• 22-06-2023, 22:05:02
    #10
    5 yılı geçtiği için emsal kiralara göre arttırım yapabilir, çevredeki emsal kiralar ne kadar?
  • 22-06-2023, 22:05:04
    #11
    mehmetunlu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkese Merhaba,

    Ortalama 6 yıldır (2017) yılında Antalya'da bir dairede oturuyoruz. Elimde 2017 yılına ait bir sözleşme bulunuyor ve bu sözleşmede herhangi bir bitiş tarihi belirtilmedi.

    Yılbaşında %100 bir zam ile karşılaştık yani 1.000TL'den, 2.000TL yaptılar bir ses çıkarmadık normaldir diye. 6 yıldır her kira zammını yıl başında yapan ev sahibi bugün tekrar %100 zam yapmaya kalkışıyor yani 4.000TL.

    Bu olayın çok fazla üstüne düşmemiştim fakat gerçekten çok abartmaya başladılar. Bu yapmaya çalıştığı zamma karşı geldik ve yasal olarak hakkımızı arayacağız.

    Eğer kira zammını kabul etmiyorsanız bayrama kadar evi boşaltın dediler. Gerçekten çok şaşkınım yıllardır problem yaşamadığımız, kiramızı aksatmadığımız ev sahibi şuan bizi kaale bile almıyor. Sen bunu ödeyebilecek misin diye sormuyor bile.

    Etrafta soruşturduğum kadarıyla %25 üstüne çıkamayacağı, süre belirsiz kira sözleşmeleri 10 yıl geçerli oluyor yani her sene otomatik yenileniyormuş galiba duyduğum kadarıyla.

    Bu konuda ne yapabiliriz? Önerilerinizi bekliyorum.
    semtinizi bilmiyorum ancak şuan ki dönemde Antalya da bu kadar talep varken bu kiraya oturduğunuz için ev sahibinize teşekkür etmelisiniz bence.
  • 22-06-2023, 22:05:58
    #12
    Üyeliği durduruldu
    İst da 1+1 de 8 bine oturuyorum Antalya'da 4000 mükemmel hocam yani ciddi manada
  • 22-06-2023, 22:06:19
    #13
    mehmetunlu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam adam 4.000TL yapacağım diyor fakat bir sene zam yapmayacağını garanti etmiyor. Yani bugün 4.000TL yapıyorum ama 5-6 ay sonra 8.000TL yapabilirim demeye getiriliyor. Bu duruma sessiz kalınır mı soruyorum size?
    onu tabiki kabul etmeyin , arkadaşımız da 1 senelik zarftaki zam durumundan bahsediyor.
  • 22-06-2023, 22:06:57
    #14
    TheLek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ev sahiplerinin de artık hakkı yenmiyor mu ? cidden 1000 2000 4000 diyorsunuz ? bence çok makul davranmış üstelik 5 sene dolmuş ve sıfırdan istediği tutarı belirlemeye sahiptir. isterse 10 bin der ve sizi çıkmaya zorlayabilirdi. belli ki insaflı davranmış.
    Ne yapalım hocam sokaklarda mı kalalım? İnsanlığın en temel hakkı barınmadır. Yıldan yıla zam yapan ev sahibi yılda iki kere zam yapmaya çalışıyor. Bir öğrenci olarak şahsen 4.000TL benim için şuanda para sizin için öyle olmayabilir ama. Kimse sormuyor ödeyebilecek misin diye.
  • 22-06-2023, 22:07:45
    #15
    mehmetunlu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam adam 4.000TL yapacağım diyor fakat bir sene zam yapmayacağını garanti etmiyor. Yani bugün 4.000TL yapıyorum ama 5-6 ay sonra 8.000TL yapabilirim demeye getiriliyor. Bu duruma sessiz kalınır mı soruyorum size?
    Hocam sözleşmenizi yenileyini ve 4000 TL^'yi kabul ediniz. Bakamyınız burada şu kadar zam yok mahkemeye ver birşey olmaz dediklerine.
    Mahkeme en az 1 yıl sürüyor sen ev kirasını ödüyorsun ama onlarca örnek mevcut civar binada oturanların kiraları 2 -3 katyı olduğunuda kanıtlarsa mahkeme ev sahibini haklı bulur ve sendne geçmiş dönemim ödemelerin ibile talep edebilir.

    Kısacası anlatacak olursa bence sus ve kabul et hocam. Whatsapp veya mesaj üzeridnen 1 yıl boyunca zam yapmayacağını söylüyorsunuz elinizde kanıt oluyor kafanızda rahat bir şekilde evde oturursunuz hocam.
    4K kabul edip yeniden sözleşme yapınız.
  • 22-06-2023, 22:09:27
    #16
    Merhaba;
    Sizi evinden çık deme hakkı yok. Bir yıllık kiralasanız dahi tahliye taahhütnameniz veyahut kira sözleşme bitimine 1 veya 2 ay kala ihtarname çekmez ise sizi keyfi o evden çıkaramaz. Malesef kira fiyatlar akıl alır seviyelerde değil.

    Haklı haksız konuşmak bile mümkün değil. Her nasılsa herkez haklı. İşveren olarak geçimimi sağlıyorum çok şükür, benimde kiracım var. kendisinin efendi ve dürüt biri olduğunu biliyorum. Buna binayen kesinlikle zam rakamını o belirler. Evini dürüst ve helal yoldan geçindiren birini zor duruma düşürürek elde ediceğim dünyalık bana faydadan çok zarar verir. Belirmeliyim ki ödediği rakam olduğu bölgeye göre 5te1 ve bunu bilerek gönül rahatlı ile her ay bana zorlanmadan ödediği rakam gönül dairemde 5/100 oluyor. Zor günler geçirdiğimiz bu günler Rabbim herkezin yardımcısı olsun. Elbet bu günlerde geçicek.

    Konumuza dönelim, kiralama dan itibaren beş yıl geçtikten sonra kira tespit davası ile %25 in üstünde zam yapabilir bunun haricinde %25 üstünde zam yapar ise CİMER e yazın gerekeni yaparlar.
    Saygılar.
  • 22-06-2023, 22:10:25
    #17
    UKHosting adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sözleşmenizi yenileyini ve 4000 TL^'yi kabul ediniz. Bakamyınız burada şu kadar zam yok mahkemeye ver birşey olmaz dediklerine.
    Mahkeme en az 1 yıl sürüyor sen ev kirasını ödüyorsun ama onlarca örnek mevcut civar binada oturanların kiraları 2 -3 katyı olduğunuda kanıtlarsa mahkeme ev sahibini haklı bulur ve sendne geçmiş dönemim ödemelerin ibile talep edebilir.

    Kısacası anlatacak olursa bence sus ve kabul et hocam. Whatsapp veya mesaj üzeridnen 1 yıl boyunca zam yapmayacağını söylüyorsunuz elinizde kanıt oluyor kafanızda rahat bir şekilde evde oturursunuz hocam.
    4K kabul edip yeniden sözleşme yapınız.
    Hocam adam uyanık kendini düşünerek konuşuyor. 4.000TL için sözleşme yapmayacağını, 6.000TL'den sözleşme yapabiliriz dedi.
  • 22-06-2023, 22:11:32
    #18
    mehmetunlu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne yapalım hocam sokaklarda mı kalalım? İnsanlığın en temel hakkı barınmadır. Yıldan yıla zam yapan ev sahibi yılda iki kere zam yapmaya çalışıyor. Bir öğrenci olarak şahsen 4.000TL benim için şuanda para sizin için öyle olmayabilir ama. Kimse sormuyor ödeyebilecek misin diye.
    Hocam şunu artık anlasanız iyi edersiniz. Barınma hakkınızı devletten talep edin ev sahibinden değil. Öğrenci iseniz yurtta kalın o zaman zorlanmayın. Girin bir otele ve '' Barınma hakkım '' diyerek bir odaya kendinizi kapatın o zaman ? Rabbim kimseyi zora sokmasın ama şu mantık cidden beni delirtecek duruma getirdi. Fark edersiniz ki barınma sorununu yaratanlar sorumluluğu almak yerine zam ve enflasyon oranları ile oynayıp Kiracı ve Sahibini birbirine kırdırıyor. Ama neden bu durumdayız diye soran yok ? Allah yardımcınız olsun ama özür dileyerek söylüyorum ki sizde durumu abartıyorsunuz.