• 28-08-2023, 20:43:23
    #73
    adampation adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam güzel anılar biriktirmek için gidilir de ben horlama konusundan çok korkuyorum en ufak çıtırtıda uyanın ben boğa gibi horlayan insanlar içinde nasıl uyuyacağım küçüklükten beri cevap bulamadığım tek soru 😅
    Aynı sorun bende de vardı.
    Komando olarak yaptım yorgunluktan tören alanında at gibi ayakta uyuduğum zamanlar oldu.
    Askerde en az zorlanacağınız şey uykuya dalmak
  • 28-08-2023, 20:45:58
    #74
    TurkMet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynı sorun bende de vardı.
    Komando olarak yaptım yorgunluktan tören alanında at gibi ayakta uyuduğum zamanlar oldu.
    Askerde en az zorlanacağınız şey uykuya dalmak
    Rahatladım .d
  • 28-08-2023, 20:55:41
    #75
    hayatımın erken dönemlerinden beridir fikir olarak askerliğe karşı çıkmış bir insan olarak son zamanlarda bazı faydaları olduğunu düşünmeye başladım. Oğlum olduğunda hatta oğlum olacağını ilk öğrendiğim andan itibaren askere göndermek zorunda kalmam inşallah diye düşünürken şu an 13 yaşındaki oğlum için acaba canını tehlikeye atmadan ama azıcık sıkıya gelebilmesini öğretecek bir askerlik deneyimi yaşaması mümkün mü diye sıklıkla düşünüyorum.

    Özellikle belirli bir yaşa kadar olgunlaşamamış ve ailesi tarafından o terbiye yeterince verilememiş genç erkeklere "sorgusuz itaat etme" kavramını öğrenmeleri açısından iyi bir ortam olarak düşünüyorum. Ha bu arada sorgusuz itaat etme işinin çok çok kötü bir şey olduğunu savundum yıllar boyunca ama insanın yaşla ve tecrübelerle birlikte fikirleri değişebiliyor. Gençlerin ve ergenlerin pek çoğunun artık çok az bilgi ve çok az tecrübe sahibi oldukları halde, çok fazla fikir sahibi olduklarını ve gerçekten kendilerine faydaları konularda bile sıklıkla sorgulama işinin suyunu çıkarttıklarını düşünüyorum. Tabi diğer yandan da durduk yere bir gencin özgüvenini kıracak muamelelere maruz kalması, hayatının en üretken olması gerektiği zamanlarda toplumdan ve hayattan koparılıp bambaşka bir düzen içerisine sokulmasını da kafam almıyor ama gereksiz egoları olanların bir miktar törpülenebilmesi için, sert bir rüzgarda kırılacak narin bir insan olmak yerine, icap ettiğinde azıcık eğilip bükülerek atlatabilmeyi öğrenmeleri açısından da kötü bir fikir olmadığını düşünüyor diğer yanım.. ama tabi ki çok ince bir çizgi var .. karar vermesi zor.
  • 28-08-2023, 21:40:08
    #76
    Angelicakaka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hayatımın erken dönemlerinden beridir fikir olarak askerliğe karşı çıkmış bir insan olarak son zamanlarda bazı faydaları olduğunu düşünmeye başladım. Oğlum olduğunda hatta oğlum olacağını ilk öğrendiğim andan itibaren askere göndermek zorunda kalmam inşallah diye düşünürken şu an 13 yaşındaki oğlum için acaba canını tehlikeye atmadan ama azıcık sıkıya gelebilmesini öğretecek bir askerlik deneyimi yaşaması mümkün mü diye sıklıkla düşünüyorum.

    Özellikle belirli bir yaşa kadar olgunlaşamamış ve ailesi tarafından o terbiye yeterince verilememiş genç erkeklere "sorgusuz itaat etme" kavramını öğrenmeleri açısından iyi bir ortam olarak düşünüyorum. Ha bu arada sorgusuz itaat etme işinin çok çok kötü bir şey olduğunu savundum yıllar boyunca ama insanın yaşla ve tecrübelerle birlikte fikirleri değişebiliyor. Gençlerin ve ergenlerin pek çoğunun artık çok az bilgi ve çok az tecrübe sahibi oldukları halde, çok fazla fikir sahibi olduklarını ve gerçekten kendilerine faydaları konularda bile sıklıkla sorgulama işinin suyunu çıkarttıklarını düşünüyorum. Tabi diğer yandan da durduk yere bir gencin özgüvenini kıracak muamelelere maruz kalması, hayatının en üretken olması gerektiği zamanlarda toplumdan ve hayattan koparılıp bambaşka bir düzen içerisine sokulmasını da kafam almıyor ama gereksiz egoları olanların bir miktar törpülenebilmesi için, sert bir rüzgarda kırılacak narin bir insan olmak yerine, icap ettiğinde azıcık eğilip bükülerek atlatabilmeyi öğrenmeleri açısından da kötü bir fikir olmadığını düşünüyor diğer yanım.. ama tabi ki çok ince bir çizgi var .. karar vermesi zor.
    Benim düştüğüm komutanlar dediğinizi fazlasıyla yapıyordu. Mutlak itaat etmeyenler ufak üf püf edenler eğer kalifiye değilse ağzını burnunu dağıtıyordu komutanlar. Yani sizin çocuğunuz agresif ise böyle komutanlara denk gelirse, bedelli imkanı varsa o zaman sizin çok farklı yere konumlandırabilir.

    İyileri var mıdır vardır illa. Ama böyle komutanlara denk gelirse eğer kendini gösterip sıyrılamazsa çok kötü muamele görebilir.
    Şöyle anlatayım, ben karargahta yazıcıydım. Tabii ki herkes bilgisayardan iyi anlamıyor. Eğer komutana ters gelen bir durum olursa yüzbaşı yazıcıların dinlenme odasına çekiyor (dinlenme odası da metal dolaplar üzerinde oturuyoruz) neyse, yüzbaşı diyor ki burnun kanarsa burnunu elinle tut, eğer yere kan damlarsa burnuna daha çok çakarım daha çok döver bayıltırım diyor. Ki dedikleri de gerçekleşiyor döve döve bayıltıyor arkadaşı.
    Bunu neden yapıyor. Çünkü karargah bölüğüne yeni atandı ve diğer askerlere komutaya geçer geçmez gözdağı veriyor. Bunu gören askerler o komutanın her emrini mutlak yerine getiriyor.

    Ben bilgisayardan yazıcıdan elektronikten inşaattan tadilattan iyi anladığım ve ordaki arkadaşlara göre mantıklı ve doğru cevaplar verdiğim için aynı komutandan sadece enseye bi tokatla yırttım. Sinir krizi geçirip bana da dalsaydı bende birşey yapamazdım çünkü subaylara bir şiddet gösterdiğinde disko denen sana köle gibi davranılan disiplin koğuşuna gönderiyorlar. Orada senden küçükler botlarını boyatıyor yeri yalatıyor başın hep öne eğik dolaşıyorsun başı kaldırırsan jopluyorlar vs.. filmlerde gördüğünüz her türlü pislik var ve gerçek yani.

    O yüzden düşüncelerinizi değiştirirken çocuğunuzun böyle komutanları olan kışlaya düşme ihtimalini de düşünün.
    Ben askerden sonra 2 sene içinde çok arkadaşımı sildim sırf psikolojim bozuk olduğu için... konuşmalarım hitabetim dövecek gibiydi atarlı giderli hep 2 senede zor toparladım...

    Tabi 15 ay ve komando olarak yaptım. Komandoların %90ının kafası kırıktır, psikolojisi bozuktur...

    Bir daha düşünmenize o ince çizgide taraf seçmenize yardımcı olayım dedim
  • 28-08-2023, 22:15:16
    #77
    TurkMet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim düştüğüm komutanlar dediğinizi fazlasıyla yapıyordu. Mutlak itaat etmeyenler ufak üf püf edenler eğer kalifiye değilse ağzını burnunu dağıtıyordu komutanlar. Yani sizin çocuğunuz agresif ise böyle komutanlara denk gelirse, bedelli imkanı varsa o zaman sizin çok farklı yere konumlandırabilir.

    İyileri var mıdır vardır illa. Ama böyle komutanlara denk gelirse eğer kendini gösterip sıyrılamazsa çok kötü muamele görebilir.
    Şöyle anlatayım, ben karargahta yazıcıydım. Tabii ki herkes bilgisayardan iyi anlamıyor. Eğer komutana ters gelen bir durum olursa yüzbaşı yazıcıların dinlenme odasına çekiyor (dinlenme odası da metal dolaplar üzerinde oturuyoruz) neyse, yüzbaşı diyor ki burnun kanarsa burnunu elinle tut, eğer yere kan damlarsa burnuna daha çok çakarım daha çok döver bayıltırım diyor. Ki dedikleri de gerçekleşiyor döve döve bayıltıyor arkadaşı.
    Bunu neden yapıyor. Çünkü karargah bölüğüne yeni atandı ve diğer askerlere komutaya geçer geçmez gözdağı veriyor. Bunu gören askerler o komutanın her emrini mutlak yerine getiriyor.

    Ben bilgisayardan yazıcıdan elektronikten inşaattan tadilattan iyi anladığım ve ordaki arkadaşlara göre mantıklı ve doğru cevaplar verdiğim için aynı komutandan sadece enseye bi tokatla yırttım. Sinir krizi geçirip bana da dalsaydı bende birşey yapamazdım çünkü subaylara bir şiddet gösterdiğinde disko denen sana köle gibi davranılan disiplin koğuşuna gönderiyorlar. Orada senden küçükler botlarını boyatıyor yeri yalatıyor başın hep öne eğik dolaşıyorsun başı kaldırırsan jopluyorlar vs.. filmlerde gördüğünüz her türlü pislik var ve gerçek yani.

    O yüzden düşüncelerinizi değiştirirken çocuğunuzun böyle komutanları olan kışlaya düşme ihtimalini de düşünün.
    Ben askerden sonra 2 sene içinde çok arkadaşımı sildim sırf psikolojim bozuk olduğu için... konuşmalarım hitabetim dövecek gibiydi atarlı giderli hep 2 senede zor toparladım...

    Tabi 15 ay ve komando olarak yaptım. Komandoların %90ının kafası kırıktır, psikolojisi bozuktur...

    Bir daha düşünmenize o ince çizgide taraf seçmenize yardımcı olayım dedim
    teşekkür ederim çok haklısınız. Bu kadarı da fazla. Hayatından hem orada bulunulan süreci hem de üstüne psikolojisini toparlamak için gerekecek zamanı da çaldığı düşünülürse nihai amacımız bu değil elbette. Keşke bu eğitimi ve sorumluluk-disiplin bilincini çocuklarımıza eğitimcilerle birlikte, ele ele ve ortak bir bilinçle verebilsek de bu kadar aşırılıklara gerek olmasa ama maalesef şu an eğitim sisteminin de aldığı hal düşünülünce gençlerin şımarıklığı ve egolarından geçilmiyor. Çocuklarımı daha iyi bir eğitim ve daha donanımlı okullar olması açısından özel okula yolluyorum ama eğitimcilerin öğrenciler ve velileri tarafından oyuncak edilme halleri ve bu sistem hiç hoşuma gitmiyor. Daha hiyerarşik düzene uyumlu, aşırılıktan uzak ama biraz tecrübeye bilgiye ehemmiyet verecek bir sistemi tercih ederdim. Bir gün gelip de askerlik iyi fikir mi acaba diye düşüneceğimi aklıma bile getirmezdim ama günde 20 defa üstünü değiştirme, gerçekten kirliyse değiştir, üstünden çıkan kıyafetini kirliye at, yerlere atma dediğiniz çocuğunuz size; "bu kadar abartmasan mı acaba? Sanki elde mi yıkanıyor? Makine yıkıyor zaten" bilmem ne v.s. v.s. dediği zaman ve hayatın çeşitli alanlarında böyle cevaplar alınca, hayatın anne-baba koruması ve bu naiflik altında geçmeyebileceğini öğrenmeleri için daha iyi bir yol olabilir mi diye düşünüyor insan..
  • 29-08-2023, 12:21:29
    #78
    Angelicakaka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    teşekkür ederim çok haklısınız. Bu kadarı da fazla. Hayatından hem orada bulunulan süreci hem de üstüne psikolojisini toparlamak için gerekecek zamanı da çaldığı düşünülürse nihai amacımız bu değil elbette. Keşke bu eğitimi ve sorumluluk-disiplin bilincini çocuklarımıza eğitimcilerle birlikte, ele ele ve ortak bir bilinçle verebilsek de bu kadar aşırılıklara gerek olmasa ama maalesef şu an eğitim sisteminin de aldığı hal düşünülünce gençlerin şımarıklığı ve egolarından geçilmiyor. Çocuklarımı daha iyi bir eğitim ve daha donanımlı okullar olması açısından özel okula yolluyorum ama eğitimcilerin öğrenciler ve velileri tarafından oyuncak edilme halleri ve bu sistem hiç hoşuma gitmiyor. Daha hiyerarşik düzene uyumlu, aşırılıktan uzak ama biraz tecrübeye bilgiye ehemmiyet verecek bir sistemi tercih ederdim. Bir gün gelip de askerlik iyi fikir mi acaba diye düşüneceğimi aklıma bile getirmezdim ama günde 20 defa üstünü değiştirme, gerçekten kirliyse değiştir, üstünden çıkan kıyafetini kirliye at, yerlere atma dediğiniz çocuğunuz size; "bu kadar abartmasan mı acaba? Sanki elde mi yıkanıyor? Makine yıkıyor zaten" bilmem ne v.s. v.s. dediği zaman ve hayatın çeşitli alanlarında böyle cevaplar alınca, hayatın anne-baba koruması ve bu naiflik altında geçmeyebileceğini öğrenmeleri için daha iyi bir yol olabilir mi diye düşünüyor insan..
    Bende babayım. Şu an çocuğum 7 yaşında ve sözümüzü dinliyor. Ancak eğitim sistemi içine bu hafta girecek. Eğitim sistemi, çevre, çocuğun evrim geçirmesine neden olacak. Bu evrim nasıl olacak göreceğiz.
    Sizi anlıyorum. Ancak bir genç için en büyük tecrübe ve olgunlaştırıcı maddi yoksunluk. Ben ağaç yaşken eğilir misali küçük yaşta her istediğini almamaya yaptığı şımarıklıklara kızmaya çalışıyorum. Çevremdekilere bakınca çocuğu misafirliğe geldiği evde eşyalara zarar verirken bile çocuğuna kızmayan bozuk ebeveynler var.

    Siz göndermeme imkanı varken çocuğunuzu gaskere gönderip hayatını derbeder etmek yerine iflas ettik deyip yoksul mahalleye taşının yeme içmeyi kısın. Dizi/film misali. Bunu 6 ay yapın.
    Çocukta aile sevgisi varsa ilk başta sızlansa da size daha fazla bağlanıp bazı duygu durumları örselencektir.
    Bir insanı bir genci eğer iyi aile yapısı varsa maddi yoksunluk gerçekten olgunlaştırır.
  • 29-08-2023, 12:42:13
    #79
    Askere gitmek gerekir, hayatı farklı bir alanda tecrübe etmek için.
  • 29-08-2023, 18:27:50
    #80
    TurkMet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende babayım. Şu an çocuğum 7 yaşında ve sözümüzü dinliyor. Ancak eğitim sistemi içine bu hafta girecek. Eğitim sistemi, çevre, çocuğun evrim geçirmesine neden olacak. Bu evrim nasıl olacak göreceğiz.
    Sizi anlıyorum. Ancak bir genç için en büyük tecrübe ve olgunlaştırıcı maddi yoksunluk. Ben ağaç yaşken eğilir misali küçük yaşta her istediğini almamaya yaptığı şımarıklıklara kızmaya çalışıyorum. Çevremdekilere bakınca çocuğu misafirliğe geldiği evde eşyalara zarar verirken bile çocuğuna kızmayan bozuk ebeveynler var.

    Siz göndermeme imkanı varken çocuğunuzu gaskere gönderip hayatını derbeder etmek yerine iflas ettik deyip yoksul mahalleye taşının yeme içmeyi kısın. Dizi/film misali. Bunu 6 ay yapın.
    Çocukta aile sevgisi varsa ilk başta sızlansa da size daha fazla bağlanıp bazı duygu durumları örselencektir.
    Bir insanı bir genci eğer iyi aile yapısı varsa maddi yoksunluk gerçekten olgunlaştırır.
    İnşallah bu şekilde devam eder sizi dinleyerek.. Aldığı her yaşla birlikte bazı şeyler mutlaka ki değişecektir ama çocuğun karakteri ve sizin ev içindeki tavrınız da yine de ciddi şekilde belirleyici.

    Çocukları rahat yaşatmakla şımartmak arasındaki çizgi çok ince ve kantarın topuzu çok kolay kaçabiliyor. Ebeveynlik de çok kolay bir iş değil. Her kafadan farklı ses çıkıyor. Doğru tarafta durmak gerçekten çok zor..

    Maddi yokluğun insanları olgunlaştırdığı konusunda da sizinle %100 aynı fikirdeyim ama o söylediğinizi yapmak da pratikte oldukça zor bir iş, üstelik birazcık da travmatik sanki, ha askerlik daha az mı travmatik o da tartılışır elbette.. Gerçekten dengeyi bulmak çok zor
  • 30-08-2023, 16:35:37
    #81
    bizde bedelli yoktu 6 ay gittim.
    Kesinlikle gidilmez.