apandisit zor bir tanıdır genel cerrahi uzmanlarını dahi zorlayabilit %10-15 htimalle hasta bird çıkar (apandisit değil ama opere olur)
en nsık bulgu karın sağ alt kadran ağrısıdır
iştahsızlık sık eşlik eder
bulantı kusma kabızlık olabilir
kan tablosunda inflamasyon belirtisi wbc yani beyaz küre 10bin15bin arasıdır
usg ve tomografide appendix çapının 7mmnin üstüne çıkması appandisit lehine bir bulgudur
tanı aracı olarak alvarado skorlaması en sık kullanılan skaladır.
bunların hepsi ve fizik muayene sonrası apansit tanısı konulur, her sağ alt kadran ağrısı apandisit değildir. geçmiş olsun
not: genel cerrahi uzmanıyım
Bende benzer belirtileri yazmak için geldim ama hocam gerekeni detaylı yazmış, teşekkürler.
-
Karın ağrısının çok sebebi olabiliyor. 15 yıldır karın ağrısı çeken birisiyim.
En son nedeni bulunmadığında zorunlu ameliyata girerek postu deldirdim ve Meckel divertikülü çıktı ve açmışken apendiks'de alalım demişler. Ondan sonra da crohn teşhisi konuldu.
İşin özü karın ağrısını neden olur diye internette araştırmayın boşverin.
İştahsızlık, kusma, bulantı, zayıflama, kanlı gaita vb. farklı belirtiler varsa
Genel Cerrahi + Gastroenteroloji görünün.