• 26-05-2020, 02:09:44
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    İkisi de aynı işi yapıyor. Hangi üniversite tutuyor ve kafana hoş geliyorsa onu yaz.
  • 26-05-2020, 02:11:12
    #11
    yalcinyazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilgisayar mühendsliği mezunuyum. Eğer matematik ve ingilizce alt yapın iyiyse ve kendimi sürekli geliştirebilirim diyorsan Bilgisayar Mühendsliğini tercih edebilirsin.
    Tavsiyem tercih etme.. Nedeni, çok zor bölümama ondan da ziyade her gün abartmıyorum her gün yeni bir teknoloji çıkıyor sürekli kendini geliştirmek zorundasın iş bulabilme için çok stresli bir bölüm olmaya başladı paronaya ediyo adamı artık suyu çıktı iyice
    İşiniz hakkında detaylı bilgi verirmisiniz özelden veya burdan. Seçimim açısından çok yararı olacaktır
  • 26-05-2020, 02:14:55
    #12
    Emreglb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşiniz hakkında detaylı bilgi verirmisiniz özelden veya burdan. Seçimim açısından çok yararı olacaktır
    Ben iş bankasında stajyer olarak çalıştım sonrasında oradan ve bir kaç firmadan iş teklifi aldım ama devam etmedim. freelance olarak yazılımlar geliştiriyorum. Yazılım Mühendisleri sadece kod yazar bilgisayar programcıları gibi düşün bilgisayar mühendileri ise kod yazmaktan daha ziyade algoritma geliştirir işin matemetik kısmını yani.. Bilgisayar yazılım a göre daha donanımlı olmak demektir. Seçimini yönelmek istediğin alana göre yap. Yönetici olmak mı kod yamak mı gibi..
  • 26-05-2020, 02:15:42
    #13
    Dostum selamlar, bu yıl bilgisayar mühendisliği mezunu olacak biri olarak söyleyebilirim ki, müfredatlar çok benzer. Bölüme girdiğimde bambaşka olacağını düşünüyodum. Yazılım mühendisliği okumak eğer yazılım ile uğraşmayı seviyorsan çok daha avantajlı. Bilgisayar mühendisliği ise işin daha çok "business" dediğimiz kısımında. Planlama & Üretme kısmında daha çok aktif. Ancak ülkemizde malesef hala daha "Bilgisayar mühendisi ne iş yapar" sorusunun cevabı "yazılım mühendisi ne iş yapar" ile aynı kapıya çıkıyor.

    Kısaca bilgisayar mühendisliği okursan, üniversitenin sana kattığı bilgi birikim ve donanım imkanı ile bir teknoloji firmasında proje yönetimi gibi pek çok yönetim yeteneği gerektiren bölümlerde çalışabilirsin.
  • 26-05-2020, 02:16:17
    #14
    Yönetim Bilişim Sistemlerine de göz atmanı tavsiye ederim. Ben bu bölümü okuyorum. Yazılım mühendisi ya da yazılım geliştiricilerin genel olarak gördüğümüz bir sıkıntısı ürettikleri yazılımı pazarlama konusunda sorun yaşamaları, biz bu bölümde hem kodlamayı hemde kodladığımız ürünü pazarlamayı öğreniyoruz. Amerikada MİS diye geçiyor ve çok popüler.
  • 26-05-2020, 02:17:05
    #15
    Aralarındaki fark, bilgisayar mühendilsiğinde donanımsal derslerde görmek. İş bulma konusunda pek fark olcağını sanmıyorum. İş ilanlarında genel olarak mühendislik diplomanızın yeter olcağı kanatındayım. Sizin kendinize soracağınız soru "Sırf yazılım üzerine gidebilececek kadar azimli miyim yoksa biraz da donanım dersleri alarak yazılımı hafifletmeli miyim?"
  • 26-05-2020, 02:18:22
    #16
    Promisceus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yönetim Bilişim Sistemlerine de göz atmanı tavsiye ederim. Ben bu bölümü okuyorum. Yazılım mühendisi ya da yazılım geliştiricilerin genel olarak gördüğümüz bir sıkıntısı ürettikleri yazılımı pazarlama konusunda sorun yaşamaları, biz bu bölümde hem kodlamayı hemde kodladığımız ürünü pazarlamayı öğreniyoruz. Amerikada MİS diye geçiyor ve çok popüler.
    İş olanaklarıız nedir? Ne iş yapıyorsunuz ortalama geliri ne oluyor?



    PhantomRui adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dostum selamlar, bu yıl bilgisayar mühendisliği mezunu olacak biri olarak söyleyebilirim ki, müfredatlar çok benzer. Bölüme girdiğimde bambaşka olacağını düşünüyodum. Yazılım mühendisliği okumak eğer yazılım ile uğraşmayı seviyorsan çok daha avantajlı. Bilgisayar mühendisliği ise işin daha çok "business" dediğimiz kısımında. Planlama & Üretme kısmında daha çok aktif. Ancak ülkemizde malesef hala daha "Bilgisayar mühendisi ne iş yapar" sorusunun cevabı "yazılım mühendisi ne iş yapar" ile aynı kapıya çıkıyor.

    Kısaca bilgisayar mühendisliği okursan, üniversitenin sana kattığı bilgi birikim ve donanım imkanı ile bir teknoloji firmasında proje yönetimi gibi pek çok yönetim yeteneği gerektiren bölümlerde çalışabilirsin.
    donanım öğreniyorsunuz ek olarak bildiğim kadarıyla. Bu donanım bilgisi mesleki olarak ne işe yarıyor?
  • 26-05-2020, 02:21:23
    #17
    Hocam öncelikle yıllardır sektörde olan biri olarak ve iş alımı yapan konumda da olduğum için sana tavsiyelerim şu şekilde olacaktır.
    1) Okulunu iyi Seç
    2) İngilizce geliştirebilirsen sana artı katar
    3) Çözüm becerilerini geliştirmen lazım.
    4) stackoverflow vb gibi sitelerde çözüm geliştirme becerisi çok önemlidir.
    5) Algoritman iyi olması lazım
    son olarak her sene yazları para vermeseler bile firmalarda ücretsiz çalış sana değer katacak firmalarda bu sana mezun olunca çok büyük katkı sağlayacaktır. Önümde cv olunca ve bir çok arkadaşım gibi direk tecrübeleri neler hangi projeler de yer almış yada yapmış onlara bakarım sonra okul vb bakılır kendim iki yıllık bilgisayar programcılığı mezunuyum ama sadece diploma için üniye gittim 13 yaşından beri mahalledeki abi dediğim kişilerin yanında takılarak yazılımı öğrendim. Son olarak bu mesleği para kazanmak için seçmeyi düşünüyorsan uzak dur para için yapılacak bir meslek değil bir süre sonra kaldıramazsın sevmen lazım biraz.
  • 26-05-2020, 02:25:13
    #18
    KomiTa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam öncelikle yıllardır sektörde olan biri olarak ve iş alımı yapan konumda da olduğum için sana tavsiyelerim şu şekilde olacaktır.
    1) Okulunu iyi Seç
    2) İngilizce geliştirebilirsen sana artı katar
    3) Çözüm becerilerini geliştirmen lazım.
    4) stackoverflow vb gibi sitelerde çözüm geliştirme becerisi çok önemlidir.
    5) Algoritman iyi olması lazım
    son olarak her sene yazları para vermeseler bile firmalarda ücretsiz çalış sana değer katacak firmalarda bu sana mezun olunca çok büyük katkı sağlayacaktır. Önümde cv olunca ve bir çok arkadaşım gibi direk tecrübeleri neler hangi projeler de yer almış yada yapmış onlara bakarım sonra okul vb bakılır kendim iki yıllık bilgisayar programcılığı mezunuyum ama sadece diploma için üniye gittim 13 yaşından beri mahalledeki abi dediğim kişilerin yanında takılarak yazılımı öğrendim. Son olarak bu mesleği para kazanmak için seçmeyi düşünüyorsan uzak dur para için yapılacak bir meslek değil bir süre sonra kaldıramazsın sevmen lazım biraz.
    bu iki meslekten başka bi meslek yapmam.. YM PCM hangisinin iş olanakları daha fazla?