• 06-03-2024, 16:46:18
    #1
    Arkadaşlar Merhaba, bir sorum olacak. Muhasebe bürosunda çalışan veya kariyerine smmm bürolarında başlayan ve daha önce çalışmış arkadaşlar vardır elbet ki. Bende SMMM bürosunda bir iş buldum ve kabul ettim şuanlık stajyer olarak çalışacağım ama genel olarak SMMM bürosunda ortalama kaç maaş alıyorlar ve SMMM bürosunda çalışan kişilerin ne gibi avantajları olabilir sizce? Ayrıca normal SMMM büroluğu dışında ne gibi yerlerde Muhasebe işini yapabilirler?
  • Kabul Edilen Cevap
    • xxsemihsarac adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
      Arkadaşlar Merhaba, bir sorum olacak. Muhasebe bürosunda çalışan veya kariyerine smmm bürolarında başlayan ve daha önce çalışmış arkadaşlar vardır elbet ki. Bende SMMM bürosunda bir iş buldum ve kabul ettim şuanlık stajyer olarak çalışacağım ama genel olarak SMMM bürosunda ortalama kaç maaş alıyorlar ve SMMM bürosunda çalışan kişilerin ne gibi avantajları olabilir sizce? Ayrıca normal SMMM büroluğu dışında ne gibi yerlerde Muhasebe işini yapabilirler?
      Merhaba hocam, bir mali müşavir ve bu süreçlerden geçmiş birisi olarak bir kaç tavsiyede bulunmak isterim. Ben üniversiteyi bitirir bitirmez mali müşavirlik staja giriş sınavına girdim ve ilk seferde kazandım. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi mezunu olduğum için yine benim gibi İstanbul Üniversitesi İngilizce işletme bölümü mezunu iyi bir mali müşavirin ofisinde staja başladım. Bunu şunun için belirtiyorum çalıştığım ofiste yalnızca örgün öğretim ve Türkiye ortalaması üzerinde fakültelerden mezun arkadaşlar çalışıyordu. Ağırlık olarak ihracat ve yabancı yatırımcı mükelleflerin olduğu bir ofis olmasından dolayı hem asgari ücretin üzerinde ücretle mali müşavirlik stajına başladım hem de bu süreçte İngilizce pratiği yaptım ve ihracat mevzuatına hakim oldum. Yüksek lisans yaptığım için stajı iki yılda tamamladım. Sonrasında kendi ofisimi açtım. Ancak belirttiğim gibi Antalyanın en iyi bir kaç ofisinden birinde bu süreci yürüttüm. Bana çok katkısı oldu. Ancak maalesef ki çalıştığı yerde çay, kahve ve temizlik yapmaktan kendi işini yapamayan bir çok aday meslek mensubu arkadaşı da gördüğüm için bu konuda verebileceğim tek tavsiye iyi bir ofiste çalışmanızdır.
  • 06-03-2024, 16:50:07
    #2
    Hocam herkes muhasebeci, maaş konusunda fazla yüksek beklentileriniz olmasın belki asgari ücretin bir tık üstü olabilir.
    Belgeniz olur kendi ofisinizi açar ve müşteri bulabilirseniz güzel paralar kazanabilirsiniz.
    Eskiden biz Kdv, Stopaj, Sağlık Karnesi gibi işlemler için ssk kuyruklarında az beklemedik
    Baktım Muhasebe bana göre değil yazılımcı oldum bende.
    Avantaj olarak senden misafirler için çay kahve isteyebilirler
  • 06-03-2024, 16:53:00
    #3
    Üyeliği durduruldu
    çalıştığın yere bağlı; ama türkiye de genelde para diye komik bir rakam verirler. o senin yol parana bile yetmez. pinti olurlar, sinekten yağ çıkarırlar. zengin müşterilerinin hesaplarını göre göre onlara özenirler bunun sonucu olarakta cimri olurlar. portföyün yoksa veya yapamayacaksın asgarin maaşın iki katını bile alamazsın onlarca yıl geçse de. ayaklar altında paspas edilmiş bir meslektir malesef. iibf mezunuyum büyük hayallerle gittiğim smmm ofisinde 1 hafta duramadım bir daha asla da gitmem. mesleği öğrenceğim ne olursa olsun yapacağım dersen başarır ve hakkını illa ki alırsın. tüm bu sözlerim genel smmm ortalamasıdır ve çekirdekten gelmeyenler için geçerlidir.
  • 06-03-2024, 16:54:38
    #4
    benim abim çalıştı zamanında muhasebeden çok hamallık ve temizlik yaptırmışlar
  • 06-03-2024, 16:55:35
    #5
    Buraya konu ile ilgili 10.000 kelime yazabilirdim.
    Hic uzatmayim.
    Sakin sakin sakin baslama.
  • 06-03-2024, 16:56:59
    #6
    ilerde büro açmayı düşünmeyeceksen boşuna bulaşma , büro açmak için de çevren olması gerekiyor müşteri bulman gerekiyor. gelecek planlamanı yapman gerekiyor işte şimdiden
  • 06-03-2024, 17:10:48
    #7
    halitarzupinar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ilerde büro açmayı düşünmeyeceksen boşuna bulaşma , büro açmak için de çevren olması gerekiyor müşteri bulman gerekiyor. gelecek planlamanı yapman gerekiyor işte şimdiden
    Büro açmayı planlamıyorum ama muhasebe işini öğrenmek istiyorum sence fazlası ile katkısı olmaz mı, mesela ön muhasebeye geçtiğim de katkısı olur mu sence?
  • 06-03-2024, 17:25:44
    #8
    xxsemihsarac adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Büro açmayı planlamıyorum ama muhasebe işini öğrenmek istiyorum sence fazlası ile katkısı olmaz mı, mesela ön muhasebeye geçtiğim de katkısı olur mu sence?
    Ben 10 yıldır muhasebe sektöründeyim . stajer başladıydan yükselmen uzun sürer ,çok iyi ofise denk gelmen lazım yada gelişmek için çok fazla çaba göstermen lazım, kimse kalkıpta gel sana öğreteyim demez . 10 yıl yanlarında çalışsan 10 yıl boyunca dışarı elemanı olmanda hiçbir sakınca görmezler , yazık gel öğreteyim demezler yani. belgeni alısan eğer şirketlerde hem daha rahat edersin hem maaşın iyi olur
  • 06-03-2024, 17:32:39
    #9
    halitarzupinar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben 10 yıldır muhasebe sektöründeyim . stajer başladıydan yükselmen uzun sürer ,çok iyi ofise denk gelmen lazım yada gelişmek için çok fazla çaba göstermen lazım, kimse kalkıpta gel sana öğreteyim demez . 10 yıl yanlarında çalışsan 10 yıl boyunca dışarı elemanı olmanda hiçbir sakınca görmezler , yazık gel öğreteyim demezler yani. belgeni alısan eğer şirketlerde hem daha rahat edersin hem maaşın iyi olur
    Kesinlikle dediklerinize katılıyorum, 2 yıllık bilgisiyarlı muhasebe okumayı planlıyorum. Bilgileriniz için çok teÅŸekkür ederim ❤️☺️