• 29-12-2020, 13:53:33
    #10
    tayfunTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam eşiyle birlikte calisanlar alıyordur Şöyle düşünün faizler düşünce 300 binlik ev 400 oluyor değişen birsey yok yani
    Karı koca iyi işlerde çalışıyorlarsa anca olur hocam.
    Ama şuan ev almak öncesine oranla hiç karlı bir yatırım gibi durmuyor.
    kpsshaberlerim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şuan kredi çekilmez,
    kredi çekip ev alsan kira getirisi ne kadar?

    o parayı faize yatırsan krediden fazla getiriyor şuan
    Kesinlikle hocam.
    Faizden aldığın parayla kiranı öde bir yandan üstüne para ekle daha karlı.
    En azından nakit alma şansın olur.
  • 29-12-2020, 13:54:54
    #11
    chnyrdkl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şu anda kredi oranı kaç?
    1,40'dan başlıyor ama düşük olanlardan herkes alamıyor hocam.
    1.60 olarak hesapla min.
  • 29-12-2020, 13:57:16
    #12
    Kirada oturup eli mi zengin edelim diyorlar kredi çekip ev alıyorlar hem ev sahibini hem bankayı zengin ediyorlar 😁
  • 29-12-2020, 14:00:12
    #13
    seric33 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O krediyi çekenler aylık o miktarları ödeyebilecek olan esnaf iş adamı veya iki yüksek maaşlı evli çiftler vs gibi orta seviyenin üstü insanlar asgari ücretle çalışan adama o miktarlar çıkmıyor zaten. Yatırım anlayışı sadece ev alıp kiraya vermek olan bir toplumda bu rakamlar az bile. 0 daire alıp 15 yıl boyunca köle niyetine aldığı paranın 3 katını ödeyip 15 yıl sonrada x fiyata almıştım 10x oldu diye enflasyondan alım gücünden bi haber olan insanlar o evin değerlendiğini sanıyor bu toplum duran ve eskiyen bir varlığın asla değer kazanmayacağını bir türlü öğrenemediği sürece bu rakamlar artmaya devam edecek malesef.
    Hocam yarı haklı yarı haksızsınız.
    Benzer değerde bir kredi çekmiştim ve şuan aynı krediyi çek deseler çekemem.
    Asgari ücretli çalışanda çekiyor ama bazı güvenceler sunman gerek sonuçta orası bir şirket.
    Ayrıca evi aldıktan sonra eskiyor evet ama hisse yine senin hissen yani yeni bina yapılacağı zaman yine dairen hazır.
    Şu konuda haklısınız ev eğer krediyle alınıyorsa yatırım aracı olamaz.
  • 29-12-2020, 14:03:04
    #14
    Terapist58 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kirada oturup eli mi zengin edelim diyorlar kredi çekip ev alıyorlar hem ev sahibini hem bankayı zengin ediyorlar 😁
    Zaten bu mantığı hiç anlamıyorum.
    1000 TL kiralı daireye 25 yıl boyunca kira ödesen zaten anca 1 daire parası yapıyor.
    Bütçe yönetimin güzelse kredi çekmek yerine kirada oturup birikim yapmak süper bir rahatlık.

    Edit : Ev alında peşin ödediğini varsaydım. Peşin ödemeyecekse 75 yıllık kira yapıyor
  • 29-12-2020, 14:06:03
    #15
    Glare adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim kredim çok eski ve avantajlı bir kredi. Faiz arttırımlarından sonra ev kredilerine bakayım ne durumlara gelmiş dedim ve manzara şok etti.
    Orta gelirli bir ailenin üstesinden gelemeyeceği bir durum.

    300.000 TL değerinde evi 100.000 peşinat verip 200.000 kredi çekerek aldığınızı varsayalım.

    15 YIL VADE
    Aylık Taksit 3.204 TL
    TOPLAM GERİ ÖDEME 579.100 TL

    10 YIL VADE
    Aylık Taksit 3.466 TL
    TOPLAM GERİ ÖDEME 418.006 TL

    5 YIL VADE
    Aylık Taksit 4.962 TL
    TOPLAM GERİ ÖDEME 299.822 TL

    200.000 TL kredi çekmeye muhtaç biri nasıl hem 3000-4000 kredi ödeyip hem ev geçindirebilir.
    Bu faizlerle insanlar nasıl kredi çekebiliyor. 0,99 faizle kredi çektim diye üzülürken karlı hissetmeye başladım.
    288.000 bin TL çektim 0.64'den
    2920 tl 180 ay bir sene ödemesiz Temmuz/2021 de başlayacak ödeme
    490.560 geri ödemiş olacağım
    Fakat temmuz ayında ödedigim son kiram 1250 tlydi %10 artış anlaşmamız vardı
    15 sene de 560.526 TL kira ödemiş olacaktım
    Birazcık karda hissediyorum kendimi 😃
  • 29-12-2020, 14:07:14
    #16
    kpsshaberlerim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şuan kredi çekilmez,
    kredi çekip ev alsan kira getirisi ne kadar?

    o parayı faize yatırsan krediden fazla getiriyor şuan
    Geçen sene 350ye aldığım ev şu an satsam 600 ediyor. Ev alırken sadece kira getirisine göre hesaplamak biraz ufkunuzu daraltır. Faizde duran para enflasyon karşısında erir gider.
    1500 kira vereceğime 3000 kredi ödüyorum.
  • 29-12-2020, 14:10:20
    #17
    sinanbalta adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    288.000 bin TL çektim 0.64'den
    2920 tl 180 ay bir sene ödemesiz Temmuz/2021 de başlayacak ödeme
    490.560 geri ödemiş olacağım
    Fakat temmuz ayında ödedigim son kiram 1250 tlydi %10 artış anlaşmamız vardı
    15 sene de 560.526 TL kira ödemiş olacaktım
    Birazcık karda hissediyorum kendimi 😃
    Şanslı hissetmelisin hocam.
    Şuan 2. el 1.30 faizli kredi almak için bile can atıyorlar.

    Birde 0,64 nasıl alınıyordu ben nasıl kaçırdım onu. Herkese çıkmıyor sanırım.
  • 29-12-2020, 14:12:27
    #18
    Glare adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şanslı hissetmelisin hocam.
    Şuan 2. el 1.30 faizli kredi almak için bile can atıyorlar.

    Birde 0,64 nasıl alınıyordu ben nasıl kaçırdım onu. Herkese çıkmıyor sanırım.
    Haziran temmuz da devlet bankaları yaptılar pandemi dolayısıyla 1 ay sürdü