• 09-03-2024, 13:10:34
    #1
    3 gün önce karın ağrısı şikayetiyle acile gittim, apandisit şişmesinden dolayı aldılar. Dün öğlen 12'de taburcu oldum.
    2 gündür büyük tuvalete çıkamıyorum, sürekli gazım geliyor, sadece çorba ve su içiyorum.
    Bu durum normal mi? Daha önce ameliyat olan, tavsiye verebilecek birileri var mı?
  • 09-03-2024, 13:16:59
    #2
    geçmiş olsun. hastaneye veya doktora erişip danışın.
    gaz çıkarabiliyorsanız bağırsak hareketleriniz normalleşiyordur. gaz da çıkartamıyorsanız, hastaneye gidin. korkutucu bir durum olmayabilir ama doktor yönlendirmesiyle hareket edin.
  • 09-03-2024, 13:18:23
    #3
    Merhaba dert ortağım. 2018'de perfore yani patlamış apandisit ameliyatı oldum. 3 gün sonra taburcu oldum ama ağrılar şiddetlenince tekrar yatırdılar.

    Yanlış teşhis ve yanlış tedavi sonucu karnım git gide büyüdü. 3 hafta teşhis koyamadılar ve sonunda başka hastaneye MR çekmek için nakil verdiler. Sonuç PARALITIK ILEUS ( bağırsak duvarı felci) çıktı.

    Mideme burnumdan sonra indirdiler ve midemdeki tüm asidik sıvı çekildi. Sonrasında çok güçlü bir ilacı kalp ritmini ölçen makineye bağlayarak gözetim üzerinde verdiler günde 20-25 defa tuvalete çıkmaya başladım.

    Çok daha sıkıntılar yaşadım da yazarak anlatılacak kadar kısa şeyler değil. O yüzden ameliyat sonrası komplikasyonlar çok önemli. Doktorlardan mutlaka ek tektikler isteyin eğer şüğheleniyorsanız.

    Toplamda 1 ay hastanede yattım bu arada.
  • 09-03-2024, 13:18:26
    #4
    kNightMare adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    geçmiş olsun. hastaneye veya doktora erişip danışın.
    gaz çıkarabiliyorsanız bağırsak hareketleriniz normalleşiyordur. gaz da çıkartamıyorsanız, hastaneye gidin. korkutucu bir durum olmayabilir ama doktor yönlendirmesiyle hareket edin.
    Gaz çıkarabiliyorum bir sorun yok fakat büyük tuvalete çıkamadım hala. O yüzden daha önce tecrübe eden var ise sormak istedim.
  • 09-03-2024, 13:21:47
    #5
    Gaz çıkartabiliyorsanız sıkıntı yok. Ameliyat sonrası gelişebilen ileus durumlarında gaz çıkışı da olmaz. Genellikle sıvı ile besleniyorsanız dışkılamanız gecikecektir. Şiddetli karın ağrısı, bulantı ve kusma eklenmesi olursa acil servise başvurun. Geçmiş olsun.
  • 09-03-2024, 13:25:05
    #6
    XLRThetis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba dert ortağım. 2018'de perfore yani patlamış apandisit ameliyatı oldum. 3 gün sonra taburcu oldum ama ağrılar şiddetlenince tekrar yatırdılar.

    Yanlış teşhis ve yanlış tedavi sonucu karnım git gide büyüdü. 3 hafta teşhis koyamadılar ve sonunda başka hastaneye MR çekmek için nakil verdiler. Sonuç PARALITIK ILEUS ( bağırsak duvarı felci) çıktı.

    Mideme burnumdan sonra indirdiler ve midemdeki tüm asidik sıvı çekildi. Sonrasında çok güçlü bir ilacı kalp ritmini ölçen makineye bağlayarak gözetim üzerinde verdiler günde 20-25 defa tuvalete çıkmaya başladım.

    Çok daha sıkıntılar yaşadım da yazarak anlatılacak kadar kısa şeyler değil. O yüzden ameliyat sonrası komplikasyonlar çok önemli. Doktorlardan mutlaka ek tektikler isteyin eğer şüğheleniyorsanız.

    Toplamda 1 ay hastanede yattım bu arada.
    Çok geçmiş olsun hocam, bir daha böyle bir şeyle karşılaşmazsınız umarım.
    serkanzade adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gaz çıkartabiliyorsanız sıkıntı yok. Ameliyat sonrası gelişebilen ileus durumlarında gaz çıkışı da olmaz. Genellikle sıvı ile besleniyorsanız dışkılamanız gecikecektir. Şiddetli karın ağrısı, bulantı ve kusma eklenmesi olursa acil servise başvurun. Geçmiş olsun.
    Genellikle değil sürekli sıvı besleniyorum, tavuk suyu içiyorum sadece suyu olacak şekilde. Ağrım çok şükür fazla yok, bulantı vs. yok.
    Ameliyat sonrası bana büyük tuvalete çıktın mı dedikleri için kendimden şüphe ettim, bu yüzden danışayım dedim.
  • 09-03-2024, 13:32:21
    #7
    ALT5Y adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok geçmiş olsun hocam, bir daha böyle bir şeyle karşılaşmazsınız umarım.

    Genellikle değil sürekli sıvı besleniyorum, tavuk suyu içiyorum sadece suyu olacak şekilde. Ağrım çok şükür fazla yok, bulantı vs. yok.
    Ameliyat sonrası bana büyük tuvalete çıktın mı dedikleri için kendimden şüphe ettim, bu yüzden danışayım dedim.
    Bağırsakları uzun çalıştığının iki göstergesi gaz ve dışkı. İki tanesinden biri var ise herşey beklendiği şekilde ilerliyor demejtir. Tekrar geçmiş olsun.
  • 09-03-2024, 13:34:14
    #8
    serkanzade adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bağırsakları uzun çalıştığının iki göstergesi gaz ve dışkı. İki tanesinden biri var ise herşey beklendiği şekilde ilerliyor demejtir. Tekrar geçmiş olsun.
    Bilgilendirme için çok teşekkür ederim hocam.
  • 09-03-2024, 16:05:40
    #9
    Çok geçmiş olsun. kafaya takmayın yinede doktora bir görünün içiniz rahat olsun