• 29-12-2020, 13:46:35
    #1
    Benim kredim çok eski ve avantajlı bir kredi. Faiz arttırımlarından sonra ev kredilerine bakayım ne durumlara gelmiş dedim ve manzara şok etti.
    Orta gelirli bir ailenin üstesinden gelemeyeceği bir durum.

    300.000 TL değerinde evi 100.000 peşinat verip 200.000 kredi çekerek aldığınızı varsayalım.

    15 YIL VADE
    Aylık Taksit 3.204 TL
    TOPLAM GERİ ÖDEME 579.100 TL

    10 YIL VADE
    Aylık Taksit 3.466 TL
    TOPLAM GERİ ÖDEME 418.006 TL

    5 YIL VADE
    Aylık Taksit 4.962 TL
    TOPLAM GERİ ÖDEME 299.822 TL

    200.000 TL kredi çekmeye muhtaç biri nasıl hem 3000-4000 kredi ödeyip hem ev geçindirebilir.
    Bu faizlerle insanlar nasıl kredi çekebiliyor. 0,99 faizle kredi çektim diye üzülürken karlı hissetmeye başladım.
  • 29-12-2020, 13:49:05
    #2
    Kirada olup lüx sayılabilecek araba satın alan insanlar tanıyorum. Ortalık İlginç bir hal aldı
  • 29-12-2020, 13:49:15
    #3
    mecburiyetten dostum adam diyor zaten 1-2k kira ödüyorum aylık üstüne az daha koyar kredi çeker ev alırım diye düşünüyor yani 10 sene para biriktirse peşin alsa evi bu kez de 10 yıl boyunca kira ödeyecek faiz yerine
  • 29-12-2020, 13:49:41
    #4
    Hocam eşiyle birlikte calisanlar alıyordur Şöyle düşünün faizler düşünce 300 binlik ev 400 oluyor değişen birsey yok yani
  • 29-12-2020, 13:49:53
    #5
    İşte ev alıp ömür boyu ödüyorsun. Kıt kanaat geçinerek, hayatı yaşayamadan geçim sıkıntısı ile yaşıyorsun yani. Türkiye’de yaşamın %80i böyle
    • firatabi
    • Oğuz
    • aztech
    firatabi, Oğuz, aztech ve 3 kişi bunu beğendi.
    6 kişi bunu beğendi.
  • 29-12-2020, 13:51:06
    #6
    şuan kredi çekilmez,
    kredi çekip ev alsan kira getirisi ne kadar?

    o parayı faize yatırsan krediden fazla getiriyor şuan
  • 29-12-2020, 13:51:59
    #7
    şu anda kredi oranı kaç?
  • 29-12-2020, 13:52:56
    #8
    O krediyi çekenler aylık o miktarları ödeyebilecek olan esnaf iş adamı veya iki yüksek maaşlı evli çiftler vs gibi orta seviyenin üstü insanlar asgari ücretle çalışan adama o miktarlar çıkmıyor zaten. Yatırım anlayışı sadece ev alıp kiraya vermek olan bir toplumda bu rakamlar az bile. 0 daire alıp 15 yıl boyunca köle niyetine aldığı paranın 3 katını ödeyip 15 yıl sonrada x fiyata almıştım 10x oldu diye enflasyondan alım gücünden bi haber olan insanlar o evin değerlendiğini sanıyor bu toplum duran ve eskiyen bir varlığın asla değer kazanmayacağını bir türlü öğrenemediği sürece bu rakamlar artmaya devam edecek malesef.
  • 29-12-2020, 13:53:31
    #9
    Bir evde 5 kişi çalışıyor ve "nasılsa öderiz" mantığı ile alıyorlar. Lakin bir süre sonra ödemede sorunlar yaşıyorlar ve ev bankaya kalıyor.

    Şuan milletin 500K olan evleri 1000K ya satmaya çalışması ve bunların bankaya kalması ile bankalar kurtaralım hesabında 600K diyorlar ama yine satılmıyor. Ayrıca bu dönem ev alma dönemi değil bilginiz olsun arkadaşlar. Elinizde patlama ihtimali yüksek bir yatırım yani.