• 27-10-2020, 10:12:10
    #46
    Administrator
    Ufuk Gedik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kutuplasmayi yapan uyenin ta kendisi aslinda.
    Banlandigi konuda "bu forum dinsizlerin ve ateistlerin forumu degil" demis ve banlanmis. Senin ne haddine kardesim forumun kimlerin forumu olacagina karar vermek? Simdi de ayet paylastim o yuzden banlandim diyor.
    365 gün 24 saat sabaha kadar canlı yayın aç tek tek herşeyi anlat anlamayan yine anlamaz
  • 27-10-2020, 10:15:13
    #47
    eskiden herkes böyle kafasına göre konu açamıyordu.
    r10 yönetimini eleştirmek dahi suçtu, coşkun hoca istese başını ağrıtmaz. suistimal edilmemeli.

    hatta ban sorduğunda bile eskiden yönetim kararını sorgulamaktan ban yiyenler olmuştu.

    ek olarak, sen inanmayan bir insana ayet paylaşsan ne paylaşmasan ne? herkesin aklı fikri var.
  • 27-10-2020, 10:16:12
    #48
    Coskun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar kimi nereye havale etmek istiyorsanız edin. Herkesin duası yada bedduası kalbul olsaydı dünyada insan kalmazdı. Üyeliğimi silin derseniz tekrar yazın sileriz böyle yok "ayet paylaştığım için beni banladılar" gibi saçma konularla gelmeyin bana

    iyi forumlar.
    Forumda milyonlarca mesaj var.
    Her mesajı incelemek veya yorumlamak elbette imkansız gibi bir durum. Eğer biri dini bir konuda mağduriyetim var dediyse haksızlığa uğradığını ifade ediyorsa bu onu acıtmıştır. Duygusal davranıp kendini tamda ifade edemeyebilir. Bu durumda şu gerçeği Ayetleri hakkınızda hüküm olarak işlenmesinde değiştirmez.

    Zilzâl Suresi - 7-8 . Ayet Meali:
    Ayet
    • فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُۜ ﴿٧﴾
    • وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَراًّ يَرَهُ ﴿٨﴾


    Meal (Kur'an Yolu)

    ﴾7﴿ Kim zerre miktarı hayır yapmışsa onu (karşılığını) görür.﴾8﴿ Kim de zerre miktarı şer işlemişse onu (karşılığını) görür.


    Diyanet işleri başkanlığı.

    Asıl size iyi Forumlar.

    Lütfen Üyeliğimi silin.
  • 27-10-2020, 10:19:25
    #49
    Administrator
    UzaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Forumda milyonlarca mesaj var.
    Her mesajı incelemek veya yorumlamak elbette imkansız gibi bir durum. Eğer biri dini bir konuda mağduriyetim var dediyse haksızlığa uğradığını ifade ediyorsa bu onu acıtmıştır. Duygusal davranıp kendini tamda ifade edemeyebilir. Bu durumda şu gerçeği Ayetleri hakkınızda hüküm olarak işlenmesinde değiştirmez.

    Zilzâl Suresi - 7-8 . Ayet Meali:
    Ayet
    • فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُۜ ﴿٧﴾
    • وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَراًّ يَرَهُ ﴿٨﴾
    Meal (Kur'an Yolu)

    ﴾7﴿ Kim zerre miktarı hayır yapmışsa onu (karşılığını) görür.﴾8﴿ Kim de zerre miktarı şer işlemişse onu (karşılığını) görür.


    Diyanet işleri başkanlığı.

    Asıl size iyi Forumlar.

    Lütfen Üyeliğimi silin.
    Demokrasi ile yönetiliyoruz Şeriat ile değil! Buradaki herkesin müslüman olma mecburiyeti de yok bizim inaç özgürlüğüne karşı tavrımız net bunlardan dolayı her mesajınızda ayetlerden örnek vermeniz anlamsız.

    Sizi süresiz banlıyorum ileride dönmek isterseniz mail atarsınız.
  • 27-10-2020, 10:20:37
    #50
    UzaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Forumda milyonlarca mesaj var.
    Her mesajı incelemek veya yorumlamak elbette imkansız gibi bir durum. Eğer biri dini bir konuda mağduriyetim var dediyse haksızlığa uğradığını ifade ediyorsa bu onu acıtmıştır. Duygusal davranıp kendini tamda ifade edemeyebilir. Bu durumda şu gerçeği Ayetleri hakkınızda hüküm olarak işlenmesinde değiştirmez.

    Zilzâl Suresi - 7-8 . Ayet Meali:
    Ayet
    • فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُۜ ﴿٧﴾
    • وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَراًّ يَرَهُ ﴿٨﴾

    Meal (Kur'an Yolu)

    ﴾7﴿ Kim zerre miktarı hayır yapmışsa onu (karşılığını) görür.﴾8﴿ Kim de zerre miktarı şer işlemişse onu (karşılığını) görür.


    Diyanet işleri başkanlığı.

    Asıl size iyi Forumlar.

    Lütfen Üyeliğimi silin.
    Senden öte musluman yok kral. Gule gule
  • 27-10-2020, 10:26:14
    #51
    OAK
    Instagram
    Coskun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Demokrasi ile yönetiliyoruz Şeriat ile değil! Buradaki herkesin müslüman olma mecburiyeti de yok bizim inaç özgürlüğüne karşı tavrımız net bunlardan dolayı her mesajınızda ayetlerden örnek vermeniz anlamsız.

    Sizi süresiz banlıyorum ileride dönmek isterseniz mail atarsınız.
    Coskun hocam su sabrina hayranim, boyle bir konu acmasina ragmen guzel guzel kac mesajda anlatmissin adama yaptiginin yanlis oldugunu. Ben olsam konu basligini gordugum an silerdim uyeligini, bu tutumunuza hayranim.
  • 27-10-2020, 10:44:36
    #52
    İnandığı şeyin sahibi olduğunu düşünerek diğerlerini ötekileştirerek ithamlarda bulunmak çağımızın hastalığı herhalde..
    • Origin
    Origin bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 27-10-2020, 11:53:29
    #53
    Misafir
    Konu nereden nereye gelmiş Allah'ım.
  • 27-10-2020, 13:40:38
    #54
    backlinkmatik.com
    Arkadaşlar, konuyu açanın "inançsız gold üye" dediği kişi benim

    Evet, teknik olarak gold üyeyim, ve de bu gibi düşünenlere göre yine teknik olarak inançsızım Kendimce inandığım şeyler var ama konu bu değil.

    Tartışmanın çıkma sebebi arkadaşın ayet paylaşımı değil. Kendisine de söyledim, bundan duydugumuz bir rahatsızlık olsa, kendisinin de dediği gibi sitenin footerında dönen ayetten rahatsız oluruz

    "150 bin tl ine neler yapılabilir" başlıgında, verilen faiz tavsiyesinin altında ayet paylaşarak, siz müslüman değilsiniz" gibi bir çıkış yapması başlattı tartışmayı.

    Kendisine, hiç kimsenin başkasının inanç muhakemesini yapma yetkisinde olmadıgını, bunun islamda da yerinin olmadıgını, ayrıca forumu amacı dışında kullandıgını ifade etmeye çalıştım.

    O ise, müslüman birisi olarak bunun vazifesi oldugunu söyledi. Ben de forumda sadece faiz kelimesi 3000'den fazla içerikte geçiyor dedim, o zaman buyur hepsinde ayet paylaş, forumun hali ne olacak dedim. Tartışma böyle uzadı.

    Arkadaş forumda herkes müslümanmış ve forumdaki düzen islami öğretiler ve kurallara göre olmalıymış gibi bir havadan çıkmadı, bu başlıkta oldugu gibi. Ben ise ısrarla herkes kendisine ters gelen konuda ayet paylaşırsa forumun hali ne olur fikrini aktarmaya çalıştım. Düşünüsenize, bu forumda çekilişe bile haram diyecek inançta adam vardır, her çekillişte ayet paylaşılsa? Neyse, konu çok uzayınca şikayeti başlatan da benim :

    buyrun konusu : https://www.r10.net/cozumlenmis-sika...ayetciyim.html detayını merak edenler için.

    Arkadaş daha da ileriye giderek, faizden para kazananları tefecilik ve kanunsuzluk ile suçladı Cahil ve kafir gibi sıfatlar ile hakaret etti. Tabi bunların hiçbirisini burada yazmamış , mağdur edebiyatı çizmiş

    Tartışma içerisinde kendisine

    "Hangi mesajımda inanç hürriyetinize baskı kuruyorum" linkini at
    "Tefecilik ve kanunsuzluk yaptıgımı ispatla"
    "Bu cümleleriniz ile etrafınızdaki aile akraba ve dottlarınıza, hatta milyonlara faiz sistemine göre kredi kullanarak ev araba taksitli eşya alan herkese bu hakareti savuruyorsunuz"

    gibi sorular da yönetltim ama Arapça metinler dışında cevap veremedi. Hatta ne son veba zamanında gönderilen bir ayeti paylaştı

    @cleiner; sanırım yazışmanın tamamını okumadıgınız için bana takıntılı demişsiniz. Onedenle daha önce yazdığım ancak silinen konuda oldugu için okuyamadıgınızı düşündüğüm şeyi tekrar yazıyorum.

    Öncelikle arkadaşın mesajı benden çok sizi rahatsız etmeliydi, zira islamiyette imanın muhakemesini bir tek Allah yapabilir, ki bu arkadaş kendi inancına göre böylesi büyük günaha girdi

    Ben, kendi doğrularımı bulana kadar (lise yaşları) 5 vakit namaz kılan çok muhafazakar bir insandım. O arkadaştan kat ve kat fazla islami bilgim oldugundan emin olabilirsiniz.
    3 ablam 5 vakit namaz kılar, birisi türbanlı ve aşırı dindar, diğerleri ise daha modern islami hayatı benimseyen inançlılar. Ailenin tek inançsızıyım (!)
    Eşim oruç tuttugu için ramazan ayı boyunca islama aykırı içecek tüketmem,
    Eşimin inancına saygımdan imam nikahı da kıydım
    Toplu ortamda ramazan ayı boyunca su bile içmem insanların canı çeker, ayıp olur diye.
    Toplu ortamda rahatsız olan birileri olabilir diye ezan okununca müziği kısarım
    Ramazan aylarında iftar yemeklerini çevremde genelde ben organize ederim.
    Ramazan aylarında zaman zaman oruç tutan arkadaşlarımdan iş yükünü alırım.
    Cuma günleri, cuma saatinde kimseyi aramamaya çalışırım.

    Evet, tüm bunlar bana çok gereksiz ve mantıksız gelmesine rağmen, inanca olan saygımdan dolayı bunu yaparım. Din kültürü ile ahlak bilgisi farklı şeylerdir Tartışmayı başlatan arkadaşa bunu anlatamadım. Müslüman felsefesini kabul etmeyenleri ahlaksızlıkla bile suçlayabiliyordu. Ben inanca takıntılı birisi olsam, yetiştiğim ve halen bulundugum ortamda kafayı yerdim Evet takıntım var, o da sırf dindar oldugu için tek saygı ve söz hakkını kendisinde bilenlere, her ortamı kendisine göre şekillendirmeye, diğerlerinin buna ayak uydurmasını bekleyenlere.

    Adam şikayet konusunda burası ateistlerin, dinsizlerin forumu değil dedi, ama takıntılı ben oldum Ağzımdan çıkan tek bir cümle oldumu insanları inancı nedeni ile ötekileştirdiğim, tam aksine hep buna karşı çıktım.

    Arkadaş kendi inancına göre ayet paylaşıp başkalarını eleştirebiliyorsa, bu duygusal takılma ama aynısını ben yapınca inançlara takıntı mı oluyor ? @cleiner; hocam, bu yorumunuzda bile beni ötekileştiriyorsunuz istemeden de olsa Sadece inançlılar mı fikirleri konusunda hassas olabilir Ben de çocugumun, ailemin ihtiyaçlarını karşıladıgım bir gelir modeli ile ilgili kötüleme ve hakaretler duymaktan rahatsız olamam mı ? (Kanuni bir gelir modeli) Bir rahatsızlıga duygusallık, diğerine takıntı diyorsunuz. Bu konularda bakın kimse hem fikir olamıyor, o nedenle en iyisi bu kapıları hiç açmamak.

    Birisi çıkıp, faiz haram falan değil, bunlar uydurma, bakın keyfinize dese, rahatsız olmaz mısınız?
    Ya da cuma günü veya bir bayramda, kandil gününde çıkıp bu günlerin anlamı yok dese?


    Sonuçta forumda böyle düşünenler de var. Eminim bu örnek bile rahatsız ediyor, kimse başkasının kutsalına böyle dil uzatamaz elbette . Ama bu çerçeve belli kesim için değil, ateist için de, agnostik için de, putperest için de geçerlidir.


    Bu forumdan ben de ekmek yiyorum, burada inanç dolayısı ile belki de sosyal hayatta yan yana bile gelmeyeceğimiz insanlar ile ticaret yapıp aynı ekmeği yiyoruz. Burası binlerce insanın gelir kapısı. Ayrıca moderatörler arasında da, aynı bizler gibi inançlısı da var, inançlılara göre inançsızı da Kimse kendi sosyal çevresi gibi takılamaz.


    Herkese selamlar

    yalinyalniz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer sadece ayet attınız diye atıldıysanız çok büyük bir ayıp ama anlaşılan hem diğer kişi hem de moderatörler amacınızı farklı yorumlamış.

    Geçmiş olsun yine de.
    canatasever adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Karşınızdakinin müslüman olduğundan neden bu kadar eminsiniz? Velev ki müslüman, size ne? Bana denk gelmediniz iyi ki.
    cleiner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @UzaN;

    olaylara fazla duygusal yaklaşıp fazla ciddiye alıyorsunuz. Hassas olduğunuz konular olabilir ama bazı insanları da öyle kabul edip forumun engelleme özelliğini kullanmanızı öneririm, o üyenin yazdığı mesajı bende gördüm Bana kalırsa tamamen insanların fikir özgürlüklerine ve inançlı yazılarına takıntılı olduğu için uyarılması gerekiyordu lakin burası bir devlet kurumu değil ve her telden binlerce insan var, hepsi ile kimse başa çıkamaz. Bırak ne halleri varsa görsünler diyerek engelleme özelilğini kullanıp üyelik silmeden kendi işime bakarım, sizinkisi imama bile değil cemaate kızıp camiye gitmemek gibi oluyor. Yani her namaz kılan camiye giden işi adabı ile mi yapıyor saçma sapan konuşuyor, onlar o camiye gidiyor diye siz o camiye bir daha gitmeyecekmisiniz? o mantıkla düşünün öyle olmuş olsa inanın ülkede gidecek bir yer kalmaz.

    Tavsiyem fazla duygusal yaklaşmayın.