• 17-12-2020, 00:35:01
    #10
    hizirplay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar bir firmada aile üyeleri sanki firmada çalışıyormuş gibi gösteriliyor ve sigortaları ödeniyor böyle birşey yasak değil mi? Bunun için nereye şikayet edebilirim? Kendim oranın basit muhasebesiyle ilgileniyorum bugün yeni farkettim.
    SGK ya şıkayet edildiğinde günü sinilir ve ceza alır işletme.
  • 17-12-2020, 00:34:44
    #11
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    hizirplay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen tamda öyle

    Hocam basit muhasebe diyorum yani excellde sadece cari ve kasa tutuyorum profesyonel muhasebe değilim ve sigorta ödemelerini ben yapmıyorum bugün cumartesi izni çıkartmak için gerekli oldu sigorta evrakları orada farkettim.Art niyetim yok gayet işimden memnunum
    Peki bu durumu şikayet ederek elinize ne geçecek?

    Şirket sahibi devlete vergisini veriyor, sigorta primini ödüyor. Sorun nedir peki sizin için?
  • 17-12-2020, 00:35:46
    #12
    hizirplay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ama çalışmıyor ki
    Sanane kardeşim vergisini felan ödüyorsa çalışanların sigortası yok ise git şikayet .
  • 17-12-2020, 00:35:15
    #13
    inegolAlisveris adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çalışanlar da sigortalı gösteriliyorsa sorun yok😀😁😀
    yasal değil şikayet veya tespit durumunda süreleri silinir. para cezası var
    Çok şükür sigortalı herkes ama işte adam hem çalışmıyor hemde sigortalı hakka girmiş olmuyor mu yoksa ben mi yanılıyorum
  • 17-12-2020, 00:36:31
    #14
    Firmayla ters düştünüz sanırım 😂
  • 17-12-2020, 00:37:29
    #15
    sgk primi özel sigortaya göre daha pahalı.
    Destek almadan prim yatırıyorsa matematiksel olarak sgk karda oluyor.
  • 17-12-2020, 00:38:59
    #16
    wm_xfreex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki bu durumu şikayet ederek elinize ne geçecek?

    Şirket sahibi devlete vergisini veriyor, sigorta primini ödüyor. Sorun nedir peki sizin için?
    O parayı çalışan işçisine ekstra verebilir adam Usta aldığı haftalık 700 TL adam geçim derdi çekiyor evini geçindirmeye çalışıyor.100 TL verse o bile iyi
  • 17-12-2020, 00:39:33
    #17
    Evden çalışıyorlardır.
  • 17-12-2020, 00:39:14
    #18
    thepalabiyik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sanane kardeşim vergisini felan ödüyorsa çalışanların sigortası yok ise git şikayet .
    Niye sert çıkıyorsun ki,Neyin vergisini ödüyor anlamadım