• 08-03-2022, 13:58:09
    #1
    Merhaba,


    7 senelik sürede hazırlık dahil mi yoksa değil mi? Yani Hazırlık okuduktan sonra 6 senede bitiremezsek kayıt bitiyor mu? Hazırlık bu 7 yıla dahil mi bilen var mı?
  • 08-03-2022, 14:00:50
    #2
    girmiş olduğun yıldan itibaren 7 yıl
  • 08-03-2022, 14:01:48
    #3
    chasm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    girmiş olduğun yıldan itibaren 7 yıl
    anladım hocam tamamdır çok teşekkür ederim
  • 08-03-2022, 14:03:36
    #4
    2010 kayıtlıyım. Hala bitirmedim. Kaydım görünüyor. Bende bir gariplik var sanıyorum
  • 08-03-2022, 14:03:58
    #5
    Softgeni adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    anladım hocam tamamdır çok teşekkür ederim

    rica ederim + olarak7.yıl sonunda 6 dersin altında dersin kaldığında 3 dönem uzatma hakkın oluyor. Daha sonra üniversiteye göre azamli yıl sınavları vs vs oluyor sınırsız dersin sınavına girebiliyorsun tek ders sınavları gibi.
  • 08-03-2022, 14:04:57
    #6
    Seopeak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2010 kayıtlıyım. Hala bitirmedim. Kaydım görünüyor. Bende bir gariplik var sanıyorum
    chasm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    rica ederim + olarak7.yıl sonunda 6 dersin altında dersin kaldığında 3 dönem uzatma hakkın oluyor. Daha sonra üniversiteye göre azamli yıl sınavları vs vs oluyor sınırsız dersin sınavına girebiliyorsun tek ders sınavları gibi.

    oo anladım hocam son sene mesela 4 dersim kaldı diyelim 7 yıl olsa bile onları verene kadar 3 dönem uzatabiliyorum
  • 08-03-2022, 14:05:09
    #7
    Hazırlık sınıfında geçirilen süreler azami öğrenim süresinden sayılmaz. Azami süre içinde kayıt yenilemeyenler (ücret ödemeyen ve/veya ders kaydı yapmayan) öğrencilik haklarından yararlanamazlar ve azami öğrenim süresinden kullanmış sayılırlar.

    Üniden üniye değişebilir kendi üniversitenizin yönetmeliğine bakın hocam
  • 08-03-2022, 14:08:54
    #8
    Softgeni adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    oo anladım hocam son sene mesela 4 dersim kaldı diyelim 7 yıl olsa bile onları verene kadar 3 dönem uzatabiliyorum
    evet fakat yönetmelikler önemli tabi danışman hocana bi sor fakat dediğim gibidir çoğu üniversitede bu şekilde. 7. yıl sonunda 4 dersin kaldı diyelim 4 dersin azami süre sınavlarına girersin 1 sefer bazı üniler sözde 2 hak veriyormuş genelde hocalar o kadar dersin kaldığı için geçiriyor birşeyler yaparsan sınavda. tahminim 3 dönem okumana gerek kalmaz azami yıl sonu sınavlarına girince. Bölümde ki çocuk 31 dersi verdi azami sınavlarda makine mühendisliği bölümü hemde.
  • 08-03-2022, 14:17:09
    #9
    chasm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet fakat yönetmelikler önemli tabi danışman hocana bi sor fakat dediğim gibidir çoğu üniversitede bu şekilde. 7. yıl sonunda 4 dersin kaldı diyelim 4 dersin azami süre sınavlarına girersin 1 sefer bazı üniler sözde 2 hak veriyormuş genelde hocalar o kadar dersin kaldığı için geçiriyor birşeyler yaparsan sınavda. tahminim 3 dönem okumana gerek kalmaz azami yıl sonu sınavlarına girince. Bölümde ki çocuk 31 dersi verdi azami sınavlarda makine mühendisliği bölümü hemde.
    ooo tammadır hocam Çok teşekkür ederim