• 22-02-2021, 13:53:10
    #37
    Yalnızlık Allah'a mahsus ama bence yalnızlık çok güzel bir şey, evlenmek isteyenler için tavsiyem eşinizi doğru seçmeniz bu zamanda idare eden kız zor bulunuyor ben yalnızlığı tercih ediyorum işim var askerliği yaptım ek iş olarak grafik tasarımcılıkta yapıyorum geziyorum kafam rahat evlilik basite alınacak bi konu değil, benim bi arkadaşım evlenicekti kız sadece 60k tutarınca altın seti istemiş ve düğün kına nişan daha ortada bişey yok Allah herkesin gönlüne göre versin Kredi ile yuva kurmanızı tavsiye etmem haram ile kurulan yuvadan hayır gelmez o yola girince Allah bi şekilde yardım eder
  • 22-02-2021, 13:59:08
    #38
    kadiralpargu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba
    Günümüzde yuva kurmanın maliyeti epey pahalı.
    Sizce evlenecek olanlar nasıl bir yol izlemeli?
    Kredi çekip mi düğün yapmalı yoksa her şeyi taksit ile mi almalı?
    Tavsiyelerinizi bekliyorum
    Saygılarımla
    Birazda evleneceğin kişiye bağlı.Durumun yoksa ve eşin olacak kişi bunu anlayışla karşılayacak biri ise hiç borça falan girme .Yap nikahını geç.Ev kurmak için eşyaların için gireceksen borça gir sadece.Şahşi fikrim.
  • 22-02-2021, 14:15:28
    #39
    🔎 WhoisTR.net
    Düğün (eğlence ve teferruat kısmı) en az 30.000 TL. Salon, orkestra, fotoğraf, kamera, pasta, vs. sırf 2 saat için harcanan para bu maalesef.
    30.000 TL'ye evinin içini düzersin standart eşyalarla.

    Ama işte diyorlar hep coğrafya kaderdir diye, bizde düğün olmazsa 'bir düğün bile yapmadı' diye ömür boyu söylenir.
    Düğünden önce ki evreye NİŞAN adı vermişler ya, daha ötesi var mı; NİŞAN
    Kelime anlamı bir ülkede verilebilecek en yüksek ödül demek yanlış bilmiyorsam.

    Bu nedenle, her iki tarafta yürekten bu masrafı gereksiz görüp oraya harcayacağımızı geleceğimize harcayalım diye düşünüyor ise giyinip süslenip sade bir nikah töreni ile işi halletmek en iyisi.
    Ancak, karşı taraf bu konuda surat asarsa, eh, meh, acaba, uf, puf falan tek kelime bir sıkıntı varsa bu düğün olmalı.
    Yoksa ömrün boyunca peşinden gelir, yüzüne vurulur, yuvan bile dağılır benden söylemesi.

    Hayırlısı olsun, Allah hayatında bu aşamada olan herkese yardım etsin. Kolaylıklar diliyorum.
  • 22-02-2021, 14:39:13
    #40
    Belirttiğin sebeplerden dolayı evlenmemeyi düşünüyorum Tabi ki bu görüşüm Türkiye içerisinde... Yurt dışında her şey olabilir.
    Ayrıca kredi felan demişsiniz şuan faizler çok yüksek evlenmeyi düşünebilirsiniz ama şuan büyük miktarda kredi altına girmeyi düşünmeyin, bi yerden sonra faizler düşecek...
  • 22-02-2021, 14:41:48
    #41
    AvrupaGelinlik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gelinliği alın düğünü boşverin. Sade bir nikahla sonuçlandırın
    Siz ne kazanacaksınız hocam 😂
  • 22-02-2021, 15:41:44
    #42
    Onu bilmem de geçmişe dönsem evlilik en son düşüneceğim şey olurdu Tek güzel yanı çocuk sahibi olmak, yoksa çekilecek dert değil.
  • 22-02-2021, 15:42:57
    #43
    Ysfydn1903 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yalnızlık Allah'a mahsus ama bence yalnızlık çok güzel bir şey, evlenmek isteyenler için tavsiyem eşinizi doğru seçmeniz bu zamanda idare eden kız zor bulunuyor ben yalnızlığı tercih ediyorum işim var askerliği yaptım ek iş olarak grafik tasarımcılıkta yapıyorum geziyorum kafam rahat evlilik basite alınacak bi konu değil, benim bi arkadaşım evlenicekti kız sadece 60k tutarınca altın seti istemiş ve düğün kına nişan daha ortada bişey yok Allah herkesin gönlüne göre versin Kredi ile yuva kurmanızı tavsiye etmem haram ile kurulan yuvadan hayır gelmez o yola girince Allah bi şekilde yardım eder
    O söz biraz yanlış anlaşılıyor. Aslında insan yalnız kalmaz hocam. Arkadaş var, aile var İlla evlenince mi yalnızlığımız son buluyor.
    Yalnız kalacam diyorsanız dağa ev kurup tek yaşayacaksınız. Orada bile hayvanlar var
  • 22-02-2021, 15:57:43
    #44
    Arkadaşım;

    Öncelikle Allah evlenecek olan kişilere yardım eder siz farkında olmazsınız bunu unutmayınız. Evlenmeye karar verdikten sonra mobilya beyaz eşya elden taksite hemen kendinizi bağlayınız. Hazır paranızı kullanmayın, erkekte hazır para verme olayı çok oluyor düğünün son 1 ayı kaldığında. Bütçenize göre eşyalar alınız ve ona ona göre ödeme planı yapınız karşınıza ekstra ödemeler çıkacaktır.

    Kredi çekilecek ise az miktarlarda olsun ki ödemelerde sorun yaşamayın diye, ama bu zamana kadar bir birikim vs yok ise ALLAH yardımcınız olsun demekten başka bir durum yok. Yinede karamsar olmayın çevremde durumu iyi olmayan insanlarda çok güzel bir şekilde evleniyor, önemli olan 2 kişin kafa yapısı bir olur ise her şeyin altından kalkılır.
  • 22-02-2021, 16:33:27
    #45
    AvrupaGelinlik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gelinliği alın düğünü boşverin. Sade bir nikahla sonuçlandırın
    Nick entry uyumu hahahaha