• 29-12-2020, 20:59:05
    #37
    neleroluyo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu mesajı kimse neden beğenmemiş anlamadım. Çok güzel anlatmışsınız hocam elinize sağlık.
    Kendi örneğimlede süsleyeyim sizin için
    2010 yılında muadilleri 200k olan bir daireyi alacak karşılığı 135 bine aldık daireyi şu an 600k ya satamıyoruz. Bunun yerine aynı miktarda Tesla hissesi alsaydık şu an 7m dolarımız vardı Bitcoin alsaydık şu an 1.5m adet btc miz vardı tanesi 27.000 dolardan sıfırları siz sayın artık 😊
  • 29-12-2020, 21:10:01
    #38
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    seric33 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendi örneğimlede süsleyeyim sizin için
    2010 yılında muadilleri 200k olan bir daireyi alacak karşılığı 135 bine aldık daireyi şu an 600k ya satamıyoruz. Bunun yerine aynı miktarda Tesla hissesi alsaydık şu an 7m dolarımız vardı Bitcoin alsaydık şu an 1.5m adet btc miz vardı tanesi 27.000 dolardan sıfırları siz sayın artık 😊
    Diger taraftan bakacak olursaniz.Bu hisse ve btc aldiginizda batabilir hic paranizda kalmayabilirdi.Tasinmaza yatirim yaparak %100 garantiye almis oldunuz.Diger turlu %50 riske girecektiniz.
  • 29-12-2020, 22:19:44
    #39
    Batık krediler işte. herkes kredi çekiyor ama ülkede ekonomi her gün daha kötüye gidiyor. 2021 borç krizi diye okumuştum bir yerde. Özellikle hükümetin düşük faiz vererek ekonomiyi canlandırmayı hedeflediği aylarda insanlar hep ucuz kredi çekti resmen ayaklarına sıkmış oldular. umarım herkes rahatça öder.
  • 29-12-2020, 23:23:05
    #40
    Palria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Batık krediler işte. herkes kredi çekiyor ama ülkede ekonomi her gün daha kötüye gidiyor. 2021 borç krizi diye okumuştum bir yerde. Özellikle hükümetin düşük faiz vererek ekonomiyi canlandırmayı hedeflediği aylarda insanlar hep ucuz kredi çekti resmen ayaklarına sıkmış oldular. umarım herkes rahatça öder.
    Kredi çekmiş olanları sonradan gelen faizler etkilemiyor hocam. Zarar bankanın oluyor.
  • 29-12-2020, 23:31:22
    #41
    depresanz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kirada olup lüx sayılabilecek araba satın alan insanlar tanıyorum. Ortalık İlginç bir hal aldı
    https://eksisozluk.com/entry/107429775
  • 30-12-2020, 00:01:03
    #42
    Üyeliği durduruldu
    Özellikle eve çift maaş girince ve iki taraf da beyaz yakaysa 1 maaş krediye 1 maaş ihtiyaçlara rahatlıkla yetebilir. Fakat faiz oranlarını benim de aklım almıyor. Bir evi iki ev parasına alıyoruz.
  • 30-12-2020, 01:38:14
    #43
    araba ve eve arasında kaldığımda, yatırım olarak ev hep mantıksız geldi. Kiracı girdi çıktı masraf, ilgi, her geçen yıl eskiyor, enflasyon karşısında paran erimemiş oluyor o kadar, e altında da aynı şey mevcut, arabaya ise en azından biniyorsun, sana bir zevk bir yaşam kalitesi veriyor. Şimdiye kadar hep arabadan yana kullandım. Evlenirsem hani belki. Ama eşim de razı gelirse, kirada daha iyi bir evde oturalım arabamızda bizde kalsın mantığı ile ilerleyebilirim.
  • 30-12-2020, 09:39:06
    #44
    depresanz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kirada olup lüx sayılabilecek araba satın alan insanlar tanıyorum. Ortalık İlginç bir hal aldı
    3 sene önce şimdiki aklım olsa bende öyle yapardım. Artık aldık deyip satmıyorumda.
    Benim çevremdede var çokta iyi kazançları var. Adamlar mala yatırım yapıyor ticaret yapıyorlar. Kira devede kulak kalıyor.
  • 30-12-2020, 09:40:24
    #45
    seric33 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O krediyi çekenler aylık o miktarları ödeyebilecek olan esnaf iş adamı veya iki yüksek maaşlı evli çiftler vs gibi orta seviyenin üstü insanlar asgari ücretle çalışan adama o miktarlar çıkmıyor zaten. Yatırım anlayışı sadece ev alıp kiraya vermek olan bir toplumda bu rakamlar az bile. 0 daire alıp 15 yıl boyunca köle niyetine aldığı paranın 3 katını ödeyip 15 yıl sonrada x fiyata almıştım 10x oldu diye enflasyondan alım gücünden bi haber olan insanlar o evin değerlendiğini sanıyor bu toplum duran ve eskiyen bir varlığın asla değer kazanmayacağını bir türlü öğrenemediği sürece bu rakamlar artmaya devam edecek malesef.
    Dostum ev değerlenmese bile kira ödemiyorsun artık.