• 04-11-2023, 10:22:47
    #1
    Bu ay sonunda askere gideceğim için işyerinden zorunlu istifa etme durumum var. Bir seneyi aşkındır burada çalışıyorum. İşverenle konuşunca "dilersen ücretsiz izin de yapabilirsin" diyor.

    Ücretsiz izin almak istemiyorum açıkçası onun yerine tazminat almak daha kârlı benim için. Yalnız sorum şu ki acaba ben sigortaya yatan ücret kadar mı tazminat alacağım yoksa gerçek maaşım üzerinden mi? Çünkü ben bir maaş kadar tazminat alacağım ama bu sigortaya yatan asgari tutar kadar mı olacak yoksa gerçek maaşım kadar mı?
  • 04-11-2023, 10:25:45
    #2
    Selamlar hocam, brüt üzerinden diye biliyorum ama yanlış yönlendirmek istemem sizi. Buna ek olarak hatırladığım kadarıyla askerden döndükten sonra tekrar aynı iş yerinize girebiliyorsunuz diye biliyorum. Böyle bir düşünceniz varsa eğer bunu mutlaka araştırın.
  • 04-11-2023, 10:27:16
    #3
    NAYA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar hocam, brüt üzerinden diye biliyorum ama yanlış yönlendirmek istemem sizi. Buna ek olarak hatırladığım kadarıyla askerden döndükten sonra tekrar aynı iş yerinize girebiliyorsunuz diye biliyorum. Böyle bir düşünceniz varsa eğer bunu mutlaka araştırın.
    Zaten aynı işyerine gireceğim hocam aramızda onu konuştuk. Sadece tazminat tutarını merak ettim hiç anlamadığım terimler konuşuluyor o konuda.
  • 04-11-2023, 10:29:05
    #4
    Hocam askere 6 ay gideceğini varsayıyorum
    Eğer işinden memnunsan ücretsiz izin senin için daha iyi olabilir.
    Geldiğinde hemen işe devam edersin maaş bağlanır, o arada da yeni iş bakarsın
    Ama illaki tazminat istiyorum diyorsan tazminat resmil maaş üzerinden yatar
    işverenin iyi niyetliyse gerçek maaşının üzerinden yatırması gerekir
  • 04-11-2023, 10:31:01
    #5
    NAYA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar hocam, brüt üzerinden diye biliyorum ama yanlış yönlendirmek istemem sizi. Buna ek olarak hatırladığım kadarıyla askerden döndükten sonra tekrar aynı iş yerinize girebiliyorsunuz diye biliyorum. Böyle bir düşünceniz varsa eğer bunu mutlaka araştırın.
    işte ücretsiz izin denilen olay o hocam
    kişi askerlikten dolayı işten ayrılma evrakını doldurur askerden döndüğünde de işine devam eder.
    Hem tazmintal alıp hem de döndüğünde devam edemezsin.
    Öyle bir kural yok
  • 04-11-2023, 10:33:14
    #6
    Software Developer
    Selam,
    Askerlik sevk kağıdınız ile beraber dilekçe verirseniz ve dilekçede "askerlik nedeni ile ayrılıyorum" derseniz bürüt maaşınız üzerinden tazminat alırsınız ancak vergiler ile beraber elinize net maaş kadar geçer.

    https://www.verginet.net/dtt/kidem-v...hesaplama.aspx

    Bu siteden hesaplayabilirsiniz.

    Ayrıca askerden sonra hemen işe başlamazsanız eğer "işsizlik maaşı" da alabilirsiniz. Ki zaten askerden gelince ya sizi işe almak zorunda yada 3 aylık tazminatınızı vermek zorunda.

    Ben askere giderken 3, askerden geldikten sonrada almadılar diye 3 tazminat daha almıştım
  • 04-11-2023, 10:33:45
    #7
    doberman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    işte ücretsiz izin denilen olay o hocam
    kişi askerlikten dolayı işten ayrılma evrakını doldurur askerden döndüğünde de işine devam eder.
    Hem tazmintal alıp hem de döndüğünde devam edemezsin.
    Öyle bir kural yok
    Kurala bağlı değil hocam ben tazminatı alıp sonradan geri döneceğim. Öyle konuştuk.
  • 04-11-2023, 10:36:52
    #8
    CivanDemir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kurala bağlı değil hocam ben tazminatı alıp sonradan geri döneceğim. Öyle konuştuk.
    İşte onu demek istiyorum.Tazminat alıp askere gideni döndüğünde işe geri dönme zorunluluğu işveren için yok ama işverenle anlaştıysanız sıkıntı olmaz
    Zaten size izin al dediğine göre sizinle çalışmaktan memnun.
    Tazminatınızı reel rakamdan yatıracaktır. Bence madur etmez sizi
  • 04-11-2023, 10:43:22
    #9
    Software Developer
    doberman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşte onu demek istiyorum.Tazminat alıp askere gideni döndüğünde işe geri dönme zorunluluğu işveren için yok ama işverenle anlaştıysanız sıkıntı olmaz
    Zaten size izin al dediğine göre sizinle çalışmaktan memnun.
    Tazminatınızı reel rakamdan yatıracaktır. Bence madur etmez sizi
    Yanlış bilgi veriyorsunuz.

    Tazminatta yasal haktır, tazminat alsada geri gelişi de yasal haktır.

    Tazminat, prim ödemesine göre esas alınır.

    Ücretsiz izne ayrıl deme sebebi, tazminat vermek istememisidir!

    Yanıltmayın insanları.

    Hocam çıkış yaparsan işte dikkatli ol, çıkış kodunun 12 olmalı. Değilse sıkıntı olabilir.