• 15-09-2021, 00:59:26
    #19
    tayfunsofuoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aslında ben çalışanım hocam. maaş ödemesi alıyorum. Bu durumda neden şirket açmam gerekiyor onuda tam anlamıyorum ama maliye korkutuyor tabi beni yinede.
    Mesela farklı bir şekilde fatura kestirip vergi versem olmaz mı ?
    Ailenden birinin şirketi var ise onun üzerine fatura kestirip göstere bilirsin gelirini. Tabi hizmetine göre kdv zartı zurtu karşılaman gerekli

    Ödemelerini btc yoluyla alırsan bir şey olacağını zannetmiyorum.
  • 15-09-2021, 00:59:59
    #20
    AZADE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İncelemeye gireese çıkacak cezaları az çok söyleyim. Hepsini. KDV’si gelir vergisi, fatura kesmediği için usulsüzlüğü. Asıl sakar solak incelemeye girerse ne kaş ne göz kalır.
    Kesinlikle katılıyorum, devlet kaşıkla verdiğini kepçeyle alıyor geri fakat 600-700TL kazanan biri sadece 250TL Muhasebeciye verdiğinde kalıyor 500TL
    Bundan 100TL'sini damga vergisine verdiğinde kalıyor 400TL.
    Kazandığının yarısı gitti devlete?
  • 15-09-2021, 01:00:54
    #21
    Concor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşte hocam Türkiyede sen vergini ödemek istiyorsan öyle farklı bir şekilde vergi ödesem gibi bir şey söz konusu değil. Türkiyede vergilendirme sistemi dijitalleşen sisteme ayak uyduramamış durumda. Önce şahıs şirketi açacaksın bir muhasebeci ile sonra bu şahıs şirketi üzerinden tüm vergilerini ödeyebilirsin. Dışarıdan vergi ödeyeyim gibi bir durum yok, çalışıp çalışmaman da hiç bir muafiyet doğurmaz sana bu vergilerden. Çalışıyor olsan bile şahıs şirketi açabiliyorsun zaten engel teşkil etmez
    Hocam firmanın işçisiyim ben aylık maaşımı alıyorum. Sigortam yok ama hesabıma her ay maaşımı yatırıyor diye düşünebilirsin. Ticari bir faaliyetim yok yani
  • 15-09-2021, 01:02:09
    #22
    emrhyzci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ailenden birinin şirketi var ise onun üzerine fatura kestirip göstere bilirsin gelirini. Tabi hizmetine göre kdv zartı zurtu karşılaman gerekli

    Ödemelerini btc yoluyla alırsan bir şey olacağını zannetmiyorum.
    evet hocam bunu yapabilirm. Bu durumda tüm problem çözülmüş, işlemler yasallaşmış olur mu ?
  • 15-09-2021, 01:03:30
    #23
    tayfunsofuoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam firmanın işçisiyim ben aylık maaşımı alıyorum. Sigortam yok ama hesabıma her ay maaşımı yatırıyor diye düşünebilirsin. Ticari bir faaliyetim yok yani
    Türkiyede bir kurum mu hocam bu bir iş sözleşmeniz var mı bu dediğinizi doğrulayan?
  • 15-09-2021, 01:03:39
    #24
    Maliyenin sağı solu belli olmuyor geçte olsa 5 yıl sonra bir mektup alabilirsiniz. Kazancınızı mümkünse nakit veya alternatif bir ödeme yöntemiyle alsanız nasıl olur acaba? Yada kira vb diğer kazançlardaki gibi kendi beyannamenizi verebileceğiniz bir durum var mı? Bahsettiğiniz şirket bunu gider gösteriyorsa size stopaj kesmek zorunda bu durumda sizin adınıza vergi ödemesi yapıyor da olabilir yapmıyorsa böyle bir çözüm mümkün mü? Bence bir mali müşavire danışın bu durumu.
  • 15-09-2021, 01:05:23
    #25
    Concor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiyede bir kurum mu hocam bu bir iş sözleşmeniz var mı bu dediğinizi doğrulayan?
    Türkiye'de hocam. Bir iş sözleşmemiz yok.
  • 15-09-2021, 01:07:06
    #26
    SerhatUner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kesinlikle katılıyorum, devlet kaşıkla verdiğini kepçeyle alıyor geri fakat 600-700TL kazanan biri sadece 250TL Muhasebeciye verdiğinde kalıyor 500TL
    Bundan 100TL'sini damga vergisine verdiğinde kalıyor 400TL.
    Kazandığının yarısı gitti devlete?
    Kişi ben bu riski üstlenirim diyorsa sorun yok. Belki incelenir belki incelenmez. Ama incelenirse. 1 yılda kazandığı 4 aylık usulsüzlük cezasın bedel olur.
  • 15-09-2021, 01:07:57
    #27
    AVRL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Maliyenin sağı solu belli olmuyor geçte olsa 5 yıl sonra bir mektup alabilirsiniz. Kazancınızı mümkünse nakit veya alternatif bir ödeme yöntemiyle alsanız nasıl olur acaba? Yada kira vb diğer kazançlardaki gibi kendi beyannamenizi verebileceğiniz bir durum var mı? Bahsettiğiniz şirket bunu gider gösteriyorsa size stopaj kesmek zorunda bu durumda sizin adınıza vergi ödemesi yapıyor da olabilir yapmıyorsa böyle bir çözüm mümkün mü? Bence bir mali müşavire danışın bu durumu.
    şirket benim adıma vergi ödemesi yaparsa olur mu hocam ?