Valla hocam ben bu konuya karşıyım açıkcası. Ben gidiyorum bir php script satın alıyorum açık kaynak kodlu, bu scriptin hataları bile olabiliyor, onları düzeltiyorum reskin yapıyorum, sonra ee satmak yasak?
Neden yasak yani? Neyi etik değil bunun ya da neyi yasal değil?
Scripti geliştirmişim ben, hataları düzeltmişim üstüne bir de reskin yapmışım tema rengi vb. eklentiler kurmuşum,
e bu sc satışı yapan kişinin sc sinden çıktı, ana kodlar ona ait olabilir ama geliştirici biziz. Yani kusra bakılmasın bu konuda, 3-4 script satın alıp da biz r10 da satamıyorsak ne anlıyoruz bu işten? Neden satın alıyoruz bunları dışardan aldığımız işler için mi? Yoksa firmamızın katologunu genişletmek içinmi. Bu kural bana saçma gelmektedir.
* Bire bir yazılımı ondan alıp tekrar satarsa haklısınız, ama geliştirme ve reskin yapıldıktan sonra bu haklı olmayacaktır.
Satın alınan scripti satamama mevzuatı
25
●1.642
- 12-04-2023, 09:33:21
- 12-04-2023, 09:36:48Kanun maddesi nedir ? Fikriniz varmı ? Ben ne göreceğim hayırdır ?yahyaozinanir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Satıyorum, satacağım, sattım mı dedim ? Konuyu tekrar okuyup, içinizden yorum yapınız lütfen.aksoyhlc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sen buna dayanak mı diyorsun ? O kanun öyle yorumlanmaz, bahsettiğin kanun maddesindeki görevli mahkeme maddi delil ile çalışan mahkemedir ? Direk google dan kopyalama biraz daha araştır. Hem Nasıl ispat edeceksin senin olduğunu ? Eser sahibi olduğunu nereye bildirdin ? Hangi ünvan ile bildirdin ? Ne ücret ödedin ?brkctk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Post kasmaktan, abuk zubuk cümleler ile yorum yapmaktan öteye gitmeyen yorumlardan sonra sizin yorumunuzu görmek bi nebze üzdü bir nebze sevindirdi. Hala umut var demekki.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Öncelikle durumunuz için geçmiş olsun. Bende tam olarak buraya değinmek istiyorum. Reskin yapan da emek harcadım diyor. Burada çok büyük bi problem var. Hukuksal olarak da büyük bir açık var.
Şimdi kelime olarak "r10 satışı yasaktır" diye görüyorum genelde. Özel mesajdan müşteri bulursa ?
Beni script satıcısı olarak görmekten ziyade önlem, öneri söyleyin. Bi profilime bakın ne iş yaparım ne alırım ne satarım ? - 12-04-2023, 09:44:50Hocam bahsettiğim kişi codecanyon dan 59$ lık scripti alıp forum üyelerine sadece css reskin ile 5000-10000 kaça verebildiyse satmış. 2 müşterim alıp mağdur olmuş forum da üyelikleri olmadığı için bana bildirdiler. Ayrıca yazılım bilgisi de yok. Bu emek hırsızlığı, bizler için haksız rekabet ortamı yaratıyor müşterinin parasını çalıyor müşteri kaybediyoruz ayrıca alan kişiler de resmen mağdur oluyor çünkü script sadece temel özellikleri kapsıyor ve geliştiremiyorlar.izzyGM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 12-04-2023, 09:48:27hocam öncelikle güzel üslupla konuşalım. Bizzat yaşadım olayı, scripti yaptığıma dair videolar, ekran görüntüleri vs. vardı konuşma kayıtlarına kadar vardı ve bu maddeye dayanak olarak kazandık ara bulucuda paramızı da aldık. Vallahi nasıl yorumlarsın bilmem de ben yorumladım yorumladığım gibi de çıktı kazandım 😎izzyGM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 12-04-2023, 10:34:38Üyeliği durdurulduKişisel düşüncem onu görüp kabullenip alarak anlaşma yapmış olursunuz ve cezası olmasa bile anlaşmaya uymamak etik değildir o zamn almiycaksin
- 12-04-2023, 10:44:45mesele o zaten kendi yazılımları gibi piyasaya sürüyorlar başkalarının yazılımlarını kendileri yazılımdan anlamıyor böylelikle hataları çözüp geliştiremedikleri için alanlar mağdur oluyor. ortaya çıktıktan sonra da ben şundan aldım şuna yaptırdım vs. diyorlar.ssmedyadanısmanlık adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 12-04-2023, 11:09:47Üslup telkini yapacağınıza sadece size yazılan yoruma yorum yapın. Başlarına yapılan yoruma değil.brkctk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Arabuluculuk mahkeme değildir. Adı üstüne ara bu-lu-cu. Anlaşamasaydınız dava açacaktınız. Bu birşey ifade etmiyor. Mahkemenin çalışma prensibi belli
etikde sıkıntı yok hocam, ama bunun kaidesini belirlemede problem var.ssmedyadanısmanlık adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Kesinlikle haklısınız. Ama sağlam çalışırsa ?Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Şu duruma dikkat lütfen; Reskin veya edit yapılırsa script satışında problem varmı ?
Not; Konuyu şahsımdan uzaklaştırıp, objektif cevap veriniz. Script alanda satanda mağdur - 12-04-2023, 11:17:32Ne değişir sağlam veya değil. Bu kişilerin yaptığı şeyin emek hırsızlığı olduğunu değiştirmiyor. HIRSIZLIK hafif bir şey değil. Ne yazık ki günümüzde bu kadar alçaltıldı.izzyGM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 12-04-2023, 11:42:52Hırsızlık kanuni bir suçtur ? Suç olduğunu delillendiremiyorsanız (resmi prosedür olarak) kanuni olarak hırsızlık değildir. En azından TCK'ya göre öyle. Şimdi anlıyormusunuz beni ? Ortada inanılmaz saçma ve korumasız bir sistem var. Ya yasal prosedürleri tamamlayıp satış yasağını kanuni hale getireceğiz yada R10 ve türevlerinde satış konusunun yasak olması, ceza alınması abes duruyor. İşimize gelse de gelmese de öyle.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İşin prosedürünü bilen ve önlem konusunda tavsiye verecek üstadlara saygım sonsuz
sonra ne oldu bilmiyorum o kategori herhalde sadece Allah`a emanet.