• 15-09-2021, 12:24:03
    #46
    Yeni asgari ücrete göre Bağ-Kur sigortalılarının 2021'de ödeyeceği aylık prim tutarı en az 1.235 lira oldu. Bu tutar, beyan edilecek kazanç tutarına göre 9.257 liraya ulaşabilecek.
    Ayda 100 tl kazanan adamdan bile vergi iste bağkurlu yap ayda bu kadar sadece bağkura para versin çok güzel mantık.
  • 15-09-2021, 13:36:10
    #47
    tayfunsofuoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet hocam bunu yapabilirm. Bu durumda tüm problem çözülmüş, işlemler yasallaşmış olur mu ?
    Evet sorunun çözülmüş olacaktır.
  • 15-09-2021, 15:19:55
    #48
    Vergi mükellefi olmanız gerekiyor. Bunun içinde en basit yol şahıs firması kurmaktan geçiyor.Eğer nizamlı bir şekilde ilerlemek istiyorsanız. Yoksa hesabınıza aylık 30 binde gelebilir . Sadece incelemeye takılırsanız canınızı yakıyorlar. Konu tamamiyle sizin bakış açınızla alakalı bir durum.
  • 15-09-2021, 16:41:15
    #49
    Xspeed adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vergi mükellefi olmanız gerekiyor. Bunun içinde en basit yol şahıs firması kurmaktan geçiyor.Eğer nizamlı bir şekilde ilerlemek istiyorsanız. Yoksa hesabınıza aylık 30 binde gelebilir . Sadece incelemeye takılırsanız canınızı yakıyorlar. Konu tamamiyle sizin bakış açınızla alakalı bir durum.
    vergisini gider makbuzu ile ödeme yapan firma ödeyecek hocam.
    yardımcı olan herkese teşekkürler
  • 15-09-2021, 19:31:41
    #50
    SerhatUner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Maalesef şahıs şirketi kurduğunda damga vergisi o vergisi bu vergisi, muhasebe ücreti devlete çalışıyorsun ve sana para kalmıyor.
  • 15-09-2021, 23:55:53
    #51
    tayfunsofuoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar,
    aylık sigortalı olarak çalışmaktayım. Ekstradan yaptığım bir iş daha bulunmaktadır ve bu işte sigortam yok. Freelance gibi çalışıyorum diyebilirim ve her ay düzenli hesabıma maaş ödemesi gönderiyor.

    Bu konuda acaba maliye bana sıkıntı çıkarır mı ?
    2021 yılında 48,000 TL'ye kadar (rakamdan emin değilim) ek gelir olabilir bu gelirleri beyan etmek zorunda değilsin. Daha üstünü beyan edip vergisini (stopaj) ödemen lazım.

    Şirketlerin gider pusulası..... muhtasar beyannamesi ile stopaj farklı.... o sana iş yaptırdığı için ödüyor. Senin gelirin için değil.

    Sorun olurmu...vergi incelemesi gelirse... Vergi incelemesi gelirmi... 1 milyon altına zannetmem ne emlakçılar var ne işler yapan onlara gelmiyor sana gelmez....


    Bu arada asıl sorun işverenden çıkar... Ek gelir ek çalışma tespit edilirse bildirimsiz haklı nedenlerle iş aktini fesh edebilir. Hatta çok karşılaşılmayan durum ama senden tazminat bile alabilir.
    • maskelieskiya
    maskelieskiya bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 16-09-2021, 09:21:43
    #52
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2021 yılında 48,000 TL'ye kadar (rakamdan emin değilim) ek gelir olabilir bu gelirleri beyan etmek zorunda değilsin. Daha üstünü beyan edip vergisini (stopaj) ödemen lazım.

    Şirketlerin gider pusulası..... muhtasar beyannamesi ile stopaj farklı.... o sana iş yaptırdığı için ödüyor. Senin gelirin için değil.

    Sorun olurmu...vergi incelemesi gelirse... Vergi incelemesi gelirmi... 1 milyon altına zannetmem ne emlakçılar var ne işler yapan onlara gelmiyor sana gelmez....


    Bu arada asıl sorun işverenden çıkar... Ek gelir ek çalışma tespit edilirse bildirimsiz haklı nedenlerle iş aktini fesh edebilir. Hatta çok karşılaşılmayan durum ama senden tazminat bile alabilir.
    48 bin tl ek gelirimiz olsa şirket açarım zaten hocam
    zaten 2 ay olmuştu. Mevcut işimde problem yok bilgileri var zaten.
    Muhasebecileri ile görüştük şimdi beni part time çalışan gösteriyorlar. Sgk yapılacak