• 24-07-2020, 16:00:28
    #1
    Merhabalar,

    19 yaşındayım, 4 gün sonra 20 yaşımdan gün alacağım.
    Türkiye'de yaşamak gerçekten zor. Askerden sonra yurt dışında çalışma hayalim var.
    Yazılım işi yapıyoruz. Esnaflar ile bire bir görüşmede "Websitesi benim ne işime yarayacak yağğv" cümlesini sürekli duymaktan sıkıldım.
    Belki bunu söylediğim için bir çok kişi bana kızacak ama halkımız çok cahil.

    Ekonomik özgürlükten bahsetmiyorum bile.

    Bir araba almaya kalktığımız zaman 2 devlete, 1 bankaya, 1 kendimize alıyoruz.
    Herkes nedenlerini biliyordur zaten.

    Bu konuda hiç bilgim yok maalesef. Yurt dışında çalışma izni nasıl alınıyor?
    İlk gittiğimiz zaman neler yapmamız gerek?

    Bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim

    Gördüğüm bir kaç kişiden de fikir almak istiyorum
    @rastena; @Golden State; (Etiketler için özür dilerim fikrinizi almak istedim.)

    İyi çalışmalar.
  • 24-07-2020, 16:04:27
    #2
    MAJER adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    19 yaşındayım, 4 gün sonra 20 yaşımdan gün alacağım.
    Türkiye'de yaşamak gerçekten zor. Askerden sonra yurt dışında çalışma hayalim var.
    Yazılım işi yapıyoruz. Esnaflar ile bire bir görüşmede "Websitesi benim ne işime yarayacak yağğv" cümlesini sürekli duymaktan sıkıldım.
    Belki bunu söylediğim için bir çok kişi bana kızacak ama halkımız çok cahil.

    Ekonomik özgürlükten bahsetmiyorum bile.

    Bir araba almaya kalktığımız zaman 2 devlete, 1 bankaya, 1 kendimize alıyoruz.
    Herkes nedenlerini biliyordur zaten.

    Bu konuda hiç bilgim yok maalesef. Yurt dışında çalışma izni nasıl alınıyor?
    İlk gittiğimiz zaman neler yapmamız gerek?

    Bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim

    Gördüğüm bir kaç kişiden de fikir almak istiyorum
    @rastena; @Golden State; (Etiketler için özür dilerim fikrinizi almak istedim.)

    İyi çalışmalar.
    Merhaba , yurt dışında çalışma izni alman çok zor. Ya gidip bir firmadan davetiye alacaksın veya tanıdık ile bir firmaya gireceksin. Onun dışında kendi şirketini kurup , türkiyede 200TL'ye hizmet vermek yerine yurt dışında 200$'a hizmet satabilirsin.

    Ne kadar hızlı olursan , ileride türkiyeden sektöre yeni gireceklerin önüne adım atabilirsin. Şirketini kurup büyüttükten sonra hangi ülkede şirket açtıysan orada yaşama şansın olur.

    Beni yabancı sektöre girmemde büyük rol alan @Golden State;'ye teşekkür ederim(şuan beraber bir şey yapmasakta) bana çok yardımı olmuştu :P


    200 TL 25 euro fakat 200 Euro 1500 TL , bu şekilde zaten Türkiye sınırlarından çıkmak için yeterli heves olur


    https://www.youtube.com/watch?v=1zN7J64IeBo
  • 24-07-2020, 16:04:46
    #3
    Hocam arkadaşlarının çoğu yurtdışında olan birisi olarak şunu söyleyebilirim ki o kadar kolay değil yurt dışında iş bulmak, çalışma izni almak, yeni bir hayat kurmak. Önce kendinize şunu sorun X ülkesindeki Y firması sizi neden işe alsın. Neden X ülkesindeki kendi vatandaşlarını değil de sizi alsın? Siz onlara ekstradan ne katabilirsiniz?
  • 24-07-2020, 16:04:51
    #4
    fırsatın varsa git bekleme
  • 24-07-2020, 16:05:34
    #5
    takippppps
  • 24-07-2020, 16:13:38
    #6
    dev
    Kurumsal Üye
    MAJER adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    19 yaşındayım, 4 gün sonra 20 yaşımdan gün alacağım.
    Türkiye'de yaşamak gerçekten zor. Askerden sonra yurt dışında çalışma hayalim var.
    Yazılım işi yapıyoruz. Esnaflar ile bire bir görüşmede "Websitesi benim ne işime yarayacak yağğv" cümlesini sürekli duymaktan sıkıldım.
    Belki bunu söylediğim için bir çok kişi bana kızacak ama halkımız çok cahil.

    Ekonomik özgürlükten bahsetmiyorum bile.

    Bir araba almaya kalktığımız zaman 2 devlete, 1 bankaya, 1 kendimize alıyoruz.
    Herkes nedenlerini biliyordur zaten.

    Bu konuda hiç bilgim yok maalesef. Yurt dışında çalışma izni nasıl alınıyor?
    İlk gittiğimiz zaman neler yapmamız gerek?

    Bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim

    Gördüğüm bir kaç kişiden de fikir almak istiyorum
    @rastena; @Golden State; (Etiketler için özür dilerim fikrinizi almak istedim.)

    İyi çalışmalar.
    Calisma izni alabilmek icin ilk once size sponsor olacak bir sirket bulmaniz gerekiyor. Bu sirketinde sizi ise alabilmesi icin gecerli nedenleri olmasi gerekiyor. Sizde buldugu ozellikleri kendi vatandaslarinda bulamamasi gibi.
    Cogu ulke ya da firma lisans mezunu olmanyanlari kolay kolay kabul etmiyor. Istisna durumlar olabiliyor tabii is tecrubenizden dolayi ama cok zor bir ihtimal.

    Almanya 6 aylik calisma vizesi veriyor. Bu vizeyi almak icin bazi sartlar ve bnakada paraniz olmasi gerekiyor. Bu vize ile gidip 6 ay is arayabiliyorsunuz.

    Sermayeniz var ise kendiniz gidip sirekt acarak oturum alabilirsiniz ama genelde yatirilmasi gereken sirket sermayeleri yuksek oluyor. Ankara antlasmasina da goz atabilirsiniz.

    Yazilim sektorunde calisak iseniz. Guzel Ingilzice biliyor olmaniz lazim. Remote calisan alan bazi sirketler gordum Ingizlice cok onemli degil diyen ama relocation icin Ingilzice sart.
  • 24-07-2020, 16:14:46
    #7
    Yazılım yurtdışında aranan bir branş. Ama uni diploman olmadan çıkman çok zor. Sana en büyük tavsiyem, sınava gir (özel veya devlet) bir uni kazan, kazandı belgen ile istediğin ülkenin bir unisine başvur. kabul al ve uçç
  • 24-07-2020, 16:17:28
    #8
    Selam. Yurtdiisinda calisan birisi olarak sunu tavsiye edebilirim,

    Gitmenin en kolay yolu bana göre, gitmek istedigin yabanci sirketlerden teklif almak. Bunu basarmanin yolu da bana göre,
    - Kendini kendi alaninda gelistirmek
    - Öte yandan tabiki ingilizceni gelistirmek (Sertifika olarak degil, gunluk konusma veya is mulakatilari icin)
    - Para biriktirmek. (Orada düzenini kurmak icin)
    - Linkedin uzerinden is basvurulari yapmak.

    Sirketten is teklifini aldigin zaman, önünde hic kimse duramiyor Buraya gelip belirli bir süre calistiktan sonra zaten calisma izni, kalici oturma izni vesaire hersey kendiliginden zaten geliyor.

    Basarilar
  • 24-07-2020, 16:22:17
    #9
    Merhaba,
    Dünya'nın hemen her yerinde dilediğin gibi çalışma & oturma izni alabilirsin. Süreçler ya da olasılıklar zor değil, uğraştırıcıdır. 247 ülke ve bağlı bölge olduğu bilinir. Bunların 200'üne muhtemelen gitmende karşı tarafla (gideceğin ülke ile) ilgili sorun çıkmaz. Ancak, seçebileceğin tüm konumların da belli kriterleri vardır. Elbette gereksinimleri sorun olarak gören biri, her şeye sorun diyebilir.

    Olayın temeli cebindeki paraya yoğun olarak dayanıyor. Bunun dışında, bazı konular için dil bilgisi zorunluluk, bazı konular için bazı diğer konular zorunluluk haline geliyor. Bazen bürokrasi biraz yorucu işliyor, ama imkansız değil sadece yavaş sonuç veriyor. İnsanımız, kendi bilmediği için, başka bilen insanlara da saygı göstermiyor. Bu da bilen insanları pazarda sessiz kalmaya itiyor. Belli bir eğitimi ve deneyimi aldıktan sonra, cahil dediğimiz kesimi kendi standartlarınıza yazışarak çıkartamazsınız. Keyfinizi de kaçırmamak için, "servisi de parası da olmasın, huzurum yerinde kalsın" dersiniz. Bizde bu şekilde yapıyoruz. Hiç ortak diliniz olmayan birine bile hizmet sağlamakta zorluk yaşamadığınız bir dünya dışarıda sizi beklerken, aynı dili konuştuğunuz halde sürekli GAD ya da PTSD semptomları gösteren insanlarla yüzleşmek zorunda kalıyorsunuz. Biz bu sebepten ötürü, referansla gelen ya da bir şekilde bizle iletişime geçmiş kişilere, kendi bütçelerine göre çözümler sunmaya çalışıyoruz. Bazen kendimiz elimizi cebimize atıyoruz. Bizim için müşteri ile aynı dili konuşmak, iş yapmaktan daha çok önem teşkil ediyor. Frekansımızın uyması gerekiyor.

    Siz öncelikli olarak kendinizi tanımaya odaklanın. Neler istediğinizi anlamaya odaklanın. YouTube'da gitmek istediğiniz yerlerdeki yerel yaşamları inceleyin. Nasıl gideriz konularını incelemeyin çünkü büyük bir kısmı baştan sağma ve gerçek dışı bilgilerle dolu. İnceleyeceğiniz şeyler "daily life in london", "nightlife in london" gibi konular olsun. Kısacası, kültürü görün. Hoşunuza giderse ve orada yapacağınız işle kendinizi mutlu hayal edebiliyorsanız, kesinlikle kulaktan dolma iş yapmayın, Profesyonel yardım alın. Biz bu konuda profesyonel yardım sunuyoruz. Ancak olmayacak bir hayalle ilgili de insanları yanlış yönlendirmemek adına, ilk başta bilgilendiriyoruz. Ayrıca, yerel kültürü de bildiğimiz için, gitmek istediğiniz ülkeyi bilmediğiniz yönleri ile de size anlatma şansımız oluyor.

    Malesef ki sektörde profesyonel olduğunu söyleyen çok fazla insan var. Ayrıştırmakta kolay değil. Bir ön görüşme yapıp, hislerinize göre hareket etmenizde fayda var. Kendinizi garantiye alabileceğiniz tek kaynak ise, bilgilerin devlet veritabanı bilgileri ile eşleşmesi, ve yapılan ödemelerin "elden yapılmaması" yoludur.

    Yardımcı olabileceğimizi düşündüğünüz bir konu varsa, elimizden geleni sunarız.
    Umarız faydası olmuştur.
    Teşekkür ederiz

    Düzenleme: İmla