• 29-12-2020, 14:29:09
    #28
    izmitoloji adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    100K peşin, 100K kredi ile bir daire aldım üç ay önce 1+1

    120 ay vade ile, aylık ödemesi 1.356,40 TL
    1.500,00 TL ile kiraya verdim. Kira, krediyi ödüyor. Sorun yok şimdilik, bakalım.
    200k değerinde 1+1 daireyi 1.500 tl'ye kiraya vermek inandırıcı olmayacak kadar güzel.
    Hangi semt hocam yatırım yapalım geç olmadan
  • 29-12-2020, 14:32:12
    #29
    Glare adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    200k değerinde 1+1 daireyi 1.500 tl'ye kiraya vermek inandırıcı olmayacak kadar güzel.
    Hangi semt hocam yatırım yapalım geç olmadan
    İzmit'te hocam. Eşyalı olarak kiraya verdim, yaklaşık bi' on bin tl tutarında eşya koydum içine. 18 daireli bir bina. İsterseniz müteahhitin yeni projesine yönlendirebilirim sizi düşünüyorsanız eğer.

    https://www.sahibinden.com/ilan/emla...68853491/detay

    Bu ilan linkini vermiş olduğum binada hocam benim daire, bakabilirsiniz.
  • 29-12-2020, 14:35:13
    #30
    izmitoloji adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İzmit'te hocam. Eşyalı olarak kiraya verdim, yaklaşık bi' on bin tl tutarında eşya koydum içine. 18 daireli bir bina. İsterseniz müteahhitin yeni projesine yönlendirebilirim sizi düşünüyorsanız eğer.

    https://www.sahibinden.com/ilan/emla...68853491/detay

    Bu ilan linkini vermiş olduğum binada hocam benim daire, bakabilirsiniz.
    Bina çok temiz ve güzelmiş hocam allah daha fazlasını nasip etsin.
    Eşyalı kiraya verdiğinizi düşünemedim. Kredim olmasa hiç düşünmeden girerim karlı bir bölgeymiş.
  • 29-12-2020, 14:40:57
    #31
    Glare adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bina çok temiz ve güzelmiş hocam allah daha fazlasını nasip etsin.
    Eşyalı kiraya verdiğinizi düşünemedim. Kredim olmasa hiç düşünmeden girerim karlı bir bölgeymiş.
    Sağ olun hocam. Evet, binadaki tüm daireler aynı ay içerisinde tükendi. Hatta alıcıların çoğu farklı şehirlerden. Karlı bir yatırım gibi duruyor, bakalım.
  • 29-12-2020, 14:44:11
    #32
    depresanz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kirada olup lüx sayılabilecek araba satın alan insanlar tanıyorum. Ortalık İlginç bir hal aldı
    Bu bir bakış açısı ve haklı yanları da yok değil.
    Benim de çevremde bir arkadaş var. Kirada oturuyor. Ama mühiti güzel, ulaşım olarak da güzel bir yerde.
    Karı koca çalışıyorlar, isteseler kredi çekip ödeyebilecek güçteler. Ama mantıkları şu da olabiliyor. Mevcut oturdukları yeri satın alamıyorlar, çünkü pahalı. Ev sahibi olmak istese, muhitten feragat edecek, daha ucuz için daha kötü ulaşım yerlerine taşınmak zorunda kalacak. Ve küçük bir matematik yapıyor ; Eğer satın almak istediğim ev, 20 yıllık kira paramdan yüksek ise, nakitimi o eve yatırmama ve üzerine kredi çekip fazladan faiz ödememe gerek yok gibi. Yani farklı bir bakış açısı ve haklı olduğu yönlen de var.
    İleriki yaşlılık dönemimizde, ev sahibi olmanın avantajlarını yaşamış olacağız ama yaşlanana kadar da tüm gençliğimizi ve enerjimizi/sağlığımızı bir kaç ev/araba sahibi olmak için çürüteceğiz.

    Yani daha iyi imkan ve şartlara sahip muhitlerde, kiracı olarak yaşayıp, birikimlerini yapan yine yapıyor. Sırf bu ev benim demek için, oturmaktan keyif almayacağı bir evi satınalmak istemiyor gibi düşünebilirsiniz.
  • 29-12-2020, 17:37:10
    #33
    depresanz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kirada olup lüx sayılabilecek araba satın alan insanlar tanıyorum. Ortalık İlginç bir hal aldı

    Kirada oturup lüx arabaya binene ilginç demen ilginç. O adamın kafası çalışıyordur beton yığınına para bağlayacağına ticaret yapıyordur. Benimde elimde yüksek meblağ olsa bende ev almam ticaret yaparım.
  • 29-12-2020, 17:50:12
    #34
    25 yıldır kirada oturuyorum bankayı zengin edene kadar ev sahibi zengin olsun. 10 kredi ödemek işime gelmiyor.
  • 29-12-2020, 17:50:45
    #35
    Golsime adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kirada oturup lüx arabaya binene ilginç demen ilginç. O adamın kafası çalışıyordur beton yığınına para bağlayacağına ticaret yapıyordur. Benimde elimde yüksek meblağ olsa bende ev almam ticaret yaparım.
    Ticaret yapmıyorlar. Normal binip geziyorlar.
  • 29-12-2020, 20:46:18
    #36
    seric33 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O krediyi çekenler aylık o miktarları ödeyebilecek olan esnaf iş adamı veya iki yüksek maaşlı evli çiftler vs gibi orta seviyenin üstü insanlar asgari ücretle çalışan adama o miktarlar çıkmıyor zaten. Yatırım anlayışı sadece ev alıp kiraya vermek olan bir toplumda bu rakamlar az bile. 0 daire alıp 15 yıl boyunca köle niyetine aldığı paranın 3 katını ödeyip 15 yıl sonrada x fiyata almıştım 10x oldu diye enflasyondan alım gücünden bi haber olan insanlar o evin değerlendiğini sanıyor bu toplum duran ve eskiyen bir varlığın asla değer kazanmayacağını bir türlü öğrenemediği sürece bu rakamlar artmaya devam edecek malesef.
    Bu mesajı kimse neden beğenmemiş anlamadım. Çok güzel anlatmışsınız hocam elinize sağlık.