• 12-04-2023, 09:33:21
    #10
    Valla hocam ben bu konuya karşıyım açıkcası. Ben gidiyorum bir php script satın alıyorum açık kaynak kodlu, bu scriptin hataları bile olabiliyor, onları düzeltiyorum reskin yapıyorum, sonra ee satmak yasak?

    Neden yasak yani? Neyi etik değil bunun ya da neyi yasal değil?

    Scripti geliştirmişim ben, hataları düzeltmişim üstüne bir de reskin yapmışım tema rengi vb. eklentiler kurmuşum,

    e bu sc satışı yapan kişinin sc sinden çıktı, ana kodlar ona ait olabilir ama geliştirici biziz. Yani kusra bakılmasın bu konuda, 3-4 script satın alıp da biz r10 da satamıyorsak ne anlıyoruz bu işten? Neden satın alıyoruz bunları dışardan aldığımız işler için mi? Yoksa firmamızın katologunu genişletmek içinmi. Bu kural bana saçma gelmektedir.

    * Bire bir yazılımı ondan alıp tekrar satarsa haklısınız, ama geliştirme ve reskin yapıldıktan sonra bu haklı olmayacaktır.
  • 12-04-2023, 09:36:48
    #11
    yahyaozinanir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hukuki yaptırım yok diyorsun tek scriptimi benden habersiz çoğaltsın biri o zaman görürsün hocam neler olduğunu herşeyden önce emeğe saygı.
    Kanun maddesi nedir ? Fikriniz varmı ? Ben ne göreceğim hayırdır ?

    aksoyhlc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gerekçe sizce de açık değil mi?
    Hukuksal yönü ayrı bir boyut ama forum içinde satışı yasak diye belirtmesine ve sizin de bunu bilerek almanıza rağmen tekrar satışını yapmanız ne kadar doğru
    Satıyorum, satacağım, sattım mı dedim ? Konuyu tekrar okuyup, içinizden yorum yapınız lütfen.

    brkctk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hukuki yaptırımı yok mu hocam 😊 Bence detaylıca tekrar araştırın hatta yasa der ki;

    Eserin yani yazılımın herhangi bir şekilde veya yöntemle kopyalanmasının bir lisans sözleşmesi yapılmadığı sürece eser sahibine yani yazılımcıya ait olmasıdır. Programın depolanması da veya internet üzerinden indirilmeye hazır hale getirilmesi de bu yetki kapsamındadır.
    Sen buna dayanak mı diyorsun ? O kanun öyle yorumlanmaz, bahsettiğin kanun maddesindeki görevli mahkeme maddi delil ile çalışan mahkemedir ? Direk google dan kopyalama biraz daha araştır. Hem Nasıl ispat edeceksin senin olduğunu ? Eser sahibi olduğunu nereye bildirdin ? Hangi ünvan ile bildirdin ? Ne ücret ödedin ?

    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Boşuna moderatör etikletleme öyle bir kural var ama reskin yapan aklanıyor. Para için her şeyi yapan insanların toplandığı forumlardan farkı kalmadı.

    1 sene geçmiş adam konuyu açalı forumda reskinli php codecanyon scripti satıyor hala aktif olarak.

    Aynı iş kolunda olduğumuz için ciddiye almadılar muhtemelen.

    Ayrıca ben ve benim gibiler emeği ile yazıp satıyor başkası çalıp çırpıp satıyor ve sana forumç ierisinde haksız rakip çıkıyor bu da çok abes bir durum.

    1 ay moderatöre mesaj attım araya deprem girdi 2 ay sonra gene yazdım inceliyoruz vs. Diyor veya başkasına aktarıyor geçiştiriyor. Bence forumda ciddi anlamda kural açığı var bu konularda. Ayrıca kyc onay yasak olup onaylı hesap satışına onay vermekte çok tezat içeriyor.. bu script satış bölümünde ki problem devam ettiği sürece bir daha premium almayacağım ve destekleyemeyeceğim bundan sonra. @Coşkun Çetin;

    Script satış bölüm moderatörü görevi bırakmıştı 5 moderatöre yazdım hepsi birbirine gönderdi sonra ne oldu bilmiyorum o kategori herhalde sadece Allah`a emanet.

    https://www.r10.net/off-topic/361303...azilimlar.html

    Burası webmaster forumu, dolandırıcıların, emek hırsızlarının ticaret ortamı değil. 1 senedir forumda satış yapamadım off topic den çıkamıyor olma sebebim de bu.
    Post kasmaktan, abuk zubuk cümleler ile yorum yapmaktan öteye gitmeyen yorumlardan sonra sizin yorumunuzu görmek bi nebze üzdü bir nebze sevindirdi. Hala umut var demekki.

    Öncelikle durumunuz için geçmiş olsun. Bende tam olarak buraya değinmek istiyorum. Reskin yapan da emek harcadım diyor. Burada çok büyük bi problem var. Hukuksal olarak da büyük bir açık var.

    Şimdi kelime olarak "r10 satışı yasaktır" diye görüyorum genelde. Özel mesajdan müşteri bulursa ?

    Beni script satıcısı olarak görmekten ziyade önlem, öneri söyleyin. Bi profilime bakın ne iş yaparım ne alırım ne satarım ?
  • 12-04-2023, 09:44:50
    #12
    izzyGM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kanun maddesi nedir ? Fikriniz varmı ? Ben ne göreceğim hayırdır ?



    Satıyorum, satacağım, sattım mı dedim ? Konuyu tekrar okuyup, içinizden yorum yapınız lütfen.



    Sen buna dayanak mı diyorsun ? O kanun öyle yorumlanmaz, bahsettiğin kanun maddesindeki görevli mahkeme maddi delil ile çalışan mahkemedir ? Direk google dan kopyalama biraz daha araştır. Hem Nasıl ispat edeceksin senin olduğunu ? Eser sahibi olduğunu nereye bildirdin ? Hangi ünvan ile bildirdin ? Ne ücret ödedin ?



    Post kasmaktan, abuk zubuk cümleler ile yorum yapmaktan öteye gitmeyen yorumlardan sonra sizin yorumunuzu görmek bi nebze üzdü bir nebze sevindirdi. Hala umut var demekki.

    Öncelikle durumunuz için geçmiş olsun. Bende tam olarak buraya değinmek istiyorum. Reskin yapan da emek harcadım diyor. Burada çok büyük bi problem var. Hukuksal olarak da büyük bir açık var.

    Şimdi kelime olarak "r10 satışı yasaktır" diye görüyorum genelde. Özel mesajdan müşteri bulursa ?

    Beni script satıcısı olarak görmekten ziyade önlem, öneri söyleyin. Bi profilime bakın ne iş yaparım ne alırım ne satarım ?
    Hocam bahsettiğim kişi codecanyon dan 59$ lık scripti alıp forum üyelerine sadece css reskin ile 5000-10000 kaça verebildiyse satmış. 2 müşterim alıp mağdur olmuş forum da üyelikleri olmadığı için bana bildirdiler. Ayrıca yazılım bilgisi de yok. Bu emek hırsızlığı, bizler için haksız rekabet ortamı yaratıyor müşterinin parasını çalıyor müşteri kaybediyoruz ayrıca alan kişiler de resmen mağdur oluyor çünkü script sadece temel özellikleri kapsıyor ve geliştiremiyorlar.
  • 12-04-2023, 09:48:27
    #13
    izzyGM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kanun maddesi nedir ? Fikriniz varmı ? Ben ne göreceğim hayırdır ?



    Satıyorum, satacağım, sattım mı dedim ? Konuyu tekrar okuyup, içinizden yorum yapınız lütfen.



    Sen buna dayanak mı diyorsun ? O kanun öyle yorumlanmaz, bahsettiğin kanun maddesindeki görevli mahkeme maddi delil ile çalışan mahkemedir ? Direk google dan kopyalama biraz daha araştır. Hem Nasıl ispat edeceksin senin olduğunu ? Eser sahibi olduğunu nereye bildirdin ? Hangi ünvan ile bildirdin ? Ne ücret ödedin ?



    Post kasmaktan, abuk zubuk cümleler ile yorum yapmaktan öteye gitmeyen yorumlardan sonra sizin yorumunuzu görmek bi nebze üzdü bir nebze sevindirdi. Hala umut var demekki.

    Öncelikle durumunuz için geçmiş olsun. Bende tam olarak buraya değinmek istiyorum. Reskin yapan da emek harcadım diyor. Burada çok büyük bi problem var. Hukuksal olarak da büyük bir açık var.

    Şimdi kelime olarak "r10 satışı yasaktır" diye görüyorum genelde. Özel mesajdan müşteri bulursa ?

    Beni script satıcısı olarak görmekten ziyade önlem, öneri söyleyin. Bi profilime bakın ne iş yaparım ne alırım ne satarım ?
    hocam öncelikle güzel üslupla konuşalım. Bizzat yaşadım olayı, scripti yaptığıma dair videolar, ekran görüntüleri vs. vardı konuşma kayıtlarına kadar vardı ve bu maddeye dayanak olarak kazandık ara bulucuda paramızı da aldık. Vallahi nasıl yorumlarsın bilmem de ben yorumladım yorumladığım gibi de çıktı kazandım 😎
  • 12-04-2023, 10:34:38
    #14
    Üyeliği durduruldu
    Kişisel düşüncem onu görüp kabullenip alarak anlaşma yapmış olursunuz ve cezası olmasa bile anlaşmaya uymamak etik değildir o zamn almiycaksin
  • 12-04-2023, 10:44:45
    #15
    ssmedyadanısmanlık adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kişisel düşüncem onu görüp kabullenip alarak anlaşma yapmış olursunuz ve cezası olmasa bile anlaşmaya uymamak etik değildir o zamn almiycaksin
    mesele o zaten kendi yazılımları gibi piyasaya sürüyorlar başkalarının yazılımlarını kendileri yazılımdan anlamıyor böylelikle hataları çözüp geliştiremedikleri için alanlar mağdur oluyor. ortaya çıktıktan sonra da ben şundan aldım şuna yaptırdım vs. diyorlar.
  • 12-04-2023, 11:09:47
    #16
    brkctk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam öncelikle güzel üslupla konuşalım. Bizzat yaşadım olayı, scripti yaptığıma dair videolar, ekran görüntüleri vs. vardı konuşma kayıtlarına kadar vardı ve bu maddeye dayanak olarak kazandık ara bulucuda paramızı da aldık. Vallahi nasıl yorumlarsın bilmem de ben yorumladım yorumladığım gibi de çıktı kazandım 😎
    Üslup telkini yapacağınıza sadece size yazılan yoruma yorum yapın. Başlarına yapılan yoruma değil.
    Arabuluculuk mahkeme değildir. Adı üstüne ara bu-lu-cu. Anlaşamasaydınız dava açacaktınız. Bu birşey ifade etmiyor. Mahkemenin çalışma prensibi belli

    ssmedyadanısmanlık adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kişisel düşüncem onu görüp kabullenip alarak anlaşma yapmış olursunuz ve cezası olmasa bile anlaşmaya uymamak etik değildir o zamn almiycaksin
    etikde sıkıntı yok hocam, ama bunun kaidesini belirlemede problem var.

    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    mesele o zaten kendi yazılımları gibi piyasaya sürüyorlar başkalarının yazılımlarını kendileri yazılımdan anlamıyor böylelikle hataları çözüp geliştiremedikleri için alanlar mağdur oluyor. ortaya çıktıktan sonra da ben şundan aldım şuna yaptırdım vs. diyorlar.
    Kesinlikle haklısınız. Ama sağlam çalışırsa ?


    Şu duruma dikkat lütfen; Reskin veya edit yapılırsa script satışında problem varmı ?

    Not; Konuyu şahsımdan uzaklaştırıp, objektif cevap veriniz. Script alanda satanda mağdur
  • 12-04-2023, 11:17:32
    #17
    izzyGM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üslup telkini yapacağınıza sadece size yazılan yoruma yorum yapın. Başlarına yapılan yoruma değil.
    Arabuluculuk mahkeme değildir. Adı üstüne ara bu-lu-cu. Anlaşamasaydınız dava açacaktınız. Bu birşey ifade etmiyor. Mahkemenin çalışma prensibi belli


    etikde sıkıntı yok hocam, ama bunun kaidesini belirlemede problem var.



    Kesinlikle haklısınız. Ama sağlam çalışırsa ?


    Şu duruma dikkat lütfen; Reskin veya edit yapılırsa script satışında problem varmı ?

    Not; Konuyu şahsımdan uzaklaştırıp, objektif cevap veriniz. Script alanda satanda mağdur
    Ne değişir sağlam veya değil. Bu kişilerin yaptığı şeyin emek hırsızlığı olduğunu değiştirmiyor. HIRSIZLIK hafif bir şey değil. Ne yazık ki günümüzde bu kadar alçaltıldı.
  • 12-04-2023, 11:42:52
    #18
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne değişir sağlam veya değil. Bu kişilerin yaptığı şeyin emek hırsızlığı olduğunu değiştirmiyor. HIRSIZLIK hafif bir şey değil. Ne yazık ki günümüzde bu kadar alçaltıldı.
    Hırsızlık kanuni bir suçtur ? Suç olduğunu delillendiremiyorsanız (resmi prosedür olarak) kanuni olarak hırsızlık değildir. En azından TCK'ya göre öyle. Şimdi anlıyormusunuz beni ? Ortada inanılmaz saçma ve korumasız bir sistem var. Ya yasal prosedürleri tamamlayıp satış yasağını kanuni hale getireceğiz yada R10 ve türevlerinde satış konusunun yasak olması, ceza alınması abes duruyor. İşimize gelse de gelmese de öyle.
    İşin prosedürünü bilen ve önlem konusunda tavsiye verecek üstadlara saygım sonsuz