• 01-06-2023, 23:21:41
    #19
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    🔥%100 WP Optimizasyon🔥
    GodGave adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tır alıp lojistik firmasına vermeyi düşünüyorum tır sahibi olan arkadaşlar hangi markayı önerirler? Malum amacım para kazanmak yakıtı az problemi en az çıkaran marka hangisidir. Bu işe girersem dikkat etmem gerekenler nelerdir?
    Engin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @TahsinCetinkaya;
    Kaptan şoför
    Etiket için teşekkürler engin hocam.
    Nacizane bu sektörde eskiden olan biri olarak ülkemizde Mercedes Axor bu piyasanın kralıdır.
    Başlıca sebebi malum parça fiyatları ve yakıttır.
    Tabiri caizse piyasanın şahini doğanı gibi her sanayide muhakkak parçası bulunur. Ustası bulunur. Yolda kalsan tamirci tarif eder yapar en azından sanayiye atarsın aracı.
    Her markanın bir çok modeli mevcut. Mesela performans canavarı Scania 770s V8 olandır. 750 beygir olan dünyanın en güçlü motoru olan Volvoyu tokatlamıştır. 770 beygir ve İNANILMAZ güçlüdür. Ama mazotu resmen sömürür. Ama hakkını da verir.

    Alacaksan Depli yani motor frenli versiyon alma. Rötardarlı versiyon candır. Depli versiyon tırlar rampa aşağı balata kızdırıp balata masrafı çıkarır. Ama Rötardarlı versiyon en az 2 3balata Değişimi geciktirir. Balata deyip geçme külfeti agırdır.
    Eski model tırlar ile de aynı iş yapılır (98 2010) lakin bakımlı olması gerekir.
    Sıfır veya 0-5 yaş tırlar ortalama 4 10 milyon ise 98 2010 arası 750 3 milyon arasıdır. Aynı işi yapar lakin fiyat performans ve servis aralıgı her zaman değişir.
    Tırcılık yapılacak ise bir fabrika gibi bir yer kesinlikle aracı baglamalısın. Piyasa da bu işi kovalayan kişiler tabiri caizse piyasanın kurdu olmuştur.
    İstanbul içi veya İstanbul İstanbul dışı arası çalışılacak ise dorse de tek dingil kalkar. Sen gidip dorse in ön ve en arka dingil olmak üzere iki dingili de otomatik kaldırmalı yapmalısın. Bunun sebebi köprü geçişlerinde muazzam fark ediyor. İki dingil kalkarsa KIRKAYAK KAMYON vasfı taşıdığı için kırkayak kamyon parası alır köprü tek dingil karkarsa tır. Köprüden geçene kadar yük te olsa iki dingili kaldırmazsan ekmek kazanamazsın. Bu köprü otoyol sisteminin açığıdıtr 😂 Yetkililer de haberdar ama işte...
    Tavsiyem 2010 üstü araç almaya bak. Damperde çalışmış, tomruk vs çekmiş araç alma. Genelde şoför ve büyük şantiyeler kullandıgı için aracı mahvediyorlar. Aracın sahibi aracı kullanmışsa o araç alınır.
    İkinci tavsiyem ustası olmadıgın işi yapma.
    Al bi kırkayak axor veya al kırkayak scania 360 işi öğren çevre yap nakliyeci adamların olsun. Veya bir yer bagla kendine. Ondan sonra tır işine gir.
    Son tavsiyem kesinlikle doğudan araba alma. Doğunun arabaları gerçekten haşat. Süsüne kanma. Nakliye sektöründe doğudan özellikle Gaziantepten pek büyük araç almazlar.
  • 01-06-2023, 23:33:03
    #20
    TahsinCetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Etiket için teşekkürler engin hocam.
    Nacizane bu sektörde eskiden olan biri olarak ülkemizde Mercedes Axor bu piyasanın kralıdır.
    Başlıca sebebi malum parça fiyatları ve yakıttır.
    Tabiri caizse piyasanın şahini doğanı gibi her sanayide muhakkak parçası bulunur. Ustası bulunur. Yolda kalsan tamirci tarif eder yapar en azından sanayiye atarsın aracı.
    Her markanın bir çok modeli mevcut. Mesela performans canavarı Scania 770s V8 olandır. 750 beygir olan dünyanın en güçlü motoru olan Volvoyu tokatlamıştır. 770 beygir ve İNANILMAZ güçlüdür. Ama mazotu resmen sömürür. Ama hakkını da verir.

    Alacaksan Depli yani motor frenli versiyon alma. Rötardarlı versiyon candır. Depli versiyon tırlar rampa aşağı balata kızdırıp balata masrafı çıkarır. Ama Rötardarlı versiyon en az 2 3balata Değişimi geciktirir. Balata deyip geçme külfeti agırdır.
    Eski model tırlar ile de aynı iş yapılır (98 2010) lakin bakımlı olması gerekir.
    Sıfır veya 0-5 yaş tırlar ortalama 4 10 milyon ise 98 2010 arası 750 3 milyon arasıdır. Aynı işi yapar lakin fiyat performans ve servis aralıgı her zaman değişir.
    Tırcılık yapılacak ise bir fabrika gibi bir yer kesinlikle aracı baglamalısın. Piyasa da bu işi kovalayan kişiler tabiri caizse piyasanın kurdu olmuştur.
    İstanbul içi veya İstanbul İstanbul dışı arası çalışılacak ise dorse de tek dingil kalkar. Sen gidip dorse in ön ve en arka dingil olmak üzere iki dingili de otomatik kaldırmalı yapmalısın. Bunun sebebi köprü geçişlerinde muazzam fark ediyor. İki dingil kalkarsa KIRKAYAK KAMYON vasfı taşıdığı için kırkayak kamyon parası alır köprü tek dingil karkarsa tır. Köprüden geçene kadar yük te olsa iki dingili kaldırmazsan ekmek kazanamazsın. Bu köprü otoyol sisteminin açığıdıtr 😂 Yetkililer de haberdar ama işte...
    Tavsiyem 2010 üstü araç almaya bak. Damperde çalışmış, tomruk vs çekmiş araç alma. Genelde şoför ve büyük şantiyeler kullandıgı için aracı mahvediyorlar. Aracın sahibi aracı kullanmışsa o araç alınır.
    İkinci tavsiyem ustası olmadıgın işi yapma.
    Al bi kırkayak axor veya al kırkayak scania 360 işi öğren çevre yap nakliyeci adamların olsun. Veya bir yer bagla kendine. Ondan sonra tır işine gir.
    Son tavsiyem kesinlikle doğudan araba alma. Doğunun arabaları gerçekten haşat. Süsüne kanma. Nakliye sektöründe doğudan özellikle Gaziantepten pek büyük araç almazlar.
    Aklımdaki şey 0 tır alıp burada sarp lojistik gibi bir firmaya kiralamak aracı. Rötardar masrafı olmuyor mu ? Birisi ile sohbet ederken daf scania volvo bak , mercedes sorun cıkarır durmadan demişti. 0 km araçta neden sorun cıkacağınıda anlamış değilim Dorse de ciddi maliyet gibi duruyor markası önemli mi dorsenin 0 tıra 2. el dorse almakda olmaz ki şimdi
  • 02-06-2023, 00:12:02
    #21
    🔥%100 WP Optimizasyon🔥
    GodGave adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aklımdaki şey 0 tır alıp burada sarp lojistik gibi bir firmaya kiralamak aracı. Rötardar masrafı olmuyor mu ? Birisi ile sohbet ederken daf scania volvo bak , mercedes sorun cıkarır durmadan demişti. 0 km araçta neden sorun cıkacağınıda anlamış değilim Dorse de ciddi maliyet gibi duruyor markası önemli mi dorsenin 0 tıra 2. el dorse almakda olmaz ki şimdi
    Dorse kesinlikle frauf olacak. Tırsan da son zamanalrda iyi dorseler çıkarıyor ama Frauftan şaşma dostum. Dorsenin dingilleri BPW dingil olacak.
    Dorse meselesinde de madem tır sıfır oalcak, dorseyi de sıfır al.
    Hiç bir şey yapmasan da şöyle logistiklerin araçlarına bak. Avrupa çalışan araçların çoğu Mercedes kullanıyor. Çünkü bir önceki emsajımda da elirttim ustasından parçasına geniş yelpazesi var.
    Mercedes - Scana- Daf - Volvol - Man - --- Almayacagım markalar ise Reno ve İveco
  • 02-06-2023, 00:26:13
    #22
    Hocam bazı işler hastalık ister tutku ister bilgi ve emek ister girmeye çalıştığınız sektör zor bir sektör
    Yetkinliginiz yoksa şoförlük belgeler deneyim vb girmeyin. Şoför ile yürümez bu meslek illa gireceğim derseniz arkadaş hangi araç konusunu yanıtlamış, yapacağınız sözleşmeyi ve süreyi cezai şartları iyi okuyun hatta bir avukat ile okuyun.
    Aracın üstünde olmadığınız sürece para kazanamazsiniz sigortası bakımı arizasi kazası say say bitmiyor.
    3 yıl aynı mantıkla çalıştım.
    • GodGave
    • sezeryar
    GodGave ve sezeryar bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 02-06-2023, 18:07:52
    #23
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Mercedes
  • 02-06-2023, 18:16:33
    #24
    WebWizard adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mercedes
    Evet yolda giderkende dikkatimi cekti heryer mercedes ama volvo daha donanımlı gibi geliyor bana sanki en az sorun cıkaran en son teknoloji volvoda gibi bir oluşum var kafamda nedense...
  • 02-06-2023, 20:08:20
    #25
    benim tavsiyemde bu işten hiç anlamıyorsanız kesinlikle bulaşmayın.
    aracı alırım kiraya veririm aylık kiramı alırım gibi basit bir hesap yapmayın.
    bu işin en can alıcı noktası şöfördür. kötü şöföre denk geldinizmi ki muhakkak bol bol şöför değiştireceksiniz 1-2 ay sonra arabayı tanıyamazsınız.
  • 02-06-2023, 20:26:44
    #26
    yunnux adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    benim tavsiyemde bu işten hiç anlamıyorsanız kesinlikle bulaşmayın.
    aracı alırım kiraya veririm aylık kiramı alırım gibi basit bir hesap yapmayın.
    bu işin en can alıcı noktası şöfördür. kötü şöföre denk geldinizmi ki muhakkak bol bol şöför değiştireceksiniz 1-2 ay sonra arabayı tanıyamazsınız.
    tanıdık şoför bulduk mu rahatız ozaman
  • 02-06-2023, 20:48:22
    #27
    GodGave adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tanıdık şoför bulduk mu rahatız ozaman
    bu işte asla rahat olamazsınız