xxsemihsarac adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Arkadaşlar Merhaba, bir sorum olacak. Muhasebe bürosunda çalışan veya kariyerine smmm bürolarında başlayan ve daha önce çalışmış arkadaşlar vardır elbet ki. Bende SMMM bürosunda bir iş buldum ve kabul ettim şuanlık stajyer olarak çalışacağım ama genel olarak SMMM bürosunda ortalama kaç maaş alıyorlar ve SMMM bürosunda çalışan kişilerin ne gibi avantajları olabilir sizce? Ayrıca normal SMMM büroluğu dışında ne gibi yerlerde Muhasebe işini yapabilirler?
Merhaba hocam, bir mali müşavir ve bu süreçlerden geçmiş birisi olarak bir kaç tavsiyede bulunmak isterim. Ben üniversiteyi bitirir bitirmez mali müşavirlik staja giriş sınavına girdim ve ilk seferde kazandım. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi mezunu olduğum için yine benim gibi İstanbul Üniversitesi İngilizce işletme bölümü mezunu iyi bir mali müşavirin ofisinde staja başladım. Bunu şunun için belirtiyorum çalıştığım ofiste yalnızca örgün öğretim ve Türkiye ortalaması üzerinde fakültelerden mezun arkadaşlar çalışıyordu. Ağırlık olarak ihracat ve yabancı yatırımcı mükelleflerin olduğu bir ofis olmasından dolayı hem asgari ücretin üzerinde ücretle mali müşavirlik stajına başladım hem de bu süreçte İngilizce pratiği yaptım ve ihracat mevzuatına hakim oldum. Yüksek lisans yaptığım için stajı iki yılda tamamladım. Sonrasında kendi ofisimi açtım. Ancak belirttiğim gibi Antalyanın en iyi bir kaç ofisinden birinde bu süreci yürüttüm. Bana çok katkısı oldu. Ancak maalesef ki çalıştığı yerde çay, kahve ve temizlik yapmaktan kendi işini yapamayan bir çok aday meslek mensubu arkadaşı da gördüğüm için bu konuda verebileceğim tek tavsiye iyi bir ofiste çalışmanızdır.