• 17-10-2022, 10:03:57
    #1
    Merhabalar,
    Ortağım zamanında y.dışından telefon getirmiş ve eşinin üstüne kaydettirmiş.
    Galiba eşinin telefonuna kaydettirmiş.
    şimdi yenisini aldılar ve eski telefonu bir çalışana vereceğiz.
    Onun kartını taktığımızda turkcell'i aktif edemiyoruz.
    Bunun bir çözümü var mıdır ?
  • Kabul Edilen Cevap
    • osawashere adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
      Merhabalar,
      Ortağım zamanında y.dışından telefon getirmiş ve eşinin üstüne kaydettirmiş.
      Galiba eşinin telefonuna kaydettirmiş.
      şimdi yenisini aldılar ve eski telefonu bir çalışana vereceğiz.
      Onun kartını taktığımızda turkcell'i aktif edemiyoruz.
      Bunun bir çözümü var mıdır ?
      Merhabalar,
      Hocam şöyle ki yeni yasaya göre, yasal olarak yapabileceğiniz şey;
      Yurt dışı bir telefon getirildiğinde telefon kaydını kimin pasaportuna kayıt ettirdiyseniz o telefonda 3 yıl boyunca sadece o kişinin adına hat kullanılabilir, başka hat takarsanız operatör aktif olmayacaktır.
      3 yıl sonra o telefon kilit işlemi bitiyor ve isteyen kişi alıp kullanabiliyor.
      Yani sizin sorunuzun cevabı çalışan arkadaşınızın eşinin adına olan bir hat ile o telefonu kullanabilir, başka şekilde kullanamaz.
  • 17-10-2022, 10:05:20
    #2
    Aramızdan Ayrılanlar - Vefat Edenler
    Hat da pasaport sahibinin üstüne olmalı.
  • 17-10-2022, 10:06:26
    #3
    Yeni usül yani 2019 Mayıs'dan sonra kayıt yapıldıysa üzerinden 3 takvim yılı geçtikten sonra başkasının sim kartı ile kullanılabilir.
  • 17-10-2022, 10:07:45
    #4
    Cooper34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yeni usül yani 2019 Mayıs'dan sonra kayıt yapıldıysa üzerinden 3 takvim yılı geçtikten sonra başkasının sim kartı ile kullanılabilir.
    min 3 yıl mı geçmesi gerekiyor ?
  • 17-10-2022, 10:12:55
    #5
    osawashere adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    min 3 yıl mı geçmesi gerekiyor ?
    Evet. Örneğin 2020'de kayıt yapıldıysa 2023'te başka sim ile kullanılabilir olacaktır. (20,21,22 takvim yılı)

    Kayıt hakkını buradan sorgulatmak da mümkün. https://www.turkiye.gov.tr/btk-imei-...akki-sorgulama
  • 17-10-2022, 10:16:18
    #6
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    osawashere adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,
    Ortağım zamanında y.dışından telefon getirmiş ve eşinin üstüne kaydettirmiş.
    Galiba eşinin telefonuna kaydettirmiş.
    şimdi yenisini aldılar ve eski telefonu bir çalışana vereceğiz.
    Onun kartını taktığımızda turkcell'i aktif edemiyoruz.
    Bunun bir çözümü var mıdır ?
    Merhabalar,
    Hocam şöyle ki yeni yasaya göre, yasal olarak yapabileceğiniz şey;
    Yurt dışı bir telefon getirildiğinde telefon kaydını kimin pasaportuna kayıt ettirdiyseniz o telefonda 3 yıl boyunca sadece o kişinin adına hat kullanılabilir, başka hat takarsanız operatör aktif olmayacaktır.
    3 yıl sonra o telefon kilit işlemi bitiyor ve isteyen kişi alıp kullanabiliyor.
    Yani sizin sorunuzun cevabı çalışan arkadaşınızın eşinin adına olan bir hat ile o telefonu kullanabilir, başka şekilde kullanamaz.
  • 17-10-2022, 10:47:26
    #7
    ozgurahmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,
    Hocam şöyle ki yeni yasaya göre, yasal olarak yapabileceğiniz şey;
    Yurt dışı bir telefon getirildiğinde telefon kaydını kimin pasaportuna kayıt ettirdiyseniz o telefonda 3 yıl boyunca sadece o kişinin adına hat kullanılabilir, başka hat takarsanız operatör aktif olmayacaktır.
    3 yıl sonra o telefon kilit işlemi bitiyor ve isteyen kişi alıp kullanabiliyor.
    Yani sizin sorunuzun cevabı çalışan arkadaşınızın eşinin adına olan bir hat ile o telefonu kullanabilir, başka şekilde kullanamaz.
    Buna göre şu mu oluyor
    telefon 2020 de kaydolmuş, yıl başında düşüyor ve bizim eleman da kullanabiliyor.
  • 17-10-2022, 10:51:59
    #8
    osawashere adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Buna göre şu mu oluyor
    telefon 2020 de kaydolmuş, yıl başında düşüyor ve bizim eleman da kullanabiliyor.
    Merhabalar,
    Hayır hocam 2020 yılı xx ayında pasaport kaydı yapıldıysa sizin elemanınız kendi adına veya başka birinin adına bir hat ile 2023 yılı xx ayından sonra kullanabiliyor.
    Bundan önce o telefonu ilk kimin pasaportuna kayıt ettirdiyseniz onun adına olan bir hat kullanmak zorunda.
  • 17-10-2022, 10:54:16
    #9
    ozgurahmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,
    Hayır hocam 2020 yılı xx ayında pasaport kaydı yapıldıysa sizin elemanınız kendi adına veya başka birinin adına bir hat ile 2023 yılı xx ayından sonra kullanabiliyor.
    Bundan önce o telefonu ilk kimin pasaportuna kayıt ettirdiyseniz onun adına olan bir hat kullanmak zorunda.
    Çok teşekkür ederim, şimdi net şekilde anladım.