Benim kredim çok eski ve avantajlı bir kredi. Faiz arttırımlarından sonra ev kredilerine bakayım ne durumlara gelmiş dedim ve manzara şok etti.
Orta gelirli bir ailenin üstesinden gelemeyeceği bir durum.
300.000 TL değerinde evi 100.000 peşinat verip 200.000 kredi çekerek aldığınızı varsayalım.
15 YIL VADE
Aylık Taksit 3.204 TL
TOPLAM GERİ ÖDEME 579.100 TL
10 YIL VADE
Aylık Taksit 3.466 TL
TOPLAM GERİ ÖDEME 418.006 TL
5 YIL VADE
Aylık Taksit 4.962 TL
TOPLAM GERİ ÖDEME 299.822 TL
200.000 TL kredi çekmeye muhtaç biri nasıl hem 3000-4000 kredi ödeyip hem ev geçindirebilir.
Bu faizlerle insanlar nasıl kredi çekebiliyor. 0,99 faizle kredi çektim diye üzülürken karlı hissetmeye başladım.
288.000 bin TL çektim 0.64'den
2920 tl 180 ay bir sene ödemesiz Temmuz
/2021 de başlayacak ödeme
490.560 geri ödemiş olacağım
Fakat temmuz ayında ödedigim son kiram 1250 tlydi %10 artış anlaşmamız vardı
15 sene de 560.526 TL kira ödemiş olacaktım
Birazcık karda hissediyorum kendimi 😃