• 06-01-2021, 19:15:37
    #10
    Sosyalmedya34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazın ameliyatını oldum patlamıştı benimkini direk hastaneye git geç kalma 2-3 saat ortalama ameliyat ediyorlar kapalı ameliyat zaten patlamadan git hocam
    Lokal mi tam anestezi mi oluyor?
  • 06-01-2021, 19:17:40
    #11
    Bende sık sık olur, uzaninca gecer dik durunca felan cok aci oluyor nedendir hala ogrenemedim
  • 06-01-2021, 19:17:56
    #12
    Ben daha önce ameliyatını oldum. Tam anestezi ile uyuttular ameliyattan sonra hiç sıkıntı yaşamadım.
  • 06-01-2021, 19:17:57
    #13
    apandisit zor bir tanıdır genel cerrahi uzmanlarını dahi zorlayabilit %10-15 htimalle hasta bird çıkar (apandisit değil ama opere olur)
    en nsık bulgu karın sağ alt kadran ağrısıdır
    iştahsızlık sık eşlik eder
    bulantı kusma kabızlık olabilir
    kan tablosunda inflamasyon belirtisi wbc yani beyaz küre 10bin15bin arasıdır
    usg ve tomografide appendix çapının 7mmnin üstüne çıkması appandisit lehine bir bulgudur

    tanı aracı olarak alvarado skorlaması en sık kullanılan skaladır.

    bunların hepsi ve fizik muayene sonrası apansit tanısı konulur, her sağ alt kadran ağrısı apandisit değildir. geçmiş olsun

    not: genel cerrahi uzmanıyım
  • 06-01-2021, 19:18:55
    #14
    Benimki patlamisti.Ortaokulda tahtaya bakarken birden kör oldum.10 sn kadar hicbisey goremedim.Sonra dizlerimin bagi çözüldü dizden asagisi tutmamaya basladi.Birden halsizlik oldu.Hoca noldu demis hatirlamiyorum.Hemen eve gönderdiler beni ayaklarimi surukleye surukleye gelsim.Doktora gittik iste beni ameliyata aldilslsr.Doktorun soyledigi sey hala akalimda 10 dakika daha getirmeseniz kurtaramazdik dedi.
  • 06-01-2021, 19:19:19
    #15
    Merhabalar, geçmiş olsun. Özel mesaj ile bir detayı ilettim.
    Allah şifa versin...
  • 06-01-2021, 19:25:45
    #16
    Hocam acayip karın ağrısı ile gitmiştim hastaneye.
    Size yaparlar mı bilmem ama sağ kısıma yani ağrıyan tarafa parmak bastırıp bi anda çekebilirler bunun verdiği acıyı anlatamam o derece bi acı hissediyosunuz bi anda bağrışma bi yandan ne olduğunu bile anlamamazlık falan kötü bi durumdu yani.
    Hastaneye gidin hemen ben patlamaya yakınken gittim bir de geceydi bu sebepten dolayı ertesi gün direk ameliyata aldılar. Bu arada narkoz geçtikten sonra çok ağrınız olucak özellikle sizi yürütücekler hazırlıklı olmanızı tavsiye ederim. Max 3 gün kalıyorsunuz hastane de. Bir de ameliyattan 1 saat önce su içmemeniz ve yemek yememeniz gerekiyo yani bana doktorlar tarafından denileni diyorum gidiceğiniz doktor farklı bir şey söyleyebilir.
    Bu arada geçmiş olsun hocam.
  • 06-01-2021, 19:35:40
    #17
    CekHost adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    apandisit zor bir tanıdır genel cerrahi uzmanlarını dahi zorlayabilit %10-15 htimalle hasta bird çıkar (apandisit değil ama opere olur)
    en nsık bulgu karın sağ alt kadran ağrısıdır
    iştahsızlık sık eşlik eder
    bulantı kusma kabızlık olabilir
    kan tablosunda inflamasyon belirtisi wbc yani beyaz küre 10bin15bin arasıdır
    usg ve tomografide appendix çapının 7mmnin üstüne çıkması appandisit lehine bir bulgudur

    tanı aracı olarak alvarado skorlaması en sık kullanılan skaladır.

    bunların hepsi ve fizik muayene sonrası apansit tanısı konulur, her sağ alt kadran ağrısı apandisit değildir. geçmiş olsun

    not: genel cerrahi uzmanıyım
    Bende benzer belirtileri yazmak için geldim ama hocam gerekeni detaylı yazmış, teşekkürler.

    -
    Karın ağrısının çok sebebi olabiliyor. 15 yıldır karın ağrısı çeken birisiyim.

    En son nedeni bulunmadığında zorunlu ameliyata girerek postu deldirdim ve Meckel divertikülü çıktı ve açmışken apendiks'de alalım demişler. Ondan sonra da crohn teşhisi konuldu.

    İşin özü karın ağrısını neden olur diye internette araştırmayın boşverin.

    İştahsızlık, kusma, bulantı, zayıflama, kanlı gaita vb. farklı belirtiler varsa

    Genel Cerrahi + Gastroenteroloji görünün.
  • 06-01-2021, 19:39:22
    #18
    kralmchalen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende benzer belirtileri yazmak için geldim ama hocam gerekeni detaylı yazmış, teşekkürler.

    -
    Karın ağrısının çok sebebi olabiliyor. 15 yıldır karın ağrısı çeken birisiyim.

    En son nedeni bulunmadığında zorunlu ameliyata girerek postu deldirdim ve Meckel divertikülü çıktı ve açmışken apendiks'de alalım demişler. Ondan sonra da crohn teşhisi konuldu.

    İşin özü karın ağrısını neden olur diye internette araştırmayın boşverin.

    İştahsızlık, kusma, bulantı, zayıflama, kanlı gaita vb. farklı belirtiler varsa

    Genel Cerrahi + Gastroenteroloji görünün.
    Şimdi tekrar baktim apandisite yakın değilmiş ağrı olan yer biraz daha üstte.