• 30-01-2024, 00:50:31
    #1
    Herkese hayırlı geceler diliyorum, aile içerisinde pek çözümseyemedik burada bilgili, bu mesleği yapan veya tecrübesi olan siz değerli abilerim, ablalarıma sormak istedim. Benim istediğim ve düşündüğüm meslek Grafik tasarımı ve Web site uzmanlığı, yanına ekstra şeyler veya yan dalları olabilir. Kendi kişiliğim açısından çok fazla saha içerisinde olmayı seven birisi değilim.. saha içerisi derken yanlış telaffuz ettiysem özür dilerim öncelikle. İnşaat sektöründe çalışmayı hiç düşünmüyorum ve sevmiyorum babamdan dolayı inşaat sektöründe bulunmayı pek istemiyorum ve halini görüyorum.. Tesisatçı olsun Elektrikçi olsun bu tarz inşaat sektörünü istemiyorum. Başka düşünüp aklıma gelen çevremde olan kişilerin mesleklerini düşündüğümde pek iç açıcı bir meslek yok maalesef. Masa başı işlerini daha çok seviyorum, sizce Grafik tasarım ve Web site uzmanlığının veya dediğim gibi yan dallarının önü kapalı mı mesleği tam kapsamlı olarak elde etsem ileride problem yaşayabilir miyim ? Sizin bu tarzda bunu yaparsan ileride rahat edebilirsin diyebileceğiniz meslek varsa, araştırmada bulunup yolumu çizebilirim. Şimdiden konumu okuyup bana yok göstermek isteyen herkese teşekkür ederim 😊
  • 30-01-2024, 00:53:47
    #2
    Teknoloji hiçbir zaman ölmez bir meslek grubudur. Kendinizi zamanla birlikte yeni teknolojilere göre geliştirdiğiniz takdir de problem olmayacaktır. Şöyle bir sorun var evet önüne gelen ben tasarımcıyım veya internet sitesi kurarım diyor, eğer bu insanlardan sıyrılabilecek farkınız var ise mantıklıdır. Kendinizi sadece tasarım ve web sitesiyle de köreltmeyin yanına bilgiler katın her zaman geliştirin. Dediğim gibi herkes web sitesi yapıyor sizin farkınız ne ? Sizi neden seçmeli insanlar? Bunları düşünüp bir yol haritası düşünebilirsiniz.
  • 30-01-2024, 00:54:03
    #3
    Emin ol onların mesleği bence senin mesleğine göre daha iyidir.
    Şu an usta bulunamıyor biliyor musun hocam?
    Ya da hiç araba arıza yaptiginda ya da evinde birşey bozulduğunda usta çağırdın mi?
    Ödeme peşin ve o ne derse bir yere kadar kabul etmek zorundasin.
    Çünkü her ne olursa olsun o insanların kolunda çok değerli bir altın bilezik var
  • 30-01-2024, 00:56:51
    #4
    R10.NET'in Bence En İyisi
    İnşaatta çalışan ustaların maaşı 100 bini buluyormuş geçen öyle bi haber okumuştum. Bi arkadaşım okumadı inşaatta çalışıyordu 40 bin maaşı var şimdi. Ben okudun bilgisayar mühendisi oldum işsizim. 2 kez işe girdim asgari ücret zammı esnasında çıkarıldım 😂
  • 30-01-2024, 00:57:52
    #5
    Ne yaptığınız fark etmez, en iyisini yapıyorsanız her mesleğin önü açıktır.
  • 30-01-2024, 01:01:50
    #6
    MONSAVLE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teknoloji hiçbir zaman ölmez bir meslek grubudur. Kendinizi zamanla birlikte yeni teknolojilere göre geliştirdiğiniz takdir de problem olmayacaktır. Şöyle bir sorun var evet önüne gelen ben tasarımcıyım veya internet sitesi kurarım diyor, eğer bu insanlardan sıyrılabilecek farkınız var ise mantıklıdır. Kendinizi sadece tasarım ve web sitesiyle de köreltmeyin yanına bilgiler katın her zaman geliştirin. Dediğim gibi herkes web sitesi yapıyor sizin farkınız ne ? Sizi neden seçmeli insanlar? Bunları düşünüp bir yol haritası düşünebilirsiniz.
    Kesinlikle hocam piyasada araştırdığım için burada açılan konularada göz atıyorum ve çok saygı duyduğum mesleğini harika icra eden kişiler var. Benim kendi düşüncem ekstralar katarak aradan sıyrılabileceğime inanıyorum.. en azından inanmak istiyorum. Beni neden seçmeliler? çok güzel bir soru bu ve bu soruyu şu an yanıtlayamadım açıkçası belki meslek grubuna tam hakim değilim o yüzdendir ama bu sorunun cevabını ileride verebiliyor olmam lazım. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim hocam 😊


    SuskuN42 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Emin ol onların mesleği bence senin mesleğine göre daha iyidir.
    Şu an usta bulunamıyor biliyor musun hocam?
    Ya da hiç araba arıza yaptiginda ya da evinde birşey bozulduğunda usta çağırdın mi?
    Ödeme peşin ve o ne derse bir yere kadar kabul etmek zorundasin.
    Çünkü her ne olursa olsun o insanların kolunda çok değerli bir altın bilezik var
    Kesinlikle öyle hocam ben ona tek bir yorumum yok, usta sayısı azaldı çırak sayısı da azaldı. Açılan tonlarca üniversiteden dolayı mı bilmiyorum ama öyle olduğunu biliyorum. Fakat o meslek gruplarını pek sevmediğim için kalan hayatımda en çok 2 şeye çok dikkat ediyorum siz de hak vereceksinizdir; birincisi işime, ikincisi ise eşime. Çünkü kalan hayatımda bu ikisi ibaret olacak işimi sevmedikten sonra kendi hayatımda mutluluk sağlayamam her sabah söylenerek gittiğim bir iş istemem açıkçası bu söylediğim meslek gruplarına da bu yüzden pek yaklaşamadım.. Umarım daha kapsamlı düşünüp araştırma sonucunda daha iyi sonuçlara ulaşabilirim. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim 😊
  • 30-01-2024, 01:04:44
    #7
    Masa başi iş istiyorum derken )))) kardesim herkes onu ister zaten. Bak şu forumda şu an aktif 36.500 kişi var. Bunların en az 10 15 bin i web site kurabilir. Piyasa hala 300 500 liraya web site yapan binlerce insanla dolu. Uzaktan göründüğü gibi degil. Grafik tasarım diyosun. Benim tasarım işi verdigim forumdaki cogu insan grafik tasarim mezunu degil. Yani onu okumak şart degil o işten para kazanmak icin. Degmez okuduguna. O begenmedigin meslekler peşin çalışıyor ve cogu yazilim mühendisinden fazla kazanıyor.
  • 30-01-2024, 01:10:56
    #8
    SaatciAdam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnşaatta çalışan ustaların maaşı 100 bini buluyormuş geçen öyle bi haber okumuştum. Bi arkadaşım okumadı inşaatta çalışıyordu 40 bin maaşı var şimdi. Ben okudun bilgisayar mühendisi oldum işsizim. 2 kez işe girdim asgari ücret zammı esnasında çıkarıldım 😂
    😂 geçmiş olsun hocam kötü olmuş maalesef hepimizin başına gelen olaylar, inşaat evet para yönünden gerçekten diğer sektörlerden fazla kazanabilirsin ama zorluğu açısından da benim görüşüm diğer mesleklerden kat kat zor ve tehlikeli diye düşünüyorum ben. Maalesef gelecek kaygısı oluyor insanda ne kadar olursa olsun.. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim 😊

    yildizteknoloji adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne yaptığınız fark etmez, en iyisini yapıyorsanız her mesleğin önü açıktır.
    Tabiki öyledir en iyisi olmak için çabalayacaksın fakat sektörde yoğunluk olursa ve en iyisi olmak için çabalayacaktır herkes bunun için yoğunluk olan bir sektörde iş zorluğu daha da artar gibi.. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim 😊
  • 30-01-2024, 01:16:28
    #9
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Masa başi iş istiyorum derken )))) kardesim herkes onu ister zaten. Bak şu forumda şu an aktif 36.500 kişi var. Bunların en az 10 15 bin i web site kurabilir. Piyasa hala 300 500 liraya web site yapan binlerce insanla dolu. Uzaktan göründüğü gibi degil. Grafik tasarım diyosun. Benim tasarım işi verdigim forumdaki cogu insan grafik tasarim mezunu degil. Yani onu okumak şart degil o işten para kazanmak icin. Degmez okuduguna. O begenmedigin meslekler peşin çalışıyor ve cogu yazilim mühendisinden fazla kazanıyor.
    Yanii hocam tam açıklayamadım sanırım kendimi.. masa başı iş derken muhasebecilik vb. tarzında da örneklemek istedim o sektörü tabii ki altta tutmuyorum şu an aklıma geldiği için o sektörü yazdım. Hocam o duruma katılıyorum okumak belki saçma olabilir Türkiye için ama ben yurt dışındayım şu an ve maalesef burada o sekötrden bir mezuniyet veya başka bir belge yoksa hiçsiniz iş alımınız o kadar zorlaşıyor ki.. freelancer olarak çalışacak olsanız bile. Türkiye üzerinden yapsam bana getirisi çok çok düşücek bu sebepten dolayı belge olması lazım elimde ve 3-4 yılımı boşa geçirmek istemiyorum, o yüzden sizin gibi değerli kişilerin yorumunu okuyup yön vermek istiyorum. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim 😊