Merhabalar,
Ortağım zamanında y.dışından telefon getirmiş ve eşinin üstüne kaydettirmiş.
Galiba eşinin telefonuna kaydettirmiş.
şimdi yenisini aldılar ve eski telefonu bir çalışana vereceğiz.
Onun kartını taktığımızda turkcell'i aktif edemiyoruz.
Bunun bir çözümü var mıdır ?
Y.dışı telefonu hakkında
8
●234
- 17-10-2022, 10:03:57
- Kabul Edilen Cevap
- 1 Beğeni
-
- 17-10-2022, 10:07:45min 3 yıl mı geçmesi gerekiyor ?Cooper34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 17-10-2022, 10:12:55Evet. Örneğin 2020'de kayıt yapıldıysa 2023'te başka sim ile kullanılabilir olacaktır. (20,21,22 takvim yılı)osawashere adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Kayıt hakkını buradan sorgulatmak da mümkün. https://www.turkiye.gov.tr/btk-imei-...akki-sorgulama - 17-10-2022, 10:16:18Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.Merhabalar,osawashere adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam şöyle ki yeni yasaya göre, yasal olarak yapabileceğiniz şey;
Yurt dışı bir telefon getirildiğinde telefon kaydını kimin pasaportuna kayıt ettirdiyseniz o telefonda 3 yıl boyunca sadece o kişinin adına hat kullanılabilir, başka hat takarsanız operatör aktif olmayacaktır.
3 yıl sonra o telefon kilit işlemi bitiyor ve isteyen kişi alıp kullanabiliyor.
Yani sizin sorunuzun cevabı çalışan arkadaşınızın eşinin adına olan bir hat ile o telefonu kullanabilir, başka şekilde kullanamaz.
- 17-10-2022, 10:47:26Buna göre şu mu oluyorozgurahmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
telefon 2020 de kaydolmuş, yıl başında düşüyor ve bizim eleman da kullanabiliyor. - 17-10-2022, 10:51:59Merhabalar,osawashere adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hayır hocam 2020 yılı xx ayında pasaport kaydı yapıldıysa sizin elemanınız kendi adına veya başka birinin adına bir hat ile 2023 yılı xx ayından sonra kullanabiliyor.
Bundan önce o telefonu ilk kimin pasaportuna kayıt ettirdiyseniz onun adına olan bir hat kullanmak zorunda. - 17-10-2022, 10:54:16Çok teşekkür ederim, şimdi net şekilde anladım.ozgurahmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle