hayatımın erken dönemlerinden beridir fikir olarak askerliğe karşı çıkmış bir insan olarak son zamanlarda bazı faydaları olduğunu düşünmeye başladım. Oğlum olduğunda hatta oğlum olacağını ilk öğrendiğim andan itibaren askere göndermek zorunda kalmam inşallah diye düşünürken şu an 13 yaşındaki oğlum için acaba canını tehlikeye atmadan ama azıcık sıkıya gelebilmesini öğretecek bir askerlik deneyimi yaşaması mümkün mü diye sıklıkla düşünüyorum.
Özellikle belirli bir yaşa kadar olgunlaşamamış ve ailesi tarafından o terbiye yeterince verilememiş genç erkeklere "sorgusuz itaat etme" kavramını öğrenmeleri açısından iyi bir ortam olarak düşünüyorum. Ha bu arada sorgusuz itaat etme işinin çok çok kötü bir şey olduğunu savundum yıllar boyunca ama insanın yaşla ve tecrübelerle birlikte fikirleri değişebiliyor. Gençlerin ve ergenlerin pek çoğunun artık çok az bilgi ve çok az tecrübe sahibi oldukları halde, çok fazla fikir sahibi olduklarını ve gerçekten kendilerine faydaları konularda bile sıklıkla sorgulama işinin suyunu çıkarttıklarını düşünüyorum. Tabi diğer yandan da durduk yere bir gencin özgüvenini kıracak muamelelere maruz kalması, hayatının en üretken olması gerektiği zamanlarda toplumdan ve hayattan koparılıp bambaşka bir düzen içerisine sokulmasını da kafam almıyor ama gereksiz egoları olanların bir miktar törpülenebilmesi için, sert bir rüzgarda kırılacak narin bir insan olmak yerine, icap ettiğinde azıcık eğilip bükülerek atlatabilmeyi öğrenmeleri açısından da kötü bir fikir olmadığını düşünüyor diğer yanım.. ama tabi ki çok ince bir çizgi var .. karar vermesi zor.