riskli
etherum üzerine bir güncelleme gelir mining kaldırılırsa sen yok olursun
veya elektriğe biraz daha zam gelir kâr çıkaramayacak durumda kalırsın gene yok olursun
yada cihazların düzenli olarak bozulur bakımını yapsan dahi ortamını tutturamazsın gene yok olursun
hacklenme vakası yaşanır cüzdanındaki parayı kaybedersin gene yok olursun
2.elden ve 0'dan satılan riglerin sahiplerine sor neden altın yumurtlayan tavuğu satıyorsunuz diye öğren
krediyle değilde köşede birikim paran var ise kullanmayacağın onunla girmen daha mantıklı patlama esnasında krediyi telafi etmekte zorlanabilirsin
borç parayla, krediyle mining yapılır mı?
28
●696
- 10-08-2021, 13:25:30Yok hocam krediyle değil elbette ama şöyle düşünürsek kredinin faizini belli 6 7 ay boyunca kendi cebimizden ödeyebilirsek yine pek bir fark oluşmaz..Luciquad adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 10-08-2021, 16:27:11Bende benzer durumda birkaç ay önce bu işe girdim.
Ekran kartı hariç diğer parçaları ikinci el 3500 a satın aldım.
Ekran kartlarını da sıfır olarak uygun duruma düşmesini takip ederek 4 tane aldım.
Para amorte sürem 8 ay gibi görünüyordu. Kazım düştü deniyor
ancak kimse eth çıkışından bahsetmiyor.
Ağustosta mining bitecek zırvasına rağmen ben bu işe girdim ve zarar eden henüz görmedim. Eğer yeterli derecede ekran kartlarını serin tutarsan birşey olmaz.
Birde elektrik kesilmesine karşı önlem alman lazım.
Satın almadan önce ve aldıktan sonra çok keşkelerim oldu ama bu saatten sonra iyi ki demeye başladım.
Elektronik işi biraz şansa da bağlı. Eğer birgün bu işe kesin olarak gireceksen geçen her gün aleyhine
Karar senin..
- 10-08-2021, 18:17:38Ethereum 2.0'a tamamen geçtiğinde, POW(proof of work) yerine POS(proof of stake) sistemine geçicek. Şuanda 6.808.515 adet Ethereum stake edilmiş durumda.tugberk61 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
https://launchpad.ethereum.org/en/
Ethereum 2.0'a tamamen geçtiğinde araştırdığım kadarıyla ekran kartları ile kazım olmayacak. - 11-08-2021, 09:18:21borç ile zaten olmaz da elindeki parayla bile olsa şu an ETH madenciliğine girilmez, daha geçen hafta Eth'nin Londra güncellemesiyle madencilerin gelirleri ciddi oranda düştü bu güncelleme ETH 2.0 hazırlık için yapıldı ayrıca ETH PoS e geçecek yıl sonuna kadar geçmesi bekleniyor, zorluk bombasıyla ETH madenciliği bitecek, yani sen en iyi ihtimalle 2 senede paranı çıkaracağın bir yatırımı şimdi yapsan bile 4 ay sonra elindeki ekran kartlarıyla madencilik yapamıyor olabilirsin.
Ekran kartı fiyatlarını inceleyeceğine, Eth 2.0 ile neler değişecek onu araştırmalısın. - 11-08-2021, 09:35:56Çok riskli sebebini şöyle açıklamaya çalışayım.
etherium yeni mining yöntemi üzerinde uzun süredir çalışıyor. eth 2.0 olarak isimlendiriyorlar. Eğer yakın zamanda eth 2.0 geçilirse mining diye bir şey kalmayacak. pos denilen yeni bir doğrulama yöntemi madencilerin yaptığı işi çok daha kısa sürede yapacak. pos ( proof of stake) madencilerin kullanıldığı pow yöntemine göre 0 maliyetli ve çok daha hızlı. Yeni blockchain lerin tamamı bu yöntemi kullanıyor. Örneğin neo vb.
Eski blockchain yapısına ship btc, ltc, eth vb. ise pow kullanıyorlar ve bu yüzden transfer maliyetleri çok yüksek.
Eth 2.0 a geçmesi gecikti, geçtikleri anda eth ağındaki maliyetler düşecek ve madencilik tarih olacak. Kazançlar elinde eth tutan kullanıcılar arasında paylaştırılacak.
edit: imla + power nerden çıktı proof
- 13-08-2021, 19:13:55ETH hala kazandırıyor. Yatırım olarak tabi ki tavsiyede bulunamam ama mining yapan birisi olarak yorumlayım sadece.
ETH yıl sonunda kadar kazandırmaya devam edecek. Kartların arızalanmadığı sürece neden zarar edeceksin acaba? Yok olursun ölürsün yazmışlar konuya arkadaşlar. ETH mining biterse altcoinlere geçersin. Kart sayın yüksekse rigindeki mevcut 2 karta ETH bittiğinde kazmayı düşündüğü coini kazdırmaya başlarsın. Hem ETH bitene kadar ondan kazanırsın hem de ETH'dan sonraki coini çoktan toplamış olursun. ETH bittiğinde herkes bunu yapacak. Şimdiden bile Raven-Ergo coinlerin de yükselmeler başladı. Sebebi Londra güncellemesinden sonra ethdan çıkıp bu coinlere geçenlerin yaptığı alım-satımlar. Kartların çalıştığı sürece zarar etmezsin sadece amorti süren uzar. Hali hazırda bir gelirin varsa kredinin açığını kapatacak maaşın varsa kredi mantıksız değil. Yol göstermek amacıyla; Bende kredi kartıyla girdim. İlk aylarda maddi yönden yorulmamak için kredi kartının minimum ödemesi olan %20lik tutarı ödedim. Cebime de para kalıyordu bu ödemeyi yaptıktan sonra. İlerleyen aylarda fazla fazla ödeyerek kartın borcunu bitirdim ve yeni kartlar ekledim sistemime. Yeni eklediğim kartlar ETH için değil altcoinler için oldu.
Karar senin..