xxsemihsarac adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Muhasebe Bürosunda Çalışmak
10
●326
- 06-03-2024, 17:39:39Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.Merhaba hocam, bir mali müşavir ve bu süreçlerden geçmiş birisi olarak bir kaç tavsiyede bulunmak isterim. Ben üniversiteyi bitirir bitirmez mali müşavirlik staja giriş sınavına girdim ve ilk seferde kazandım. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi mezunu olduğum için yine benim gibi İstanbul Üniversitesi İngilizce işletme bölümü mezunu iyi bir mali müşavirin ofisinde staja başladım. Bunu şunun için belirtiyorum çalıştığım ofiste yalnızca örgün öğretim ve Türkiye ortalaması üzerinde fakültelerden mezun arkadaşlar çalışıyordu. Ağırlık olarak ihracat ve yabancı yatırımcı mükelleflerin olduğu bir ofis olmasından dolayı hem asgari ücretin üzerinde ücretle mali müşavirlik stajına başladım hem de bu süreçte İngilizce pratiği yaptım ve ihracat mevzuatına hakim oldum. Yüksek lisans yaptığım için stajı iki yılda tamamladım. Sonrasında kendi ofisimi açtım. Ancak belirttiğim gibi Antalyanın en iyi bir kaç ofisinden birinde bu süreci yürüttüm. Bana çok katkısı oldu. Ancak maalesef ki çalıştığı yerde çay, kahve ve temizlik yapmaktan kendi işini yapamayan bir çok aday meslek mensubu arkadaşı da gördüğüm için bu konuda verebileceğim tek tavsiye iyi bir ofiste çalışmanızdır.
- 07-03-2024, 14:12:27marmara üniversitesi iktisat mezunuyum okul bitmeden 2 ay önce bir mali müşavirle görüşüp yanında çalışmaya başladım bizimki mali müşavirlik ofisi değil de şirket.Muhasebenin m'sini bilmeden yetiştirilmek üzere başladım bugün tam 9 ay oldu. yukarıdaki birçok arkadaşa katılmıyorum çünkü genel bir görüş belirtilmiş fakat muhasebe öyle bir meslekki vezir de olursun rezil de. bu durum biraz seninle biraz çalışma arkadaşlarınla biraz da iş yerinin durumu ile değişkenlik gösterir. yukardaki arkadaş demiş çay temizlik vs küçük işletmelerde belki ama büyük veya kurumsal diyeceğimiz yerlerde imkanı yok
açıkcası öyle bir şeyi ben kabul etmem. bu arada maaşlar da hatrı sayılır seviyede özellikle mali muşavirin aldığı maaşı bir çok meslekte sanmıyorum alabileceklerini kısacası bizim şirkette hatrı sayılır maaşlar alınıyor diğer yerleri bilemem tabi. ama sonuçta el işi diyeceğimiz bir poziyon yarını saati hatta dakikası belli değil her işte olduğu gibi
açıkcası öyle bir şeyi ben kabul etmem. bu arada maaşlar da hatrı sayılır seviyede özellikle mali muşavirin aldığı maaşı bir çok meslekte sanmıyorum alabileceklerini kısacası bizim şirkette hatrı sayılır maaşlar alınıyor diğer yerleri bilemem tabi. ama sonuçta el işi diyeceğimiz bir poziyon yarını saati hatta dakikası belli değil her işte olduğu gibi