çalıştığın yere bağlı; ama türkiye de genelde para diye komik bir rakam verirler. o senin yol parana bile yetmez. pinti olurlar, sinekten yağ çıkarırlar. zengin müşterilerinin hesaplarını göre göre onlara özenirler bunun sonucu olarakta cimri olurlar. portföyün yoksa veya yapamayacaksın asgarin maaşın iki katını bile alamazsın onlarca yıl geçse de. ayaklar altında paspas edilmiş bir meslektir malesef. iibf mezunuyum büyük hayallerle gittiğim smmm ofisinde 1 hafta duramadım bir daha asla da gitmem. mesleği öğrenceğim ne olursa olsun yapacağım dersen başarır ve hakkını illa ki alırsın. tüm bu sözlerim genel smmm ortalamasıdır ve çekirdekten gelmeyenler için geçerlidir.