• 26-05-2021, 03:37:15
    #10
    laaps adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sarı haklı gibi geldi bana onun bulunduğu yol daha öncelikli diye biliyorum yanlış da olabilir
    Yok hocam sarı yol az kullanılan bir yol sokaklara dağılıyor. Benim girdiğim yol cadde (tabi o da daracık eski bir mahalle)


    Soundblast adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hangisi ana yol ise gecis hakki onun. Tali yoldakinin beklemesi gerek. yol ismine bakin cadde geciyosa yol hakki sizin, ikiside sokak ise kontrollu gecis saglanmasi gerek ki bu durumda yandan vuran suclu olur. vs vs
    Adamada kızamıyorum bir tabela yok o yolun sonunda dur vs
  • 26-05-2021, 03:38:14
    #11
    Nekra adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Denk yada hiç bir işaret ve işaretçi olmayan durumlarda "Sağı boş" Kuralı uygulanır. Sizin sağınız dolu, bu durumda yol diğer aracın. İnternetten sağı boş kuralı nedir diye araştırabilirsiniz
    accrock adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sağdakine yol vermeniz gerekirdi hocam sağınızda. kalıyor
    Teşekkürler bir göz atayım ancak o yol sokak olarak geçiyor olabilir bir inceliyim
  • 26-05-2021, 03:39:05
    #12
    demircanuzer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yok hocam sarı yol az kullanılan bir yol sokaklara dağılıyor. Benim girdiğim yol cadde (tabi o da daracık eski bir mahalle)




    Adamada kızamıyorum bir tabela yok o yolun sonunda dur vs
    Az kullanılan yolsa siz haklısınız hocam şekilden yola çıkarak demiştim sizin geldiğiniz yol tek yön gibi çizilmiş anlamıştım da
    Net bi bilgim yok bana fazla bakmayın hocam
  • 26-05-2021, 03:42:06
    #13
    Belki de hayatımda en büyük atlattığım kritik anılardan biridir.
    Geçen yıl yukarıdaki görselin aynısı bir yola rastladım Ümraniye tarafında. Sağıma bakıp dükkan içinin diğer cephesinden geçen beton mikserini görmemle frene asılmam bir olmuştu. Meğersem 3 dükkan sonra yol birleşiyormuş.
    Resime göre yorumum ise;
    Yukarıdaki 2 gidiş gelişli yol tali yol olarak görülür; teke düşen yol ise anayoldur.
    Kurala göre anayoldan giden aracın önceliği vardır.
  • 26-05-2021, 03:42:16
    #14
    laaps adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Az kullanılan yolsa siz haklısınız hocam şekilden yola çıkarak demiştim sizin geldiğiniz yol tek yön gibi çizilmiş anlamıştım da
    Resim ekledim. İşin komik tarafı işlek taraf sk olarak geçerken diğer yol cd geçiyor. Ben en iyisi bi tabela için belediyeye mail atıyım 😂
  • 26-05-2021, 03:42:27
    #15
    demircanuzer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkürler bir göz atayım ancak o yol sokak olarak geçiyor olabilir bir inceliyim
    Sokak olması durumu değiştirmez, 18 yaşımda "Sokağı, caddeyi sen mi? Belirliyorsun!" Diye bir cümle duydum, trafik polisinden. Yolun; Tali, anayol yada denkliği devlet tarafından belirlenir. Bazen çok geniş bir yola çıkan ve bize göre küçük görünen bir yol anayol olabilir. Eğer yol ver yada dur işareti yoksa kesişme noktasında o zaman o yol denk yol olur ve sağı boş kuralı işler
    • Lion
    • laaps
    Lion ve laaps bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 26-05-2021, 03:43:51
    #16
    Nekra adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sokak olması durumu değiştirmez, 18 yaşımda "Sokağı, caddeyi sen mi? Belirliyorsun!" Diye bir cümle duydum, trafik polisinden. Yolun; Tali, anayol yada denkliği devlet tarafından belirlenir. Bazen çok geniş bir yola çıkan ve bize göre küçük görünen bir yol anayol olabilir. Eğer yol ver yada dur işareti yoksa kesişme noktasında o zaman o yol denk yol olur ve sağı boş kuralı işler
    Öğrendiğim iyi oldu teşekkürler. İyi ki cahillik edip adama çatmamışım tabi böyle bir yola hızlı ve bakmadan da girilmez orası ayrı...
  • 26-05-2021, 03:44:47
    #17
    demircanuzer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkürler bir göz atayım ancak o yol sokak olarak geçiyor olabilir bir inceliyim
    hocam ggogle haritalardan ekran alsaydınız daha verimli olurdu adres paylaşın bi bkalaım
    2 cadde aynı yerde kesişiyor biri bildiğin ana cadde diyelim günde 1000 araç geçiyor
    diyeri ise 300 araç geçen ama giderken sağınızda kalıyor yol hakkı onun olduğu için önceliği ona veriyor yani o caddeden sisin bulunduğunuz caddeye çıkış hakkı onun oluyo
    başımıza geldi ordan şey ettim.
  • 26-05-2021, 03:47:49
    #18
    demircanuzer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öğrendiğim iyi oldu teşekkürler. İyi ki cahillik edip adama çatmamışım
    Trafik; Sabır ve saygıdan ibarettir. Bazen haklı olsanız bile, gülüp geçmeniz gerekiyor. Belki bunu 50 yaşıma geldiğim için söylüyorum ama doğrusu bu, tam olarak buna benzer bir yolda ve 18 yaşımda küçük bir kaza yaptım. O zaman trafik polisi çağırmak gerekiyordu, karşı tarafın tüm ısrarına rağmen haklı olduğumu düşünerek polis çağırdım. Polis bana aklımdan hiç çıkmayan o cümleyi söyledi "Caddeyi, sokağı sen mi? Belirliyorsun!" 🤣
    • laaps
    laaps bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.