Anket Askerde rahat ders çalışılabilir mi?
Toplam Katılımcı Sayısı: 122
Askerde rahat ders çalışılabilir mi?
Evet
%24,59 (30 Oy)
Hayır
%75,41 (92 Oy)
  • 13-01-2021, 15:57:11
    #28
    15 kişilik bir köy karakolunda 5 ay yapılabilecek en rahat askerliği yapmış biri olarak ders çalışmanın imkansız olduğunu söyleyebilirim. Bu, boş vakitle ilgili bir durum değil. Tamamen zihinle ilgili bir durum. Ders çalışacak motivasyonu hiçbir zaman bulamazsın. Kitap okuyabilir, spor yapabilir, hobilerinizle bile ilgilenebilirsiniz fakat ders çalışmak pek de mümkün değil.
  • 13-01-2021, 15:59:05
    #29
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Askerliğini yapmış herkesin bu soruya yanıtı hayır olacaktır.
    Askerlik 8 saat mesai yapılıp sonra askerleri kendi hallerine bıraktıkları bir aktivite değildir.
    Boşta kalan asker ders çalışmaz sorun çıkarır.
    O yüzden sabah kalkıştan akşam yatışa kadar herkesi meşgul ederler.
    Öyle askerde günde 1 saat kafanızı dinleyeceğiniz boş vaktiniz, kafanıza göre kullanabileceğiniz bir masanız falan olmaz.
    Hasbel kader iyi bir yere düşseniz günde 1 saat kendinize vaktiniz kalsa bile ders çalışmak aklınıza bile gelmez.
    Bende öyle düşünüyordum hocam forumdan bir arkadaş herkes ders çalışıyor diyince bi konu açıp herkese danisiyim dedim hem merak edenlere de yardımcı olur diye açtım konuyu
  • 13-01-2021, 16:02:24
    #30
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    15 kişilik bir köy karakolunda 5 ay yapılabilecek en rahat askerliği yapmış biri olarak ders çalışmanın imkansız olduğunu söyleyebilirim. Bu, boş vakitle ilgili bir durum değil. Tamamen zihinle ilgili bir durum. Ders çalışacak motivasyonu hiçbir zaman bulamazsın. Kitap okuyabilir, spor yapabilir, hobilerinizle bile ilgilenebilirsiniz fakat ders çalışmak pek de mümkün değil.
    Evde bile o motivasyonu bulamıyorum hocam orda imkansız gibi görünüyor
  • 13-01-2021, 16:03:25
    #31
    laaps adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende öyle düşünüyordum hocam forumdan bir arkadaş herkes ders çalışıyor diyince bi konu açıp herkese danisiyim dedim hem merak edenlere de yardımcı olur diye açtım konuyu
    Düştüğünüz yere göre değişir. Ben doğuda askerlik yaptım mehmetçik dershanesi diye bir dershane vardı. Sivilde öğretmen olan kısa dönemleri buraya alıyorlardı. Oradakiler iştima ve eğitime katılmıyordu bütün gün personel çocuklarına ve bölgedeki fakir ailelerin çocuklarına ders veriyorlardı boşta kalanlar da ders çalışıyordu. Ama bu tarz yerler binde birdir. Tamamen şans işidir. Askerde sabahları çok erken kalkılır ve uzanacak bir mekan yoktur bütün gün ayakta eğitimde işte veya tahta sandalyede geçer. Akşam saatlerinde biraz kendinize vaktiniz kalsa bile ders çalışmak için değil bir an önce uyumak için kullanılır.

    Ders çalışmak için dinç olmak, konsantrasyon gerekir. Askerde kimseye etüd odası vermezler. Gazinoda günün yorgunluğu ile televizyon gürültüsü ile ders çalışmak mümkün olmaz, çalışılsa da bir şeye yaramaz.
  • 13-01-2021, 16:11:06
    #32
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Düştüğünüz yere göre değişir. Ben doğuda askerlik yaptım mehmetçik dershanesi diye bir dershane vardı. Sivilde öğretmen olan kısa dönemleri buraya alıyorlardı. Oradakiler iştima ve eğitime katılmıyordu bütün gün personel çocuklarına ve bölgedeki fakir ailelerin çocuklarına ders veriyorlardı boşta kalanlar da ders çalışıyordu. Ama bu tarz yerler binde birdir. Tamamen şans işidir. Askerde sabahları çok erken kalkılır ve uzanacak bir mekan yoktur bütün gün ayakta eğitimde işte veya tahta sandalyede geçer. Akşam saatlerinde biraz kendinize vaktiniz kalsa bile ders çalışmak için değil bir an önce uyumak için kullanılır.

    Ders çalışmak için dinç olmak, konsantrasyon gerekir. Askerde kimseye etüd odası vermezler. Gazinoda günün yorgunluğu ile televizyon gürültüsü ile ders çalışmak mümkün olmaz, çalışılsa da bir şeye yaramaz.
    Teşekkürler paylaştığınız için hocam
  • 13-01-2021, 16:15:26
    #33
    Ben tendürekte askerlik yaptım santralciydim. Benim gibi bir karakola düşersen telsiz başında çalışabilirsin hele ki gececiysen tadından yenmez. Şahsen o şekilde yaptım.
  • 13-01-2021, 16:24:45
    #34
    MiqeZeLLa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben tendürekte askerlik yaptım santralciydim. Benim gibi bir karakola düşersen telsiz başında çalışabilirsin hele ki gececiysen tadından yenmez. Şahsen o şekilde yaptım.
    Hocam benim askerlik 2026ya kadar tecilli, uzaktan eğitim görürken gidilebilir mi, derslerle birarada yürür mü diye açtım konuyu. okul bitince giderim dersleri sıkıntıya sokmaya gerek yok sanirim
    Teşekkürler paylaştığınız için
  • 13-01-2021, 23:13:15
    #35
    askerdeyken kpss hazirlanan bir öğretmen arkadas vardi gece caycisi yaptik kendisini adam askerde kpss calisti ve atandi. bu kisi normalde 10 yil kadar ozel dersanede öğretmenlik yapmis o sirlarda da kpss calismis ama atanamisti. ayni sekilde askerde kantinciydim 5 ayda 8-10 kitap okudum.

    kisaca bu tur bir birime kendinizi atarsaniz calisirsiniz.
  • 14-01-2021, 00:34:59
    #36
    Foto kıta çavuşuydum hergün oturuyordum ama verimli çalışamıyordum o yüzden ne kadar rahat olsanda verimli çalışma olmayınca olmuyor