• 15-12-2021, 12:51:50
    #55
    Üyeliği durduruldu
    ben de çok uğraştım. ev sizin, üstteki de ev sahibi. bu yüzden kiracı ev sahibi yolu ile çözemiyorsunuz. zabıta polis de bir işlem yapmıyor. hatta yurt dışında çıt ses çıksa gelip ceza kestiren kanunlar var, bu yasaların boşluğu da çocuklar. eğer sesi çocuk çıkarıyor ise hiç bir şey yapamıyorsunuz. marsa gidip geleceğiz, hatta koloni kurulacak belki, burada kalanlar bu sorunu halen yaşamaya devam edecek belki de. Daha önce sitemimi dile getirmiştim şurada https://www.r10.net/sorum-var/275596...tac-midir.html
  • 15-12-2021, 12:55:32
    #56
    Aynı sorunu kardeşim yaşadığı bina da yaşıyor, Benimde çocuğum var alt katta aynı sorunu yaşıyor. Yapacak hiç bir şey yok. Siz de çocukken koşuyor, bir şeyleri yere atıyor ve ağlıyordunuz Tek çözüm: taşınmak. Çocuğu bağlatacak haliniz yok
  • 15-12-2021, 14:44:05
    #57
    BaaRaaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynı sorunu kardeşim yaşadığı bina da yaşıyor, Benimde çocuğum var alt katta aynı sorunu yaşıyor. Yapacak hiç bir şey yok. Siz de çocukken koşuyor, bir şeyleri yere atıyor ve ağlıyordunuz Tek çözüm: taşınmak. Çocuğu bağlatacak haliniz yok
    sizin galiba apartman kültüründen haberiniz yok alt katta insan var üst katta sağda solda. Toplu halde yaşanıyorsa başkalarınında oldugunu bilmeniz gerekli.
    Eğer çocuk veya çocuklarınızı durduramıyorsanız müstakil ev alacaksınız yada apartman kurallarına uyacaksınız. niye hep alt kattaki taşınıyor onuda anlamak mümkün değil. Ses yapan taşınsın kardeşim
  • 15-12-2021, 17:54:20
    #58
    Kobay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cevap ve öneriler için çok sağolun hocam.
    Komşu ev sahibi aparmanda yöneticiyi görmek mümkün değil kendine hayrı yok malesef. Ve işin ilginç tarafı apartmanda kimse rahatsız değil. Ancak arkalarında bizde bıktık diyorlar bir Allah ın kuluda yüzlerine birşey diyemiyorlar benim haricimde. Kendisi ile konuştum klasik tamam haklısınız diyip geçiyor . Zaten sorunda burada başlıyor. Yaw he tamam tarzı diyip geçiyor.
    Süpürge çalıştırırım evi pavyona çeviririm bir ses sistemine bakar ama alt katımda yatalak sayılan hasta bir adam var ona kıyamıyorum
    Olası çözümler:

    Ne kadar tatlı olsalarda, hayatımızın vazgeçilmezleri olsalarda küçük aktif çocukları uslu tutmanın psikolojik olarak bir yöntemi yok. Ya üst kat komşunuz yumuşak, kalın halı - kilim gibi şeyler kullanacak, ek olarak kışın çocukların ayağına yaşlarına uygun yumuşak zeminli ayağı saran terlik - puf almakta ekstra katkı sağlayabilir. Zaten havalar soğuk terliksiz yere basılmıyor alttan ısıtma yoksa.

    Diğer ekstra faydalı bir seçenekte çocukların yaşına uygun eğlenip - dinlenebilecekleri ve güzel eğitim alabilecekleri kreş bulmak, tavsiye etmek.

    Tatlı dil'den mümkün mertebe vazgeçmeyin. Zira doğrudan yetişkinlerin kavga, gürültüsü vb. gibi bir şey olmadığı için ne yazık ki gündelik hayatta siz haksız çıkarsınız. ( Her ne kadar teorik olarak haklı olsanızda )
  • 15-12-2021, 18:13:36
    #59
    Kobay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sizin galiba apartman kültüründen haberiniz yok alt katta insan var üst katta sağda solda. Toplu halde yaşanıyorsa başkalarınında oldugunu bilmeniz gerekli.
    Eğer çocuk veya çocuklarınızı durduramıyorsanız müstakil ev alacaksınız yada apartman kurallarına uyacaksınız. niye hep alt kattaki taşınıyor onuda anlamak mümkün değil. Ses yapan taşınsın kardeşim
    Apartman kurallarına uyacaksınız? Derken anlayamadım. Çocuk koşamaz / Yürüyemez / ses yapamaz diye bir kural mı var? Evlenmeden önce de (baba evinde) alt katımızda çocuk büyüdü ve üst katta olmamıza rağmen yaşadıklarınızın fazlasını yaşadık ama çocuk olduğu için bir kez dahi kapı çalmadık. ( müzik sesi / tv sesi / gece yarısı bağırarak konuşma v.b ) sorunlar olduğunda tabii ki inip şikayetimizi dile getirdik ve tekrarlamadılar. Fakat; Çocuk sesinden şikayetçi OLAMAZSINIZ. Çocuğu durdurmak ne demek onu da anlamış değilim. Adı üstünde ÇOCUK. Koşma / Ağlama dediğinizde 1-4 yaş arası bir çocuğun dinleyeceğini mi düşünüyorsunuz gerçekten? Sabah 8 akşam 9 arası uyanık olduğu saatlerde koşuyor / yürüyor / ağlıyor. Bununla ilgili de kimse kapıma gelmedi bugüne kadar..

    müstakil ev alacaksınız fikrinizi çok beğendim, İnanın çocuğu olan / olmayan bir çok insan ister fakat; Türkiye de bu kolay bir şey değil. Şuan en üst katta oturuyorum ve taşınmayı düşünüyorum. Baktığım evler hep dublex, Üzerimde kimse olmasın ve çocuk sesi / hayvan sesi v.b sorunlarla canım sıkılmasın diye. Çünki kanunen hiç bir hak talebinde bulunamazsınız ( çocuk sesinden dolayı )
  • 15-12-2021, 18:55:40
    #60
    BaaRaaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Apartman kurallarına uyacaksınız? Derken anlayamadım. Çocuk koşamaz / Yürüyemez / ses yapamaz diye bir kural mı var? Evlenmeden önce de (baba evinde) alt katımızda çocuk büyüdü ve üst katta olmamıza rağmen yaşadıklarınızın fazlasını yaşadık ama çocuk olduğu için bir kez dahi kapı çalmadık. ( müzik sesi / tv sesi / gece yarısı bağırarak konuşma v.b ) sorunlar olduğunda tabii ki inip şikayetimizi dile getirdik ve tekrarlamadılar. Fakat; Çocuk sesinden şikayetçi OLAMAZSINIZ. Çocuğu durdurmak ne demek onu da anlamış değilim. Adı üstünde ÇOCUK. Koşma / Ağlama dediğinizde 1-4 yaş arası bir çocuğun dinleyeceğini mi düşünüyorsunuz gerçekten? Sabah 8 akşam 9 arası uyanık olduğu saatlerde koşuyor / yürüyor / ağlıyor. Bununla ilgili de kimse kapıma gelmedi bugüne kadar..

    müstakil ev alacaksınız fikrinizi çok beğendim, İnanın çocuğu olan / olmayan bir çok insan ister fakat; Türkiye de bu kolay bir şey değil. Şuan en üst katta oturuyorum ve taşınmayı düşünüyorum. Baktığım evler hep dublex, Üzerimde kimse olmasın ve çocuk sesi / hayvan sesi v.b sorunlarla canım sıkılmasın diye. Çünki kanunen hiç bir hak talebinde bulunamazsınız ( çocuk sesinden dolayı )
    apartman kuralı derken mesela alt katında hasta olabilir, uyuyor olabilir, yada gece çalışıyor olabilir. Çocuk koşar elbet ses yapar elbet ama bir şekilde çözüm bulacaksınız. Sabah 8 de başlayıp gece yarılarına kadar evde zıp zıplattırıp bu çocuk yapar demek sizi haklı kılmaz. Aşşağıdaki oturanda insan. Apartman kuralı dır bunlar. Mesela pazar günleri elektirkli süpürge açılmaz tadilat yapılmaz bu da apartman kuralıdır. Yazılı olmayan ama etik ve insani olarak uyguladığımız kurallar. Mesela otobüste hamile bir bayana yer vermek yazılı değildir ama etik olarak uygularız bunu.

    Toplu yaşanılan her yerde kural vardır. Elbette çocuğu susturamazsınız ama buna çalışabilirsiniz. Mesela çocukları gündüz enerjisini atabileceği yerlere götürün. yarım saat bir saat koştu zıpladı alt katta UYUYAN HASTA DERS ÇALIŞAN EVDEN ÇALIŞAN insanlar olduğunu düşünerek durdurmayı dikkatini başka yerlere çekmeyi düşünebilirsiniz.

    çocuğu bağla demiyorum ama buna çözüm bulmalısınız ve bu çözümü ben değil siz bulacaksınız çocuk sizin ve gürültü yapan sizsiniz. (siz derken genel olarak kastediyorum belkide sizin çocuklarınız dayanılmaz gürültü yapmıyordur bilemem )

    yani yasal olarak birşey elde edilmez ama insanız yani çocuk bu yapar diyip alt kattaki insanları da saatlerce gürültüye maruz bırakmanız sizin anlayışınızla alakalı.

    Kaldı ki ben üst komşumu idare ediyorum ettimde. Ama idare ettikçe de amaan çocuk bu koşsun demek olmaz.
  • 15-12-2021, 19:14:22
    #61
    Kobay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    apartman kuralı derken mesela alt katında hasta olabilir, uyuyor olabilir, yada gece çalışıyor olabilir. Çocuk koşar elbet ses yapar elbet ama bir şekilde çözüm bulacaksınız. Sabah 8 de başlayıp gece yarılarına kadar evde zıp zıplattırıp bu çocuk yapar demek sizi haklı kılmaz. Aşşağıdaki oturanda insan. Apartman kuralı dır bunlar. Mesela pazar günleri elektirkli süpürge açılmaz tadilat yapılmaz bu da apartman kuralıdır. Yazılı olmayan ama etik ve insani olarak uyguladığımız kurallar. Mesela otobüste hamile bir bayana yer vermek yazılı değildir ama etik olarak uygularız bunu.

    Toplu yaşanılan her yerde kural vardır. Elbette çocuğu susturamazsınız ama buna çalışabilirsiniz. Mesela çocukları gündüz enerjisini atabileceği yerlere götürün. yarım saat bir saat koştu zıpladı alt katta UYUYAN HASTA DERS ÇALIŞAN EVDEN ÇALIŞAN insanlar olduğunu düşünerek durdurmayı dikkatini başka yerlere çekmeyi düşünebilirsiniz.

    çocuğu bağla demiyorum ama buna çözüm bulmalısınız ve bu çözümü ben değil siz bulacaksınız çocuk sizin ve gürültü yapan sizsiniz. (siz derken genel olarak kastediyorum belkide sizin çocuklarınız dayanılmaz gürültü yapmıyordur bilemem )

    yani yasal olarak birşey elde edilmez ama insanız yani çocuk bu yapar diyip alt kattaki insanları da saatlerce gürültüye maruz bırakmanız sizin anlayışınızla alakalı.

    Kaldı ki ben üst komşumu idare ediyorum ettimde. Ama idare ettikçe de amaan çocuk bu koşsun demek olmaz.
    Şimdi olay farklı yerlere gidiyor Verdiğiniz örnekler tamamiyle konu dışı. Akşam 7'den sonra kanunen, 5'ten sonra ise vicdanen bina da tadilat yapılmaz misalen. Bu ortak yaşam alanı kuralıdır. Yalnız konumuz apartman genel kuralları değil, " Çocuk koşamaz / Yürüyemez / ses yapamaz diye bir kural mı var " dedim; Apartman kurallarında çocuk ses yapmaz diye bir kural olmadığını ve olamayacağını yazdım ben. Benim çocuğum sabah 8 - akşam 9 arası sürekli değil tabii ama ara ara koşar / ağlar. Kızım koşma, Kızım yavaş, Kızım yapma deriz ama zaman zaman oyun haline getirir ve özellikle öğlen saatlerinde söz dinlemez. Buna müdehale etme şansımız yok. Tabii ki ağladığında " ağla ne yaparsan yap demiyoruz ve susması için çaba sarfediyoruz ama bazen anlık susmayabiliyor, çünki ÇOCUK. Bununla ilgili kimse şikayetçi olamaz diyorum " Fakat anladığım kadarıyla sizin sorununuz normal bir çocuğun yaptığı ses / rahatsızlığı değilde süreklilik durumu ve anne / babanın ilgisizliği. Ne yazık ki kendi çocuğuyla ilgilenmeyenlede tatlı dille konuşarak anlaşamazsınız. Allah yardım etsin demekten başka bir şeyde elden gelmiyor. Yanlış anlaşıldıysam / Sürçülisan ettiysek affola
  • 15-12-2021, 19:25:46
    #62
    gece 12'de çocuğu sanki kesiyorlar feryat figan, cıyaklamalar duruyor bu sefer koşmaya başlıyor ama sanki ayağında takunya var. Gelmişine geçmişine sövesim geliyor, söylüyorsun laftan anlamıyor. Ya her şeyi anlarım merdivenden bir inişleri var veletlerin sanki yuvarlanıyorlar böyle zıplaya zıplaya, yırtına yırtına iniyorlar. Allah ıslah etsin ben hakkımı helal etmiyorum
  • 15-12-2021, 19:50:40
    #63
    BaaRaaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi olay farklı yerlere gidiyor Verdiğiniz örnekler tamamiyle konu dışı. Akşam 7'den sonra kanunen, 5'ten sonra ise vicdanen bina da tadilat yapılmaz misalen. Bu ortak yaşam alanı kuralıdır. Yalnız konumuz apartman genel kuralları değil, " Çocuk koşamaz / Yürüyemez / ses yapamaz diye bir kural mı var " dedim; Apartman kurallarında çocuk ses yapmaz diye bir kural olmadığını ve olamayacağını yazdım ben. Benim çocuğum sabah 8 - akşam 9 arası sürekli değil tabii ama ara ara koşar / ağlar. Kızım koşma, Kızım yavaş, Kızım yapma deriz ama zaman zaman oyun haline getirir ve özellikle öğlen saatlerinde söz dinlemez. Buna müdehale etme şansımız yok. Tabii ki ağladığında " ağla ne yaparsan yap demiyoruz ve susması için çaba sarfediyoruz ama bazen anlık susmayabiliyor, çünki ÇOCUK. Bununla ilgili kimse şikayetçi olamaz diyorum " Fakat anladığım kadarıyla sizin sorununuz normal bir çocuğun yaptığı ses / rahatsızlığı değilde süreklilik durumu ve anne / babanın ilgisizliği. Ne yazık ki kendi çocuğuyla ilgilenmeyenlede tatlı dille konuşarak anlaşamazsınız. Allah yardım etsin demekten başka bir şeyde elden gelmiyor. Yanlış anlaşıldıysam / Sürçülisan ettiysek affola
    estağfurullah hocam şuan anladım ne demek istediğinizi.

    Ara ara koşsun oynasın ağlasın lafım yok benimde çocuklarım var. Ama inan sabah 8 de çocuk sesi ile uyanmak hoş değil. Çocuk dedi isem yani yeni doğan vs değil ona hiçkimse bişey diyemez. 5 yaşında bir zıplıyor inan uykudan kalkıyorum. ara sıra olsa amenna tolere ederim. Her zaman aynı.
    Mesela gündüz oynasın. saat 12 de başlasın akşam 5 e kadar koşsun. ama sabah erken saat akşam geç saat azap çekiyorum. Komşuyada söyledim çocuk bu susturamazsın yapar eder ama en azından saatlere bi müdahele edin dedim. Yoksa elbet çocuktur anlıyorum.
    bu arada kız çocukları başka hocam keşke üsstekilerde kız çocugu olsa idi