• 22-02-2021, 13:33:10
    #28
    Karşı taraf anlayışlı olursa 10 bin liraya bile evlenirsiniz.
  • 22-02-2021, 13:33:43
    #29
    AvrupaGelinlik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Estağfrullah. Burada yüzdelik dilim belirtmek dalgalanan piyasa açısından pek olumsuz sonuç doğurabilir ama r10'dan tanışıklığımız olup da benden gelinlik alanlara büyük kolaylıklar sağladım, sağlamaya devam edebilirim. Çünkü benim forumda gelinlik satmak gibi bir kaygım yok, sadece çok kripto para, SEO, adsense vb. konular için burada bulunuyorum.
    Hangi kriptoya gömelim parayı ne diyorsun hangisi zengin eder bizi
  • 22-02-2021, 13:34:31
    #30
    Merhabalar, arkadaşlar bende sizler gibi aynı yolda ilerliyorum. Allah nasip ederse yapacağız bir şeyler. Fakat arkadaşlarında belirttiği gibi kredi çekerek ev kurmak gerçekten çok maliyetli. Ek olarak gelirinize oranla kredi çektiğiniz için masrafınızın tamamını karşılamayacaktır bile. Eğer çevrenizde nakit borç alabileceğiniz kişiler var ise öncelik olarak oralardan borç almanızı tavsiye ederim. Borç yiyen keseden yer. Burada önemli husus ödeme zamanlarınız, verdiğiniz sözü mutlaka tutun. Eşya konusunda gelince onları'da taksitle almanızı tavsiye ederim. Bu yazım uzar gider ev kirası ödeyecekseniz, maaşınız/aylık geliriniz 3 - 4 k civarında ise, günümüz mutfak masraflarını'da dahil edersek ay sonunu getirene kadar 1 yaş atarsınız. Eğer eşinizde çalışırsa bu durum da sadece geçinirsiniz. Bir yatırımınız olmaz.

    Uzun lafın kısası kredi'ye bulaşmayın ben ettim siz etmeyin
  • 22-02-2021, 13:35:11
    #31
    Albay_X adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hangi kriptoya gömelim parayı ne diyorsun hangisi zengin eder bizi
    İlacı bulduğum gün önce kendi başıma sürüp size haber veririm.
  • 22-02-2021, 13:36:31
    #32
    Merhabalar şu dönemde düğün yapmak zor 4 yıllık evliyim 4 yıl öncede zordu yeni ev kuracak olan kişinin bir birikimi yada yardımcı olacağı birileri yoksa daha zor olur bu durum Allaha şükür bizim ailelerimiz bize destek oldu düğündü ev düzmesiydi falan derken bir şekilde hallettik. Ama burada en önemli etken müstakbel eşiniz olacaktır biz eşya falan bakarken benim eşim hiç bir zaman pahalı yada aşırıya kaçmadı sadece tek isteği buzdolabı ve bulaşık makinesi gri olsun dedi gerisinde ise uygun olan ne varsa onları seçti ben her ne kadar konforlu ve pahalı şeylere nasılsa bir şekilde ödenir diye yönelsem de bir şekilde beni ikna edip hem zevkimize uygun hem de cebimize uygun olanları yöneldi bana göre en önemli faktör bu oluyor müstakbel eşinizin ilk başlardaki masrafları uygun tutup ileride nasılsa daha iyisini alırız diyebiliyorsa bana göre her şey yapılabilir. Mesela ben eşime dedim ki düğün yerine nikah yapalım salona vereceğimiz parayla başka şeyler yapalım dedim yok kır düğünü istiyorum dedi tabi her genç kızın en önemli hayalidir düğünü, gelinliği o yüzden çok da üstelemedim ama aradan 2 yıl geçtikten sonra dediği keşke düğün salonu tutacağımız parayla başka şeyler yapsaydık oldu Uzun uzun yazdım biraz kusura bakmayın ama uzun lafın kısası her iki tarafta durumun farkında olup yuva kurmak istediğinde bir şekilde oluyor ister kredi çekin ister elden borca girin her iki türlüde belirli bir dönem çok zorlanacaksınız.
  • 22-02-2021, 13:37:35
    #33
    Hocam size şu tavsiyeyi verebilirim. Ortalama düğün masraflarınızı hesaplayın +30k koyun çünkü hiç hesapta olmayan şeyler çıkabilir.
    Size destek çıkabilecek bir aileniz yok ise masrafın en az yarısına sahip olmadan bu yola girmeyin.
    150k masraf çıkardıysaniz ve ortalama bir maaş alıyor iseniz, en az 75k birikiminiz olmalı. Aksi halde işler sarpa sarar.
    Çünkü evlilikte masraflar bir hayli artıyor mutfak, kıyafet, tatil, olursa çocuk gibi şeyler için zaten aylık 2k gideriniz olacak ve kirada da oturacaksaniz +kira. Ve buna ek olarak da bir ton krediyi ödeyebilecek misiniz hesabını siz yapın.
  • 22-02-2021, 13:39:59
    #34
    kadiralpargu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba
    Günümüzde yuva kurmanın maliyeti epey pahalı.
    Sizce evlenecek olanlar nasıl bir yol izlemeli?
    Kredi çekip mi düğün yapmalı yoksa her şeyi taksit ile mi almalı?
    Tavsiyelerinizi bekliyorum
    Saygılarımla
    Bence gerekli olanları taksitle veya dosttan borç alarak almalı. Alınanların borcu ödedikten sonra eve diğer şeyler alınmalı. Ama önce gerekliler
  • 22-02-2021, 13:41:06
    #35
    Zaman kötü, benden demesi.


    https://www.youtube.com/watch?v=SY73dxRhnZg
  • 22-02-2021, 13:49:15
    #36
    12 yıllık evli biirisi olarak yazmış olayım,
    öncelikle her iki tarafın birbiri ile iyi anlaşıp durumlarının farkına varıp, ülke şartları vs göz önüne alıp gereksiz hava atma sebebi olan lüzumsuz masraflardan uzak durarak hareket etmesi en önemli faktör, tabiki herkes herşeyin en iyisinin olmasını ister ama gerçekten ihhtiaç olan şeylere yönelmek lazım.

    pandemi aslında bir taraftan da daha düşük maliyetli düğün için fırsat oluşturuyor bunu da bilmek gerekir...

    şimdi yapılacak iş bana kalırsa karşılıklı güven ve anlayışla hareket edilerek ve kararlarda olabildiğimnce aileyi işin içine katmadan (anneydi babaydı, halaydı teyzeydi herkes konuşursa bu işler hep sarpa sarar, biz böyle karar aldık deyip kimseyi konuşturmama gücüne sahipseniz bu çok güzel bir artı)

    bundan sonrası oturup hesap kitap işi, madem ki bir yuva kuruluyor ve imkanlar belli bir seviyede ayağımızı yorgana göre uzatacağız, düğün masrafları, ev ihtiyaçları eldekiler alınacaklar hepsini listeyelip çıkarmak lazım,

    bundan sonra ha işte şimdi ana baba lazım olan yerdeyiz, onların tanıdığı elden taksit yapan yerler (tabi bunu tercih ederken kazıklanmamak ta önemli )

    piyasayı araştırıp en ekonomik ve elden uzun vadede taksit yapan yer tercit etmek en doğrusu olur, bir de tabi ki olabildiğince daha az yere taksit ödemesi yapmak için eğer alabileceklerinizi tek yerden alma şansınız varsa bu en güzeli,

    eğer boçlanılacaksa bu iki yere olmalı, bir size destek olabilecek ve sizi sıkmayacak bir tanıdıktan elden borç (ev yapanla evlenene Allah yardım edermiş derler evlilik gibi zamanlarda insanlarımız daha yardımcı oluyor) iki eş eşyaları alımı için düğüncü mağazası gibi yere borçlannma...

    sonradan sorun olmasın diye düğüncü mağazasında bulamayacağınız ufak tefek şeylerde borçlanmamak en güzeli... yani düğün bittikten sonra olabildiğince sadece 1-2 yere borcunuz kalacak ve onu takip edeceksiniz incik boncuk borçlarla uğraşmayacaksınız...

    tabi bütün bu borçlanmaları göz önüne alırken borç ödemenin ne kadar süreceği, bu zamanda kiradan tutun da faturalar market pazar ihtiyaçları gibi en temel ve zaruri giderleri de göz önüne alıp yaşam standartınıza göre asgari düzeyde sizi idare edecek aylık gideri çıkarıp arta kalan miktarın taksitleri karşılayabilmesi lazım, bu konuda eğer aktar çevir dediğimiz şekilde borçlanma şansınız varsa bu sizi biraz yorsa da daha az maliyetle faiz gibi sorunlara bulaştırmadan işinizi çözer. Aktar çevirden kastım da şu, örneğin dayınızdan alırsınız 20 bin lira ama ama ona en az bir yıl ödeme yapamayacağınızı söylersiniz. sonra dayınızın borcunu ödeme zaanı gelince zaten 10 bini ödemiş olacağınız için bu seffer örneğin amcanızdan 10 bin alır dayınızın kalan borcunu öder onra ona ödemeye devam edersiniz....

    Vallaha ben bile yoruldum )

    ülkemizde evlenmek gerçekten güç ve zor iş, hani artık malesef cesaret istiyor, hanım duymasın ama şimdiki aklım olsa heralde deli miyim der vaz geçerdim )

    en iyisi siz bu sevdadan vaz geçin )

    şaka aşaka..

    esprisiz olur mu hiç, Allah kolaylık versin bahtınzı açık etsin, inşallah en kolay şekilde bu mücadeletyi kazanırsınız....