• 20-08-2020, 03:49:17
    #1
    Arkadaşla troid de. Nodül var ama kötü huylu değil aynı zamanda kan tahlilinde bazen serbest ts3 yüksek çıkıyor doktara falan gidiyorum ama modülden korkuyorum normal bişey mi ?
  • 20-08-2020, 04:02:04
    #2
    Evet hocam çok doğru yoldasın bunun cevabını webmaster forumunda en doğru şekilde alacağına eminim. Doktara gidiyorsun doktor kim ki cahil cühedaları doktor yapıyorlar onlar ne anlar sağlıktan. Onların dediklerini boşver hatta bence boşa hastaneyede gitme ne gerek var masrafa burada bir hal çaresini buluruz. Neyse şaka bir yana doktorun sorun yok diyorsa yoktur he senin içine kurt düştüyse başka doktara git ondan da bilgi al. Burada doktor bile olsa senin tahlilini sonucunu görmeden bir şey diyemez diyorsa zaten sakat.
  • 20-08-2020, 04:21:09
    #3
    Aitrtv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet hocam çok doğru yoldasın bunun cevabını webmaster forumunda en doğru şekilde alacağına eminim. Doktara gidiyorsun doktor kim ki cahil cühedaları doktor yapıyorlar onlar ne anlar sağlıktan. Onların dediklerini boşver hatta bence boşa hastaneyede gitme ne gerek var masrafa burada bir hal çaresini buluruz. Neyse şaka bir yana doktorun sorun yok diyorsa yoktur he senin içine kurt düştüyse başka doktara git ondan da bilgi al. Burada doktor bile olsa senin tahlilini sonucunu görmeden bir şey diyemez diyorsa zaten sakat.
    Hovam sorum şu nodül normal bişey mi herkeste olan bişey mi ?
  • 20-08-2020, 04:24:17
    #4
    Hocam googleye bildiğim halde nodül nedir? yazdım ve karşıma gelen açıklama. Nodül, vücudun herhangi bir yeri ya da organında saptanan, iyi ya da kötü huylu olduğu net bilinemeyen şişlik ve kitlelerdir. Ancak izlenmesi ile ya da bazı tetkikler yapıldıktan sonra, kötü-kanser (Malign) veya selim-iyi huylu (benign) oldukları anlaşılır. Hemen hemen bütün organlarda zaman zaman nodül saptanabilir. Yani doktorun sana kötü dememiş iyi huylu demişse kafan rahat olsun. He doktoruna güvenmiyorsan bir başka doktora git içini rahatlat.
  • 20-08-2020, 04:24:21
    #5
    Selamlar,
    Nodül normal birşey değil tabiki. Ultrasonda görülmüştür nodülün. İyi huylu yada kötülü huylu olduğu ultrasonda anlaşılmaz. İğne ucu apraksiyon sonrası patolojik inceleme gerekir.
    Bu işlem sonrası nodülün türü belirlenir.Yinede panik yapacak bir durum yok. Düzgün bir endokrin uzmanına gidip inceleme yaptır.
  • 20-08-2020, 05:57:35
    #6
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    nodül büyükse seni müşahedeye alıcaklar. radyoaktif bir sıvı verecekler, onu içiceksin, 4-5 saat orada kalacaksın. sonra 10-15 gün evde kimseye yaklaşmayacaksın, dışarı çıkman yasak. kaşığın çatalın bıçağın herşeyin izole olacak. elbiselerin falan hepsi ayrı olacak, ayrı yıkanacak. sonra ilaç tedavisi göreceksin. tiroid hormonu normal seviyeye gelene kadar ilaç dozu yavaş yavaş düşürülecek. en kötü senaryo bu. süreç ortalama 1-2 yıl devam edecek. rahat ol, bu sadece bir prosedür. hormonlar bir noktadan sonra normal seviyeye gelecek. o ilaçları çok çok az miktarda sürekli kullanacaksın. geçmiş olsun.
  • 20-08-2020, 06:11:41
    #7
    bilgehan44 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    nodül büyükse seni müşahedeye alıcaklar. radyoaktif bir sıvı verecekler, onu içiceksin, 4-5 saat orada kalacaksın. sonra 10-15 gün evde kimseye yaklaşmayacaksın, dışarı çıkman yasak. kaşığın çatalın bıçağın herşeyin izole olacak. elbiselerin falan hepsi ayrı olacak, ayrı yıkanacak. sonra ilaç tedavisi göreceksin. tiroid hormonu normal seviyeye gelene kadar ilaç dozu yavaş yavaş düşürülecek. en kötü senaryo bu. süreç ortalama 1-2 yıl devam edecek. rahat ol, bu sadece bir prosedür. hormonlar bir noktadan sonra normal seviyeye gelecek. o ilaçları çok çok az miktarda sürekli kullanacaksın. geçmiş olsun.
    Dostum yanlış bilgi verip insanların kafasını karıştırma. Radyoaktif iyot tedavisi anlattığın gibi aynı gün yapılan ve hemen karar verilen bir durum değil. Arkadaş nodüller hakkında bilgi istemiş sen gelip ne anlatıyosun.
  • 20-08-2020, 06:20:24
    #8
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dostum yanlış bilgi verip insanların kafasını karıştırma. Radyoaktif iyot tedavisi anlattığın gibi aynı gün yapılan ve hemen karar verilen bir durum değil. Arkadaş nodüller hakkında bilgi istemiş sen gelip ne anlatıyosun.
    bu tedaviyi ve süreci adım gibi biliyorum. r.aktif tedavi öncesi yapılan biyopsiler, ilaçarın hormonal dengelere etkisi/etkisizliği ve vücudun r.aktif tedavi için uygunluğu vs bunlar zaten hastalığın klasikleri. ben işin son rahlesini yazdığımı belirttim. sorun nerde ?
  • 20-08-2020, 06:25:20
    #9
    bilgehan44 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu tedaviyi ve süreci adım gibi biliyorum. r.aktif tedavi öncesi yapılan biyopsiler, hormonal dengeler ve vücudun r.aktif tedavi için uygunluğu vs bunlar zaten hastalığın klasikleri. ben işin son rahlesini yazdığımı belirttim. sorun nerde ?
    Rahatsızlık ne olursa olsun önemli olan psikolojidir. Sen gelip en kötü durumda neler yapılacağını anlatıyorsun. Arkadaşın morali bozulabilir. Psikoloji olarak kendini hasta hissedebilir.
    Sorun tam olarak burada işte. Anlayabildin umarım...
    Total tiroidektomi ameliyatı ve 2 kere radyoaktif iyot tedavisi olmuş birisi olarak yazıyorum bunları.