• 04-11-2021, 14:02:32
    #10
    Khotan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Araç sürmeyi bilseniz de ehliyet alın hocam herhangi kaza durumunda doğrudan suçlu taraf olursunuz.
    Evet biliyorum, işlerim olmadığı süreçte çıkmamaya özen gösteriyorum motor ehliyetim var (yakalandığımızda ehliyetsiz birisi 2+2 bin TL ceza yerken, benim motor ehliyetim olduğu için yetersizlikten 1+1 bin TL yiyeceğime güvenerek), araba için de gün bekliyoruz sınavı bekliyorum...
  • 04-11-2021, 14:02:50
    #11
    hocam tek tavsiyem uzun yol bundan 5-6 sene önce mahale aralarından anayola inemiyodum bi gece dedim ki çanakkaleye gidicem çıktım yola vites 4 ten 5 e bile geçmedim fakat acemiliğimi trafiğe çıkma heyecanımı yendim
  • 04-11-2021, 14:05:04
    #12
    ByMalicious adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam en iyisi benim yaptigimi yapin sabah saat 6.5-7 gibi kalkin o saatlerde yollar bombos kendinize bi arazi veya trafik cok az olan yer bulun orada araci iyice taniyin gazi nerede aliyor nerede kalkiyor fren durumu nasil geri geri gelme geri geri park etme vs calisin her gun 1 saat yaptiginizda 1 haftanin sonunda farki anlicaksiniz
    Öğlen saatlerinde sürüyorum yine iş çıkış vs saatlerine göre çok yoğunluk olmuyor bu dediklerinizi aynen yapıyorum aklın yolu bir sanırım.

    SerhatUner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İş çıkış saatlerinde trafiğe çık sinyalini ver şerit değiştir. (Trafiğe alış.)
    Stop edersen korkma arkandaki kornaya bassın beklesin işi ne?

    Bunu çok yaşadım ışıklarda beklerken bile insanımız sarıda kornaya basıyor kalk diye sarı yanıyor kardeşim nereye gideyim deyince de kavga ediyor o yüzden stop ettirsen bile aldırış etme sürmene bak.
    aynen hocam bir kaç kere stop ettim telaş yaptım ama sağolsun arkadakiler kornaya basmadı 4 lüleri yakınca sanırım ondan.
    iş çıkış saatleri trafiğinde bu işi kaparım gibime geliyor ama işte yoğunluk da reflekslerin baya uyanık olması gerekiyor sanırm.

    shinesee adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim. Benim tavsiyem, araç sürerken sık sık aynalarınızdan yaya ve araç trafiğine dikkat etmeniz. Siz ne kadar iyi araç kullanırsanız kullanın, hep aceleci ve dikkatsiz birileri olacaktır. Onları birkaç saniye önce bile görmek inanın çok şey değiştirebiliyor hayatınızda. Ek olarak, ne kadar haklı olursanız olun, trafikte kendini haklı gören kişiler ile tartışmayın, yol üstünlüğü konusunda inatlaşmayın. Bırakın geçsin gitsin. Yol vererek kaybedeceğiniz birkaç dakika, inatlaşarak kaybedeceğiniz dakikalarda ve belki çok daha fazlasından önemli değil.

    aynalar çok önemli gerçekten 2 gün önce yolda bir araç duruyordu bende giderken durdum karşıdan araç geliyordu tam o anda moturcu geçti yanımdan ona bakayım derken sağdaki aynayı unutmuşum az kalsın kırıyorduk
    sabırlı olmak sanırım en iyisi.

    SerhatUner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ayrıca aracınız 15 yaşından küçükse dediğin gibi acemi şoför isen aracınıza kasko yaptırmanızı öneririm.
    Pişman olmamanız adına...
    yaptırdık hocam kasko sigorta + ekstra ödeme il sınırsız bedel karşılama.

    fullmanyak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yanınızda bir şöför ile yola çıkın, yanınızda ki elini el freninden ayırmasın yeterli. Bol bol gezin. Ancak yanınıza aldığınız kişinin heyecanlı bir tip olmamasına özen gösterin yoksa sizi çok panikletecektir. Direksiyon hakimiyetiniz varsa yaninizda şöförlüğü olan biri ile her türlü yolda sürebilirsiniz. Yaninizda ki sizi zaten hatalarinizda uyaracaktır. Hız yapmamaya, sert fren yapmamaya özen gösterin. Şeridinizde oldugunuza emin olun.

    En rahat otobanda sürersiniz en zorlanacaginiz şey cadde ve sokaklar olacak. Dar yollardan uzak durun şimdilik.

    Başarılar dilerim
    evet yanımda genelde birisi oluyor otobana hiç çıkma şansım olmadı da inşallah zamanla zor olan ara yollarsa zorla başlamış olduk



    Khotan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Araç sürmeyi bilseniz de ehliyet alın hocam herhangi kaza durumunda doğrudan suçlu taraf olursunuz.
    ehliyetim var hocam hayat şartları 5 yıl falan sürme şansım olmadı
  • 04-11-2021, 14:06:57
    #13
    1,5 yıldır ehliyetsiz araç kullanıyorsun, trafiğe çıkıyorsun yetmiyor acemiyim diyen, ehliyetinin olup olmadığını bile bilmediğin birine trafiğe çık diyosun. Ya yaşın çok ufak aklın ermiyor, ya da piskolojik desteğe ihtiyacın var.

    SerhatUner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Acemi şoförden kastınız ehliyetli acemi misiniz?
    Yoksa ehliyet yok ufak bir şekilde turluyor musunuz?

    Bende ehliyet yok 1.5 senedir geziyorum çok şükür kaza bela olmadı ceza da yemedik trafiğe çık olabildiğince ve trafik deneyimi elde et, genelde araba süremeyen insanlar trafikte heycan yapıyor sağa sola atlarken falan.
  • 04-11-2021, 14:06:58
    #14
    hectorflue adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam tek tavsiyem uzun yol bundan 5-6 sene önce mahale aralarından anayola inemiyodum bi gece dedim ki çanakkaleye gidicem çıktım yola vites 4 ten 5 e bile geçmedim fakat acemiliğimi trafiğe çıkma heyecanımı yendim
    vallahi hocam sizin gibi de düşünmedim değil. lan dedim şeytan diyor çık istanbuldan bir kocaeline falan git öğrenirsin ama işte henüz o cesareti edinemedim
    inşalalh zamanla bakacağız.
  • 04-11-2021, 14:08:03
    #15
    Palria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    vallahi hocam sizin gibi de düşünmedim değil. lan dedim şeytan diyor çık istanbuldan bir kocaeline falan git öğrenirsin ama işte henüz o cesareti edinemedim
    inşalalh zamanla bakacağız.
    hocam bi gece vakti çık çok değil 2 en baba 3 saate gidersin gebzeye kadar viraj bile yok
  • 04-11-2021, 14:08:29
    #16
    Yeni ehliyet almış biri olarak söylüyorum trafikte arkandan sağından solundan gelen araçları görüp panik olma korna selektör gibi durumlarda umursama sakin ol sen yoluna bak onlar geçecek yol bulur trafikte soğuk kanlı olup panik yapmazsan gerisi kolay
  • 04-11-2021, 14:09:22
    #17
    ve en onemlisi asla panikleme heyecanlanma kendinde her zaman ozguven olsun ben hatta gaza gelip buraya 10km uzakliktaki koye gidip geri gelmistim
    otoban korkun hic olmasin
    benm hic araba tecrubem yoktu ehliyet alirken bile 1 kere bile araci stop ettirmedim paniklemedim heyecanlanmadi.
    kendini sanki usta sofor gibi dusun gerisi su gibi akip gidicektir zaten
  • 04-11-2021, 14:09:51
    #18
    appachii adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1,5 yıldır ehliyetsiz araç kullanıyorsun, trafiğe çıkıyorsun yetmiyor acemiyim diyen, ehliyetinin olup olmadığını bile bilmediğin birine trafiğe çık diyosun. Ya yaşın çok ufak aklın ermiyor, ya da piskolojik desteğe ihtiyacın var.
    "1,5 yıldır ehliyetsiz araç kullanıyorsun" > amir misiniz memur musunuz?

    "trafiğe çıkıyorsun yetmiyor" > Çünkü araç sürmeyi biliyorum?

    "ehliyetinin olup olmadığını bile bilmediğin birine " > Ehliyeti var.

    Ayrıca hiç mi ehliyetsiz araç kullanan insan görmemişsin bir ilki başarmışım gibi gelmiş böbürleniyorsun?