Çok riskli sebebini şöyle açıklamaya çalışayım.
etherium yeni mining yöntemi üzerinde uzun süredir çalışıyor. eth 2.0 olarak isimlendiriyorlar. Eğer yakın zamanda eth 2.0 geçilirse mining diye bir şey kalmayacak. pos denilen yeni bir doğrulama yöntemi madencilerin yaptığı işi çok daha kısa sürede yapacak. pos ( proof of stake) madencilerin kullanıldığı pow yöntemine göre 0 maliyetli ve çok daha hızlı. Yeni blockchain lerin tamamı bu yöntemi kullanıyor. Örneğin neo vb.
Eski blockchain yapısına ship btc, ltc, eth vb. ise pow kullanıyorlar ve bu yüzden transfer maliyetleri çok yüksek.
Eth 2.0 a geçmesi gecikti, geçtikleri anda eth ağındaki maliyetler düşecek ve madencilik tarih olacak. Kazançlar elinde eth tutan kullanıcılar arasında paylaştırılacak.

edit: imla + power nerden çıktı proof