PC mühendisliği?
Allah aşkına yeni bir bölüm çıktı da benim mi haberim yok acaba?
PC, Personel Computer yani mealen kişisel bilgisayar anlamına geliyor.
Bilgisayar Mühendisliği bitti, şimdi bir de yeni bölüm olarak Kişisel Bilgisayar Mühendisliği mi açtılar?
Havalı yazayım diye, rezil etmişsiniz kendinizi.
Böyle saçma bi eleştiri bulabildiğiniz için sizi tebrik ediyorum
Geleceğinizle ilgili soruları, halkın ortasına düşürürseniz böyle yanlış öneriler alırsınız
Üniversitelerde yüksekokul bölümleri dışındaki bölümler birer bilim dalıdır ve buna göre açılırlar. Yazılım Mühendisliği ise bir bilim dalı değil bir mesleki titrdir, profesyonel pozisyondur. Bu nedenden bu bölüm uyduruk bir bölümdür ve genel anlamda öğretim izlencesi oldukça zayıftır. Bu ismi taşıyan bölümleri dünyanın geri kalanında bulmanız zordur çünkü üniversite kurumunun en yoz hale ulaştığı ülkelerden biri olduğumuzdan bölümler artık ticari yahut metriksel kaygılarla kurulur. Yazılım mühendisliği lisans düzeyinde eğitimi alınabilecek genişlikte ve altında uzmanlaşılacak çok sayıda alt araştırma alanları bulunduran bir alan olmadığı için eğitimi yüksek lisans düzeyinde alınmalıdır. Lisans düzeyinde öğretim için tercih edilecek bölüm bilgisayar mühendisliği olmalıdır çünkü genel ve kapsayıcıdır, saygındır ve bu bilim dalıyla dünya genelinde çok sayıda bölüm adı bulunduğundan yurt dışında da denklik problemi yaşanmaz. Yazılım mühendisliği mezunları genelde 2 yıllık Bilgisayar Programcılığı mezunlarının yapması gereken işleri yaparken Bilgisayar Mühendisleri mühendislik yaparlar
Başarılar
Yorumunuz için teşekkür ederim
Donanım kısmında işletim sistemleri nasıl çalışır işlemciler işlemleri hangi algoritmalarla çözer bilgisayar ağları (network) gibi şeylerin eğitimini alıyorsunuz bununla beraber elektronik devreler, sinyaller sistemler, kontrol sistemleri gibi derslerle daha çok elektrik tarafını da öğrenebiliyorsunuz. Yani donanım kısmı ile birlikte network, sunucu yönetimi gibi taraflarda da çalışabilirsiniz. Her iki tarafın eğitimi de alındığı için aslında yönetici konumuna da gelebilirsiniz ilerde.
Anladım teşekkürler