• 01-06-2023, 22:58:17
    #1
    Tır alıp lojistik firmasına vermeyi düşünüyorum tır sahibi olan arkadaşlar hangi markayı önerirler? Malum amacım para kazanmak yakıtı az problemi en az çıkaran marka hangisidir. Bu işe girersem dikkat etmem gerekenler nelerdir?
    Not: Kuru yük tasımacılığı yapıyorlar burda genellikle yurtdışıda olabilir yurtiçide harfiyat falan değil.
  • Kabul Edilen Cevap
    • GodGave adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
      Tır alıp lojistik firmasına vermeyi düşünüyorum tır sahibi olan arkadaşlar hangi markayı önerirler? Malum amacım para kazanmak yakıtı az problemi en az çıkaran marka hangisidir. Bu işe girersem dikkat etmem gerekenler nelerdir?
      Engin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
      @TahsinCetinkaya;
      Kaptan şoför
      Etiket için teşekkürler engin hocam.
      Nacizane bu sektörde eskiden olan biri olarak ülkemizde Mercedes Axor bu piyasanın kralıdır.
      Başlıca sebebi malum parça fiyatları ve yakıttır.
      Tabiri caizse piyasanın şahini doğanı gibi her sanayide muhakkak parçası bulunur. Ustası bulunur. Yolda kalsan tamirci tarif eder yapar en azından sanayiye atarsın aracı.
      Her markanın bir çok modeli mevcut. Mesela performans canavarı Scania 770s V8 olandır. 750 beygir olan dünyanın en güçlü motoru olan Volvoyu tokatlamıştır. 770 beygir ve İNANILMAZ güçlüdür. Ama mazotu resmen sömürür. Ama hakkını da verir.

      Alacaksan Depli yani motor frenli versiyon alma. Rötardarlı versiyon candır. Depli versiyon tırlar rampa aşağı balata kızdırıp balata masrafı çıkarır. Ama Rötardarlı versiyon en az 2 3balata Değişimi geciktirir. Balata deyip geçme külfeti agırdır.
      Eski model tırlar ile de aynı iş yapılır (98 2010) lakin bakımlı olması gerekir.
      Sıfır veya 0-5 yaş tırlar ortalama 4 10 milyon ise 98 2010 arası 750 3 milyon arasıdır. Aynı işi yapar lakin fiyat performans ve servis aralıgı her zaman değişir.
      Tırcılık yapılacak ise bir fabrika gibi bir yer kesinlikle aracı baglamalısın. Piyasa da bu işi kovalayan kişiler tabiri caizse piyasanın kurdu olmuştur.
      İstanbul içi veya İstanbul İstanbul dışı arası çalışılacak ise dorse de tek dingil kalkar. Sen gidip dorse in ön ve en arka dingil olmak üzere iki dingili de otomatik kaldırmalı yapmalısın. Bunun sebebi köprü geçişlerinde muazzam fark ediyor. İki dingil kalkarsa KIRKAYAK KAMYON vasfı taşıdığı için kırkayak kamyon parası alır köprü tek dingil karkarsa tır. Köprüden geçene kadar yük te olsa iki dingili kaldırmazsan ekmek kazanamazsın. Bu köprü otoyol sisteminin açığıdıtr 😂 Yetkililer de haberdar ama işte...
      Tavsiyem 2010 üstü araç almaya bak. Damperde çalışmış, tomruk vs çekmiş araç alma. Genelde şoför ve büyük şantiyeler kullandıgı için aracı mahvediyorlar. Aracın sahibi aracı kullanmışsa o araç alınır.
      İkinci tavsiyem ustası olmadıgın işi yapma.
      Al bi kırkayak axor veya al kırkayak scania 360 işi öğren çevre yap nakliyeci adamların olsun. Veya bir yer bagla kendine. Ondan sonra tır işine gir.
      Son tavsiyem kesinlikle doğudan araba alma. Doğunun arabaları gerçekten haşat. Süsüne kanma. Nakliye sektöründe doğudan özellikle Gaziantepten pek büyük araç almazlar.
  • 01-06-2023, 23:02:18
    #2
    HizliResim.Net
    @TahsinCetinkaya;
    Kaptan şoför
  • 01-06-2023, 23:02:28
    #3
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Ford, volvo
  • 01-06-2023, 23:02:35
    #4
    GodGave adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tır alıp lojistik firmasına vermeyi düşünüyorum tır sahibi olan arkadaşlar hangi markayı önerirler? Malum amacım para kazanmak yakıtı az problemi en az çıkaran marka hangisidir. Bu işe girersem dikkat etmem gerekenler nelerdir?
    Hocam hesabınızı iyi yapınız. Kiralama işi mi yoksa kendi işiniz mi?
    Şuanda Scania R400 ve R500 en çok tercih edilenler arasında. Bunlardan birini seçebilirsiniz.
    Yaklaşık 4M civarında bir maliyeti olur sıfır alıyorsanız. Aylık getirisi de net 80K civarıydı.
    Benim en son 4 ay önce yaptığım hesapla bu şekildeydi.
  • 01-06-2023, 23:03:03
    #5
    Bir buçuk yıl kadar ağır tır sanayisinde çalışmıştım ve babam tırcı. Doğrusunu söylemek gerekirse tamir vs için gelen tırların %98'i Mercedes Axor lakin maliyeti düşük Scania'dan falan. Tabi ki karar sizin
  • 01-06-2023, 23:03:23
    #6
    PATRON54 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam hesabınızı iyi yapınız. Kiralama işi mi yoksa kendi işiniz mi?
    Şuanda Scania R400 ve R500 en çok tercih edilenler arasında. Bunlardan birini seçebilirsiniz.
    Yaklaşık 4M civarında bir maliyeti olur sıfır alıyorsanız. Aylık getirisi de net 80K civarıydı.
    Benim en son 4 ay önce yaptığım hesapla bu şekildeydi.
    Kiraya vereceğim hocam
  • 01-06-2023, 23:04:24
    #7
    GodGave adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kiraya vereceğim hocam
    Özel değilse aylık ne kadar veriyorlar? KM sınırı nedir?
    Bizde 10 TIR vardı sattık bıraktık. Tedarik noktasında nakliyecilerle çalışıyoruz artık.
  • 01-06-2023, 23:06:49
    #8
    PATRON54 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Özel değilse aylık ne kadar veriyorlar? KM sınırı nedir?
    Bizde 10 TIR vardı sattık bıraktık. Tedarik noktasında nakliyecilerle çalışıyoruz artık.
    hesaplamasını daha yapmadım hocam önce tır finansmanını çözeyim ona göre şirketlerle görüşmeyi planlıyorum Eskişehirde bir çok lojistik firması var çünkü. Siz neden bıraktınız 10 tırı?
  • 01-06-2023, 23:08:21
    #9
    GodGave adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hesaplamasını daha yapmadım hocam önce tır finansmanını çözeyim ona göre şirketlerle görüşmeyi planlıyorum Eskişehirde bir çok lojistik firması var çünkü. Siz neden bıraktınız 10 tırı?
    Şoförlerin sürekli lastik, mazot çalmasından ötürü zarar ediyorduk.
    Tabi biz bu çalma işini, Tırları satınca başkasından öğrendik...