• 15-09-2021, 00:52:07
    #10
    SerhatUner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Milyarlar gelmediği sürece problem olacağını zannetmiyorum.
    AZADE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İncelemeye girerseniz canınız yanar. Böyle düzenli geliş varsa bi şahıs şirketi kurmanızı öneririm maliyeti taş çatlasın açılış vb 400-500 olsun. 200 de aylık muhasebeciye ödeyin. Gelene de fatura kesin kafanız rahat olsun
    hocam 3.000 - 5000 olsa tamamda inanın aylık 700-800 geliyor.
  • 15-09-2021, 00:53:08
    #11
    tayfunsofuoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam 3.000 - 5000 olsa tamamda inanın aylık 700-800 geliyor.
    Valla hocam buraya konu açman bile başına bela olur. Biri inat eder şikayet eder. 700-800 düzenlli gelir ise kesinlikle açmalısınız. Çünkü eğer ki incelenirseniz üzülürsünüz. Çok acır.
  • 15-09-2021, 00:53:22
    #12
    SerhatUner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tutarlar?
    Aylık toplamda gelen para nedir hesaplarına?
    700-800 tl hocam
  • 15-09-2021, 00:53:25
    #13
    AZADE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ayda 60 TL damga vb şahısta. Gelene gelir ve KDV öder. O kadar büyütmeyin. Düzenli gelir varsa kafa rahatlığı için bir kısmından vazgeçilir.
    3 ayda bir stopaj
    Her yıl kırtasiye masrafı
    Muhasebeci ücreti
    Damga Vergisi
    Gelir Geçici Vergisi
    Geçici Damga Vergisi
    Katma Değer Vergisi (KDV)

    Daha saymamın anlamı yoktur umarım, aylık 600 700TL kazanacağız derken göz çıkarmanın anlamı yok.
    Evet doğru bir şey değil ama aylık 600 700TL kazanan biri için bu vergileri ödeyip devlete çalışmanın bir mantığı yok.
  • 15-09-2021, 00:53:31
    #14
    Hocam paranın miktarına bağlı ve para eğer bir kurumsal hesaptan geliyorsa kesinlikle sorun olabilir. Şahıstan gelen para sorun çıkarmaz genelde, ancak LIMITED vb. şirketten sürekli ödemeler geliyorsa zaten direkt ticari ödeme bunlar, banka hesabına uzun vadede ödeme sayısı arttıkça yakalanma şansın da aynı oranda artar. Eğer ki bir şikayet alırsan zaten yandın, vergi dairesi inceliyor hesap hareketlerini direkt çıkar zaten olay ortaya, 1 2 kez gelen para da değilse düzenli bir iş yapıyorsun kardeşim aha bu da hesap hareketlerin bir yılda şu kadar ödeme almışsın, sen gel şöyle diye işlem yapabilirler. Her ödeme için ayrı cezai işlem çok büyük bir hesap çıkar sonuçta sana
  • 15-09-2021, 00:54:34
    #15
    SerhatUner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 ayda bir stopaj
    Her yıl kırtasiye masrafı
    Muhasebeci ücreti
    Damga Vergisi
    Gelir Geçici Vergisi
    Geçici Damga Vergisi
    Katma Değer Vergisi (KDV)

    Daha saymamın anlamı yoktur umarım, aylık 600 700TL kazanacağız derken göz çıkarmanın anlamı yok.
    Evet doğru bir şey değil ama aylık 600 700TL kazanan biri için bu vergileri ödeyip devlete çalışmanın bir mantığı yok.
    İncelemeye gireese çıkacak cezaları az çok söyleyim. Hepsini. KDV’si gelir vergisi, fatura kesmediği için usulsüzlüğü. Asıl sakar solak incelemeye girerse ne kaş ne göz kalır.
  • 15-09-2021, 00:56:10
    #16
    Concor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam paranın miktarına bağlı ve para eğer bir kurumsal hesaptan geliyorsa uzun vadede sorun olabilir. Şahıstan gelen para sorun çıkarmaz genelde, ancak LIMITED vb. şirketten sürekli ödemeler geliyorsa zaten direkt ticari ödeme bunlar, banka hesabına uzun vadede ödeme sayısı arttıkça yakalanma şansın da aynı oranda artar. diğer bir husus bir şikayet alırsan mesela vergi dairesi inceliyor hesap hareketlerini direkt çıkar zaten olay ortaya, 1 2 kez gelen para da değilse düzenli bir iş yapıyorsun kardeşim aha bu da hesap hareketlerin bir yılda şu kadar ödeme almışsın, sen gel şöyle diye işlem yapabilirler.
    aslında ben çalışanım hocam. maaş ödemesi alıyorum. Bu durumda neden şirket açmam gerekiyor onuda tam anlamıyorum ama maliye korkutuyor tabi beni yinede.
    Mesela farklı bir şekilde fatura kestirip vergi versem olmaz mı ?
  • 15-09-2021, 00:57:50
    #17
    SerhatUner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Maalesef şahıs şirketi kurduğunda damga vergisi o vergisi bu vergisi, muhasebe ücreti devlete çalışıyorsun ve sana para kalmıyor.
    Bu yüzden şahıs şirketimi kapatan ben...
  • 15-09-2021, 00:58:46
    #18
    tayfunsofuoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aslında ben çalışanım hocam. maaş ödemesi alıyorum. Bu durumda neden şirket açmam gerekiyor onuda tam anlamıyorum ama maliye korkutuyor tabi beni yinede.
    Mesela farklı bir şekilde fatura kestirip vergi versem olmaz mı ?
    İşte hocam Türkiyede sen vergini ödemek istiyorsan öyle farklı bir şekilde vergi ödesem gibi bir şey söz konusu değil. Türkiyede vergilendirme sistemi dijitalleşen sisteme ayak uyduramamış durumda. Önce şahıs şirketi açacaksın bir muhasebeci ile sonra bu şahıs şirketi üzerinden tüm vergilerini ödeyebilirsin. Dışarıdan vergi ödeyeyim gibi bir durum yok, çalışıp çalışmaman da hiç bir muafiyet doğurmaz sana bu vergilerden. Çalışıyor olsan bile şahıs şirketi açabiliyorsun zaten engel teşkil etmez