• 04-11-2021, 13:50:33
    #1
    1 haftadır acemi olarak araç sürmeyi öğreniyorum. Mahalleden çok çıkmıyorum yokuş kalkışı vs yapıyorum
    dün ilk kez basit trafiğe girmiş oldum. tecrübeli arkadaşların tavsiyelerini kulağıma küpe edeceğim

    mahallede bildiğim yerlerde sürüyorum, zamanla biraz daha menzili genişleteceğim inşallah
  • 04-11-2021, 13:53:44
    #2
    Acemi şoförden kastınız ehliyetli acemi misiniz?
    Yoksa ehliyet yok ufak bir şekilde turluyor musunuz?

    Bende ehliyet yok 1.5 senedir geziyorum çok şükür kaza bela olmadı ceza da yemedik trafiğe çık olabildiğince ve trafik deneyimi elde et, genelde araba süremeyen insanlar trafikte heycan yapıyor sağa sola atlarken falan.
  • 04-11-2021, 13:54:46
    #3
    SerhatUner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Acemi şoförden kastınız ehliyetli acemi misiniz?
    Yoksa ehliyet yok ufak bir şekilde turluyor musunuz?

    Bende ehliyet yok 1.5 senedir geziyorum çok şükür kaza bela olmadı ceza da yemedik trafiğe çık olabildiğince ve trafik deneyimi elde et, genelde araba süremeyen insanlar trafikte heycan yapıyor sağa sola atlarken falan.
    18 yaşımda aldım ehliyetimi hocam ancak 23 yaşıma kadar sürme şansım olmadı son bir aydır öğreniyorum araç aldık da.
  • 04-11-2021, 13:56:23
    #4
    hocam en iyisi benim yaptigimi yapin sabah saat 6.5-7 gibi kalkin o saatlerde yollar bombos kendinize bi arazi veya trafik cok az olan yer bulun orada araci iyice taniyin gazi nerede aliyor nerede kalkiyor fren durumu nasil geri geri gelme geri geri park etme vs calisin her gun 1 saat yaptiginizda 1 haftanin sonunda farki anlicaksiniz
  • 04-11-2021, 13:56:31
    #5
    Palria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    18 yaşımda aldım ehliyetimi hocam ancak 23 yaşıma kadar sürme şansım olmadı son bir aydır öğreniyorum araç aldık da.
    İş çıkış saatlerinde trafiğe çık sinyalini ver şerit değiştir. (Trafiğe alış.)
    Stop edersen korkma arkandaki kornaya bassın beklesin işi ne?

    Bunu çok yaşadım ışıklarda beklerken bile insanımız sarıda kornaya basıyor kalk diye sarı yanıyor kardeşim nereye gideyim deyince de kavga ediyor o yüzden stop ettirsen bile aldırış etme sürmene bak.
  • 04-11-2021, 13:56:33
    #6
    Hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim. Benim tavsiyem, araç sürerken sık sık aynalarınızdan yaya ve araç trafiğine dikkat etmeniz. Siz ne kadar iyi araç kullanırsanız kullanın, hep aceleci ve dikkatsiz birileri olacaktır. Onları birkaç saniye önce bile görmek inanın çok şey değiştirebiliyor hayatınızda. Ek olarak, ne kadar haklı olursanız olun, trafikte kendini haklı gören kişiler ile tartışmayın, yol üstünlüğü konusunda inatlaşmayın. Bırakın geçsin gitsin. Yol vererek kaybedeceğiniz birkaç dakika, inatlaşarak kaybedeceğiniz dakikalarda ve belki çok daha fazlasından önemli değil.
  • 04-11-2021, 13:58:37
    #7
    Palria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    18 yaşımda aldım ehliyetimi hocam ancak 23 yaşıma kadar sürme şansım olmadı son bir aydır öğreniyorum araç aldık da.
    Ayrıca aracınız 15 yaşından küçükse dediğin gibi acemi şoför isen aracınıza kasko yaptırmanızı öneririm.
    Pişman olmamanız adına...
  • 04-11-2021, 14:00:14
    #8
    Yanınızda bir şöför ile yola çıkın, yanınızda ki elini el freninden ayırmasın yeterli. Bol bol gezin. Ancak yanınıza aldığınız kişinin heyecanlı bir tip olmamasına özen gösterin yoksa sizi çok panikletecektir. Direksiyon hakimiyetiniz varsa yaninizda şöförlüğü olan biri ile her türlü yolda sürebilirsiniz. Yaninizda ki sizi zaten hatalarinizda uyaracaktır. Hız yapmamaya, sert fren yapmamaya özen gösterin. Şeridinizde oldugunuza emin olun.

    En rahat otobanda sürersiniz en zorlanacaginiz şey cadde ve sokaklar olacak. Dar yollardan uzak durun şimdilik.

    Başarılar dilerim
  • 04-11-2021, 14:01:05
    #9
    SerhatUner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Acemi şoförden kastınız ehliyetli acemi misiniz?
    Yoksa ehliyet yok ufak bir şekilde turluyor musunuz?

    Bende ehliyet yok 1.5 senedir geziyorum çok şükür kaza bela olmadı ceza da yemedik trafiğe çık olabildiğince ve trafik deneyimi elde et, genelde araba süremeyen insanlar trafikte heycan yapıyor sağa sola atlarken falan.
    Araç sürmeyi bilseniz de ehliyet alın hocam herhangi kaza durumunda doğrudan suçlu taraf olursunuz.