• 26-05-2020, 15:39:19
    #28
    Emreglb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu iki meslekten başka bi meslek yapmam.. YM PCM hangisinin iş olanakları daha fazla?
    hocam ikisi de aynı işi yapıyor farketmiyor açıkcası tek önemli nokta seni yeni mezunlardan ayıracak olan yapacağın projeler ve çalıştığın yerler bu yüzden okullar kapanınca her sene farklı firmalarda çalış 4 yıl olsa 4 yılda 4 firma olur ve projelerde yaptıklarını yazabilirsin.
  • 26-05-2020, 16:49:00
    #29
    PC mühendisliği?
    Allah aşkına yeni bir bölüm çıktı da benim mi haberim yok acaba?
    PC, “Personel Computer” yani mealen kişisel bilgisayar anlamına geliyor.
    Bilgisayar Mühendisliği bitti, şimdi bir de yeni bölüm olarak “Kişisel Bilgisayar Mühendisliği“ mi açtılar?

    Havalı yazayım diye, rezil etmişsiniz kendinizi.
  • 26-05-2020, 17:24:46
    #30
    CytSaiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    PC mühendisliği?
    Allah aşkına yeni bir bölüm çıktı da benim mi haberim yok acaba?
    PC, “Personel Computer” yani mealen kişisel bilgisayar anlamına geliyor.
    Bilgisayar Mühendisliği bitti, şimdi bir de yeni bölüm olarak “Kişisel Bilgisayar Mühendisliği“ mi açtılar?

    Havalı yazayım diye, rezil etmişsiniz kendinizi.
    Hocam edattan sonra virgül kullanılmaz.Önce Türkçe ögrenmeliyiz.
  • 26-05-2020, 17:44:22
    #31
    CytSaiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    PC mühendisliği?
    Allah aşkına yeni bir bölüm çıktı da benim mi haberim yok acaba?
    PC, “Personel Computer” yani mealen kişisel bilgisayar anlamına geliyor.
    Bilgisayar Mühendisliği bitti, şimdi bir de yeni bölüm olarak “Kişisel Bilgisayar Mühendisliği“ mi açtılar?

    Havalı yazayım diye, rezil etmişsiniz kendinizi.
    Böyle saçma bi eleştiri bulabildiğiniz için sizi tebrik ediyorum



    FHisamioglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geleceğinizle ilgili soruları, halkın ortasına düşürürseniz böyle yanlış öneriler alırsınız

    Üniversitelerde yüksekokul bölümleri dışındaki bölümler birer bilim dalıdır ve buna göre açılırlar. Yazılım Mühendisliği ise bir bilim dalı değil bir mesleki titrdir, profesyonel pozisyondur. Bu nedenden bu bölüm uyduruk bir bölümdür ve genel anlamda öğretim izlencesi oldukça zayıftır. Bu ismi taşıyan bölümleri dünyanın geri kalanında bulmanız zordur çünkü üniversite kurumunun en yoz hale ulaştığı ülkelerden biri olduğumuzdan bölümler artık ticari yahut metriksel kaygılarla kurulur. Yazılım mühendisliği lisans düzeyinde eğitimi alınabilecek genişlikte ve altında uzmanlaşılacak çok sayıda alt araştırma alanları bulunduran bir alan olmadığı için eğitimi yüksek lisans düzeyinde alınmalıdır. Lisans düzeyinde öğretim için tercih edilecek bölüm bilgisayar mühendisliği olmalıdır çünkü genel ve kapsayıcıdır, saygındır ve bu bilim dalıyla dünya genelinde çok sayıda bölüm adı bulunduğundan yurt dışında da denklik problemi yaşanmaz. Yazılım mühendisliği mezunları genelde 2 yıllık Bilgisayar Programcılığı mezunlarının yapması gereken işleri yaparken Bilgisayar Mühendisleri mühendislik yaparlar

    Başarılar
    Yorumunuz için teşekkür ederim



    emirhanbulbul adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Donanım kısmında işletim sistemleri nasıl çalışır işlemciler işlemleri hangi algoritmalarla çözer bilgisayar ağları (network) gibi şeylerin eğitimini alıyorsunuz bununla beraber elektronik devreler, sinyaller sistemler, kontrol sistemleri gibi derslerle daha çok elektrik tarafını da öğrenebiliyorsunuz. Yani donanım kısmı ile birlikte network, sunucu yönetimi gibi taraflarda da çalışabilirsiniz. Her iki tarafın eğitimi de alındığı için aslında yönetici konumuna da gelebilirsiniz ilerde.
    Anladım teşekkürler
  • 26-05-2020, 18:43:30
    #32
    Geor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam edattan sonra virgül kullanılmaz.Önce Türkçe ögrenmeliyiz.
    Yazım yanlışı olan yeri kalın ile işaretleyip alıntılar mısınız? Hatamın nerede olduğunu öğrenmek isterim.

    Dipnot: Yazım ve imla kurallarına fazlasıyla hakim biri olarak, ne yapmak istediğinizi anladım. Aklınız sıra, sen konu sahibine bilmişlik tasladın, ben de sana taslayacağım diyorsunuz ama ikisi farklı şeyler. 😊
  • 26-05-2020, 18:52:08
    #33
    CytSaiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazım yanlışı olan yeri kalın ile işaretleyip alıntılar mısınız? Hatamın nerede olduğunu öğrenmek isterim.

    Dipnot: Yazım ve imla kurallarına fazlasıyla hakim biri olarak, ne yapmak istediğinizi anladım. Aklınız sıra, sen konu sahibine bilmişlik tasladın, ben de sana taslayacağım diyorsunuz ama ikisi farklı şeyler. 😊
    Evet öyle düşündüm.Çok akıllısınız Sadece fazla hararetlisiniz ve sizin tarzınızla sizi uyarmak istedim.Ayrıca konu sahibine uygun bir dil kullanarak yakındıgınız durumu çok daha etkili bir şekilde aktarabilirsiniz hocam. Kesinlikle deneyin.

    diye,
  • 26-05-2020, 18:52:37
    #34
    donanım işi beni geriyor, yazılım seçerdim şahsen.
  • 26-05-2020, 19:49:33
    #35
    Geor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet öyle düşündüm.Çok akıllısınız Sadece fazla hararetlisiniz ve sizin tarzınızla sizi uyarmak istedim.Ayrıca konu sahibine uygun bir dil kullanarak yakındıgınız durumu çok daha etkili bir şekilde aktarabilirsiniz hocam. Kesinlikle deneyin.

    diye,
    Haklısınız hocam, sinirli bir anıma denk geldi, ayrıca bu kelimeyi (PC Mühendisliği) bölümümüze yeni gelen bir kaç 1. sınıf öğrencisinden de duyup, içten içe çıldırmıştım. Onun da etkisi vardır muhakkak.

    Hata konusunda da, evet orada virgül olmamalıymış. Bazen gözden kaçabiliyor fakat daha da dikkat ederim. Sonuçta dilimiz Türkçe ise, yazmayı da okumayı da iyi bilmeliyiz.
  • 26-05-2020, 20:45:56
    #36
    CytSaiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haklısınız hocam, sinirli bir anıma denk geldi, ayrıca bu kelimeyi (PC Mühendisliği) bölümümüze yeni gelen bir kaç 1. sınıf öğrencisinden de duyup, içten içe çıldırmıştım. Onun da etkisi vardır muhakkak.

    Hata konusunda da, evet orada virgül olmamalıymış. Bazen gözden kaçabiliyor fakat daha da dikkat ederim. Sonuçta dilimiz Türkçe ise, yazmayı da okumayı da iyi bilmeliyiz.
    Arada sinirlenebiliyoruz hocam evet.Bu arada bu sefer de baglaçtan sonra virgül koydunuz o da olmaz Şöyle bir link bırakayım.Saygılar.