Bu Yolda Yol Hakkı Kimindir?
42
●922
- 26-05-2021, 09:27:12Eger hicbir tabela yoksa yoldaki serit çizgisi gecerliymis, gecis hakki anlatiminiza göre sizde. Cevap veren arkadas ankarada trafik kazalarinda raporlara gore kusur belirleyen kaza eksperi.demircanuzer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle




- 26-05-2021, 16:12:33Sokak arası olsa gerek. Sağdan gelen aracın yol üstünlüğü olduğunu 67.000 tl sigorta parası ödeyerek öğrendim. Kontrolsüz kavşakta sağdan gelene yol vermelisin.demircanuzer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-05-2021, 17:13:44Hiç bu tarz bir polemiğe girmek istemiyorum ama yazmasam olmaz, kırmızı çizgide ki araç doğrultu değiştiriyor. Kanun tüm geçiş üstünlüğü konularında doğrultu değiştiren araçların beklemesini emreder. Eğer kırmızı çizgide ki araç gittiği yönden gelseydi, geçiş üstünlüğü onda olurdu. 11 yıl sürücü kursu hocası yetiştirdim, 5 yıl Anadolu sigorta Ankara'da bilirkişi olarak görev yaptım. Burası kontrolsüz ve arkadaşın söylemine göre, işaret ve işaretçi yok. Sollama yapan araç bile, hatalı doğrultu değiştirme nedeniyle arkasından çarpılma da hatalı sayılır. Arkadaşımız eğer tam kavşak içinde olsaydı haklı olurdu ki zaten tam kavşak içinde olsaydı, kaza olurdu. Burada konu yol verme, yani geçiş üstünlüğü. İşaret ve işaretçi olmayan durumlarda "sağı boş" Kuralı uygulanır. Kavşak yapısının "Y" yada "T" olması durumu değiştirmez, sağından gelen araç senden üstündür. Gelen araç gözle görülüyor ama sana geçiş yapacak kadar zaman veriyor olsaydı, o zaman beklemezsin ama burada öyle bir durum söz konusu değil. Öyle bir durum olsaydı, zaten yine tartışma olmazdı. Arkadaşımızın beyanı, bir geçiş üstünlüğü tartışması. Kaza olmadığına ve sorunsuz geçiş olmadığına göre kalan seçenek "Kimin önce geçeceği tartışmasıdır" Trafik kanunu ve kuralları kişisel görüşe göre değil, yaşanmışlık ve deneyim sonucunda belirlenen bir tecrübe bütünüdür. Verilecek yanlış bilgiler, bu arkadaşımız ve bu konuyu okuyan diğer insanların yanlış ve hatalı kararlar alarak ilerleyen zamanlarda kazaya karışmasına sebep olabilir. Oysa önce ki mesajımda, açıkça kanun maddesini paylaştım. Orada da açıkça, doğrultu değiştiren araçların beklemesini emrettiği görülüyor.victories adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
TRAFİK; Sadece kanundan ibaret değildir! Sorumluluk ve saygı gerektirir. - 26-05-2021, 17:35:47Kanunlar ve kurallar duruma göre şekil almazlar bir yolun anayol ya da tali olduğunu, yolun durumu belirlemez. Kanun koyucu tarafından; işaret, işaretçi yada kurallar ile belirlenir. Bir yolun; yoğun araç yada yaya trafiğine, diğerinin daha az araç yada yaya trafiğine sahip olması, o yolların arasında birbirine üstünlük kurmasını etkilemez. Örneklemek gerekirse, İstanbul'da Yuşa tepesine giden yol ve Ankara'da Karagöl mesire alanının yolu bize göre cadde olmalı. Çünkü; yazın aşırı araç yoğunluğu oluyor. Araç yoğunluğuna bakarak, yolun durumunu belirleyemezsiniz. Kanun koyucu; arkadaşımızın sorun yaşadığı yolun üstünde mutlaka inceleme yapmıştır ve eğer gerekli olsaydı oraya "yol ver" yada "dur" işareti koyardı. Yolu denk yol olarak görmüş olmalı ki, işaret koymamış. Ehliyet alan herkes bunu biliyor olmalı. Zaten bunların tamamı sürücü kurslarında öğretiliyor. 2918 sayılı karayolları trafik kanununu referans almadan görüş belirtmek, çok büyük hata olur. İnsanların yanlış bilgi edinmesi ve ileride bir kazaya karışmasına sebep olabilir.
Öncelikle bunun için üzüldüğümü bilmenizi isterim, acı bir tecrübe olmuş ama aslında bu size kursta öğretildi. Konu sahibi arkadaşımız bilgi, edinmek için bir soru sordu. Bir olay yaşanmış ve bu arkadaşımız, hatanın kimden kaynaklandığını soruyor. Verilen cevaplar, sanki adsense yada wordpress konusunda konuşuyoruz gibi. "Bana göre orası tali yol, sen haklısın" "Bence o haklı, sen bekleyeceksin" Sanki haftasonu maç tahmini yapıyoruz. ALLAH korusun eğer bir kaza olsaydı, gelen raporda kimin haklı olduğunu göreceklerdi. Arkadaşımızın doğrultu değiştiren taraf olduğunu, hatta doğrultu değiştirme ne demek onu bilmeyenler "Bana göre" diyerek görüş belirtiyor. Oysa en başta konu sahibi arkadaşımıza, bu yanlış bilgiler ile zarar verdiklerini bilmiyorlar. Konu sahibi, bir sonraki aynı durumda. "Nasıl olsa ben haklıyım diye yola girecek ve belki ALLAH korusun feci bir şekilde kaza yapacak. Adsense reklam yerleşimi yapmıyoruz arkadaşlar, kişisel fikirleri değil. Biliyorsanız, mevcut kanun ve kuralları paylaşın.cRueL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Son söz; Önemli olan önce geçmek değil @demircanuzer; kardeşim, önemli olan gideceğin yere sağ salim gitmektir. Bir kaç saniye beklemek, sana hiç bir şey kaybettirmez. Trafiğin önce saygı ve sabır olduğunu hiç unutma! Sen gitmek istediğin yere, sağ salim gidiyorsan iyi bir sürücü olursun. - 26-05-2021, 19:18:49Ben de zaten yol vermelisin dedim. Bodoslama haklısın geç demedim. Haklı olsan dahi karşı tarafın beynini okuyamadığından önce kurallara sen uy gerekeni yap tedbirini al karşı taraf hata yaparsa zaten yapacağın hiç bir şey yok.Nekra adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu bana kursta öğretilmedi 16 sene önce sadece sınava girip ehliyet aldım çok şükür 16 sene boyunca hiç kazam olmamıştı. kaza anında evimin önündeydim orada yardıma koşan tüm komşularım en az 10 15 kişi ara sokaktan böyle çıkılırmı va diyerek karşı taraf hatalı dedi ama gel gör ki ben hayalıymışım. ( şimdi tekrar sınav yapılsın çoğu kişi kalır bence )Neresi anayol neresi tali yol sokak cadde zor ayrım oldığundan trafik yoğun olan her yeri anayol sanıyoruz.
Ayrıca beni niye alıntıladınız anlamadım ben kensisine kontrolsüz kavşakta yol sağdan gelenin dedim bir kural söyledim ve yol cadde sokak anayol diye kesin birşey söylemedim. Kontrolsüz kavşaksa sağdan gelene yol ver dedim okadar.





