• 31-01-2019, 23:43:06
    #1
    Evet arkadaşlar kombi sıkıntılı. Marka model Demirdöküm milenyum plus.

    1) Suyun basıncı çok dengesiz. Kullanmadan önce suyun basıncı 1.5 bar iken kullanırken (kalorifer veya sıcak su kullanımı) 3.0 bar a kadar yükseliyor. Petekten su azaltarak basıncı düşürmek zorunda kalıyoruz. (Genleşme tankı arızalı diye düşünüyorum.)

    Ufak bir not düşeyim. Sorun mu bilmiyorum ama çıkan sıcak su gaz kokuyor.


    2) Alt kısmından (sanırım emniyet ventilinin oradan) su damlıyor. Fotoğrafını ekledim. (Bu sorunda da arızalı olan emniyet ventili diye düşünüyorum)





    Durum bu şekilde. Sıkıntı nelerden kaynaklanıyor olabilir? Usta çağırmadan önce danışmak istedim. Ayrıca İstanbul Avrupa tarafından (özellikle Zeytinburnu civarı) usta veya servis önerisi olan varsa güzel olur.
  • 31-01-2019, 23:46:38
    #2
    Valla bendede demirdöküm kombi var bin pişmanım hiç memnun deilim açıkcası. sürekli bir sıkıntısı mevcut. Evi aldıgımda vardı. Kendim almış olsaydım vaillant alırdım. Geçmiş olsun. Yetkili servis cagırmanızı oneririm. yan sanayi firmalar ile iş yapmayın daha berbat ediyorlar.
  • 31-01-2019, 23:47:45
    #3
    Hocam o basınç fazla gelirse suyu damla damla atar. ( normaldir )

    1,5 civarı yaparsanız kapalıyken, çalışır durumda 2,5 lara tırmanır, tüm peteklerden havasını alırsanız 2 civarında durur, kaçırmayı da keser...
  • 31-01-2019, 23:49:46
    #4
    senin kombi gitmiş hocam. kombi çok tehlikelidir o yüzden bütçenizmüsaitse kombiyi değişin. değilse demirdöküm kendi servisini çağırın. hiç bir şeyin canınızdan önemi yok unutmayın.
  • 31-01-2019, 23:52:24
    #5
    kombinin altında yukarı kombiye su veren musluğu tam kapattığınıza eminmisiniz?
    Eğer eminseniz servisi çağırın anlamıyorsanız elinizde kalır.
  • 31-01-2019, 23:55:29
    #6
    Hocam o su bence basınçtan değil, başka bildiğiniz arıza var mı su dışında?
    Sanki üst kısımda birşeyler gevşek ya da basınç 3 civarı olduğu için aralardan kaçırıyor gibi.
    Su ısıtmama, arızaya geçme vs. durumu dışında sorun var mı?

    Tahliye kısmından damla damla atar ama sizinki yükselince başka aralıklardan da kaçırmış gibi.
    Damlama dışında kombinizde sorun var mı?
  • 01-02-2019, 00:05:07
    #7
    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam o basınç fazla gelirse suyu damla damla atar. ( normaldir )

    1,5 civarı yaparsanız kapalıyken, çalışır durumda 2,5 lara tırmanır, tüm peteklerden havasını alırsanız 2 civarında durur, kaçırmayı da keser...
    Hocam dediğiniz civarda tutuyoruz. Peteklere ısınma sorunu yok. Hava yapmış petek yok. Ondan dolayı genleşme tankı sorunlu diye düşünüyorum.



    cleiner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kombinin altında yukarı kombiye su veren musluğu tam kapattığınıza eminmisiniz?
    Eğer eminseniz servisi çağırın anlamıyorsanız elinizde kalır.
    Kapalı hocam. Çalışmaya başladığında basınç dengesizleşiyor.



    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam o su bence basınçtan değil, başka bildiğiniz arıza var mı su dışında?
    Sanki üst kısımda birşeyler gevşek ya da basınç 3 civarı olduğu için aralardan kaçırıyor gibi.
    Su ısıtmama, arızaya geçme vs. durumu dışında sorun var mı?

    Tahliye kısmından damla damla atar ama sizinki yükselince başka aralıklardan da kaçırmış gibi.
    Damlama dışında kombinizde sorun var mı?
    Hocam babaannemlerin kombisi. Denilen ve gözlemlediğim sıkıntılar bunlar. Şu anda içini açıp bakma şansım olmadığı için tam bilmiyorum.
  • 01-02-2019, 00:11:06
    #8
    O zaman ek sıkıntı yoktur, bar çalışır durumda 1,5 larda olursa kaçırma durumu da durur çok dert değil.
    Basınç bildiğim kadarıyla çalışırken yükselir, 7-8 yıldır kendimin ve kuzenlerin kombilerini kendim tamir ediyorum, bu standart bir durum diye biliyorum.
    Tamirci değilim ama, bozuk olsa hepimizde bozuk olması gerekirdi ama, her türlü sorunu çözüp aynı şekilde kullanmaya devam ediyoruz.
    Basınç çok yükselince su kaçırmış sadece, bence başka bir sorun yok. Az daha düşük tutun, kaçırmalarda durur.
  • 01-02-2019, 00:28:21
    #9
    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O zaman ek sıkıntı yoktur, bar çalışır durumda 1,5 larda olursa kaçırma durumu da durur çok dert değil.
    Basınç bildiğim kadarıyla çalışırken yükselir, 7-8 yıldır kendimin ve kuzenlerin kombilerini kendim tamir ediyorum, bu standart bir durum diye biliyorum.
    Tamirci değilim ama, bozuk olsa hepimizde bozuk olması gerekirdi ama, her türlü sorunu çözüp aynı şekilde kullanmaya devam ediyoruz.
    Basınç çok yükselince su kaçırmış sadece, bence başka bir sorun yok. Az daha düşük tutun, kaçırmalarda durur.
    Hocam benim bildiğim kadarıyla da dediğiniz gibi basınç çalışırken mutlaka yükselir. Sonuçta sıcaklık artıyor. Genleşme tankı da belirli bir düzeyde su basıncının dengelenmesini sağlar diye biliyorum. Dediğim gibi usta gelecek ama önce ön bilgi olsun diye danışmak istedim.