Bu ay sonunda askere gideceğim için işyerinden zorunlu istifa etme durumum var. Bir seneyi aşkındır burada çalışıyorum. İşverenle konuşunca "dilersen ücretsiz izin de yapabilirsin" diyor.
Ücretsiz izin almak istemiyorum açıkçası onun yerine tazminat almak daha kârlı benim için. Yalnız sorum şu ki acaba ben sigortaya yatan ücret kadar mı tazminat alacağım yoksa gerçek maaşım üzerinden mi? Çünkü ben bir maaş kadar tazminat alacağım ama bu sigortaya yatan asgari tutar kadar mı olacak yoksa gerçek maaşım kadar mı?
işyeri Tazminatı Hakkinda Sorum Var
11
●304
- 04-11-2023, 10:22:47
- 04-11-2023, 10:27:16Zaten aynı işyerine gireceğim hocam aramızda onu konuştuk. Sadece tazminat tutarını merak ettim hiç anlamadığım terimler konuşuluyor o konuda.NAYA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-11-2023, 10:29:05Hocam askere 6 ay gideceğini varsayıyorum
Eğer işinden memnunsan ücretsiz izin senin için daha iyi olabilir.
Geldiğinde hemen işe devam edersin maaş bağlanır, o arada da yeni iş bakarsın
Ama illaki tazminat istiyorum diyorsan tazminat resmil maaş üzerinden yatar
işverenin iyi niyetliyse gerçek maaşının üzerinden yatırması gerekir - 04-11-2023, 10:31:01işte ücretsiz izin denilen olay o hocamNAYA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
kişi askerlikten dolayı işten ayrılma evrakını doldurur askerden döndüğünde de işine devam eder.
Hem tazmintal alıp hem de döndüğünde devam edemezsin.
Öyle bir kural yok - 04-11-2023, 10:33:14Selam,
Askerlik sevk kağıdınız ile beraber dilekçe verirseniz ve dilekçede "askerlik nedeni ile ayrılıyorum" derseniz bürüt maaşınız üzerinden tazminat alırsınız ancak vergiler ile beraber elinize net maaş kadar geçer.
https://www.verginet.net/dtt/kidem-v...hesaplama.aspx
Bu siteden hesaplayabilirsiniz.
Ayrıca askerden sonra hemen işe başlamazsanız eğer "işsizlik maaşı" da alabilirsiniz. Ki zaten askerden gelince ya sizi işe almak zorunda yada 3 aylık tazminatınızı vermek zorunda.
Ben askere giderken 3, askerden geldikten sonrada almadılar diye 3 tazminat daha almıştım
- 04-11-2023, 10:33:45Kurala bağlı değil hocam ben tazminatı alıp sonradan geri döneceğim. Öyle konuştuk.doberman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-11-2023, 10:36:52İşte onu demek istiyorum.Tazminat alıp askere gideni döndüğünde işe geri dönme zorunluluğu işveren için yok ama işverenle anlaştıysanız sıkıntı olmazCivanDemir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Zaten size izin al dediğine göre sizinle çalışmaktan memnun.
Tazminatınızı reel rakamdan yatıracaktır. Bence madur etmez sizi - 04-11-2023, 10:43:22Yanlış bilgi veriyorsunuz.doberman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Tazminatta yasal haktır, tazminat alsada geri gelişi de yasal haktır.
Tazminat, prim ödemesine göre esas alınır.
Ücretsiz izne ayrıl deme sebebi, tazminat vermek istememisidir!
Yanıltmayın insanları.
Hocam çıkış yaparsan işte dikkatli ol, çıkış kodunun 12 olmalı. Değilse sıkıntı olabilir.