza rağmen hiç dinlemedi ve cezayı yedik. Babamın ehliyeti olmasına rağmen babama ehliyetsiz araç kullanmadan ceza yazmışlar ve bana da ehliyetsiz araba kullanmadan ceza yazmışlar. Babama yazılan haksız cezayı itiraz edip iptal ettirebilirmiyiz? Bilen birisi aydınlatırsa çok iyi olur. Teşekkürler.
Ehliyetsiz ceza yedim, sorum var
34
●1.658
- 09-04-2024, 18:35:09Geçmiş olsun insiyatif olarak yazmaya bilirdi ama kanunlara göre haklı. Sanırım ödemeniz gerekiyor cezayı ödedikten sonra itiraz edip şansınızı deneyebilirsiniz
- 09-04-2024, 18:35:29@berateren;
Ehliyetsiz araç kullanırsanız, 13 bin TL siz yersiniz.
Araç ruhsat sahibi, ehliyetsiz birisine araç kullandırdığı için 'Aynı' cezayı oda yer,
ayrıca plakanızı kontrol etmenizi isterim, plakaya da ayrıca yazıyorlar.
Yatın kalkın, aracı bağlamadıklarına dua edin. Çekici yediemin vs çok sıkıntı - 09-04-2024, 18:35:29Babanıza yazılan ceza haksız değil. Ehliyetsiz araç kullanımında ceza ikiye bölünüyor. Araç sahibine ve aracı kullanana. + Aracın bağlanması gerekiyor. Aracı bağlamadıysa zaten merhamet etmiştir. Babanızın ehliyeti olsa da ceza "Ehliyetsiz araç kullanma" olarak geçiyor. Kanun bu şekilde.
- 09-04-2024, 18:35:47Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Ölümlü bir kazaya karışsanız suçu babanız mı üzerine alacaktı?
bence iki cezayı da ödeyin. - 09-04-2024, 18:36:13Ruhşat Sahibi Baban olduğu için araç sahibine bu yüzden yaziyorlar seninde ehliyetin olmadı için sanada ceza kesiyorlar ehliyetın olmadan araç kullaniyorsun sana ayri ceza keşerler araç sahibi ehlitsiz birisine araç verdiği içinde ayri babana keşerler geçmi olsun
- 09-04-2024, 18:39:06Üyeliği durduruldufarukturgut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntülePlakayı kontrol ettik, plakaya ceza yazılmamış babamın adına yazılmış ve bana yazılmış. Orada plakaya gönderilecek demişlerdi.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
NatMes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntülegreenriver adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleEvet doğru 2 ceza yazmaları ona itirazımız yok ama yazılan cezanın maddeleri yanlış. Babamın ehliyeti olmasına rağmen ehliyetsiz araba kullanmadan yazmışlar. Kullandırtmadan yazmamışlar. İkimize de aynı cezayı kesmişler avukata sorduk itiraz edin sizinkini iptal ederler dedi.Ozcann adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 09-04-2024, 18:39:44Babanıza ehliyetsiz araç kullandığı için değil, ehliyetsiz kullanılan aracın sahibi olduğu için ceza yazmışlardır...
Ehliyetsiz araç kullanımlarında ceza hem araç sahibine hem de ehliyetsiz olan kişiye yazılır, itiraz etseniz de sonuç alamazsınız...
4 ay kadar önce annesi ehliyetsiz bir sürücü tarafından öldürülmüş birisi olarak jandarmayı inisiyatif!? alıp ceza yazmamak gibi bir uygulama yapmadığı için kutluyor, sizi de bunu bir daha yapmamanız yönünde uyarıyorum...
Şahsen ehliyetsiz araç kullanmanın çok daha ağır cezaları olması gerektiğini düşünüyorum... - 09-04-2024, 18:42:36Üyeliği durdurulduYanımızda ehliyeti olan birisi olmadığı için ben sürdüm ve hastaneye gidiyorduk babam gazi ve iğne vurulması gerekiyordu, bacağı şişmişti, orada ki jandarmalar da gördü zaten.bilalatac adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yazılan ceza doğru fakat babama yazılan cezanın maddesi farklı.