MAJER adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Merhabalar,

19 yaşındayım, 4 gün sonra 20 yaşımdan gün alacağım.
Türkiye'de yaşamak gerçekten zor. Askerden sonra yurt dışında çalışma hayalim var.
Yazılım işi yapıyoruz. Esnaflar ile bire bir görüşmede "Websitesi benim ne işime yarayacak yağğv" cümlesini sürekli duymaktan sıkıldım.
Belki bunu söylediğim için bir çok kişi bana kızacak ama halkımız çok cahil.

Ekonomik özgürlükten bahsetmiyorum bile.

Bir araba almaya kalktığımız zaman 2 devlete, 1 bankaya, 1 kendimize alıyoruz.
Herkes nedenlerini biliyordur zaten.

Bu konuda hiç bilgim yok maalesef. Yurt dışında çalışma izni nasıl alınıyor?
İlk gittiğimiz zaman neler yapmamız gerek?

Bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim

Gördüğüm bir kaç kişiden de fikir almak istiyorum
@rastena; @Golden State; (Etiketler için özür dilerim fikrinizi almak istedim.)

İyi çalışmalar.
Calisma izni alabilmek icin ilk once size sponsor olacak bir sirket bulmaniz gerekiyor. Bu sirketinde sizi ise alabilmesi icin gecerli nedenleri olmasi gerekiyor. Sizde buldugu ozellikleri kendi vatandaslarinda bulamamasi gibi.
Cogu ulke ya da firma lisans mezunu olmanyanlari kolay kolay kabul etmiyor. Istisna durumlar olabiliyor tabii is tecrubenizden dolayi ama cok zor bir ihtimal.

Almanya 6 aylik calisma vizesi veriyor. Bu vizeyi almak icin bazi sartlar ve bnakada paraniz olmasi gerekiyor. Bu vize ile gidip 6 ay is arayabiliyorsunuz.

Sermayeniz var ise kendiniz gidip sirekt acarak oturum alabilirsiniz ama genelde yatirilmasi gereken sirket sermayeleri yuksek oluyor. Ankara antlasmasina da goz atabilirsiniz.

Yazilim sektorunde calisak iseniz. Guzel Ingilzice biliyor olmaniz lazim. Remote calisan alan bazi sirketler gordum Ingizlice cok onemli degil diyen ama relocation icin Ingilzice sart.